Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOlney's lesions

Olney's lesions

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vond net een interessant stukje over Olney's Lesions.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Ketamine niet heel schadelijk was, maar blijkbaar kan er bij hoge doses een bepaald soort hersenbeschadeging ontstaan.
Dit geldt overigens ook voor andere dissociatieve drugs als PCP en DXM.

http://en.wikipedia.org/wiki/Olney's_lesions

Denk niet dat het echt van toepassing is voor de meeste recreatieve gebruikers, maar toch interessant.[/url]
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat wel om enorme hoeveelheden volgens mij... ben niet helemaal helder meer, maar aan t einde staaT: shows that there is no damage at doses up to 10mg/kg. Dan moet ik dus meer dan een halve gram in 1 keer wegsnuiven voor er iets aan de hand is? Dat is wel belachelijk veel... :openmouth: In andere gevallen hebben ze t over 100 mg per kilo... dat is helemaal extreem, denk niet dat iemand op een dergelijke manier met keta omgaat.

Maar toch interessant artikel :wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Other drugs acting on various neurotransmitter systems known to inhibit NMDA antagonist neurotoxicity include: anticholinergics, diazepam, barbiturates,[19] ethanol,[20] 5-HT2A serotonin agonists,[21] and muscimol.[22]
Klik om te vergroten...

Dit komt geplukt uit http://en.wikipedia.org/wiki/NMDA_Receptor_Antagonists, en voor zover ik werkt LSD onder andere op 5-HT2 serotonine receptoren, wat zou betekenen dat mocht dat dus waar zijn van die Olney's lesions, dat LSD de schade zou verminderen/voorkomen, samen met een hele boek andere stoffen dus. Wel interessant.

Verder ben ik ook erg nieuwsgierig of die vorm van hersenschade ook bij mensen is, er staat dat dat dus nog nooit echt onderzocht is, maar ik hoop wel dat ze dat ooit doen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor wie het interessant vind:

Lees eerst:
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health1.shtml

En lees dan:
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health2.shtml
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
azgaza zei:
Voor wie het interessant vind:

Lees eerst:
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health1.shtml

En lees dan:
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health2.shtml
Klik om te vergroten...

Er staat in de links DXM, maar het gaat gewoon over alle disassociatieven, al die op de NMDA-receptoren werken dus.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."