Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAcuta nostalgie / Liefdesverdriet / Herontmoeting

Acuta nostalgie / Liefdesverdriet / Herontmoeting

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik snap er ook nix van ?

Liefdesverdriet en herontmoeting die temaken hebben met het k-universum ?? Bij mij niet hoor
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is wat over me neerstrijkt na afloop van de bereising.

Ondanks de oneindige ruimtes en never ending story is er ook iets van een 'IK verhaal'. Soort gekozen gevoel. Voor degene die zich hier in kunnen vinden en ook vaker Ketamine doen en de behoefte tot vaker gebruik voelen. Stelde ik dus de vraag of het ook gewoon (deels) een soort egocentrische reis is, buiten de spannende droomtoestand om.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
...of hoe je het wilt noemen, wie denkt te weten of dit de gekoppeld is met het K universum of je eigen egocentrische ik?
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Atropa zei:
...of hoe je het wilt noemen, wie denkt te weten of dit de gekoppeld is met het K universum of je eigen egocentrische ik?
Klik om te vergroten...

Acht je het mogelijk om je vraag iets minder criptisch/zweverig te kunnen formuleren :P
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb juist eerder het gevoel dat je egocentrische ik er helemaal buiten staat. Het ego lijkt me vrij aards, en dus eindig, terwijl de ziel eeuwig is. Wat ik voelde tijdens mijn heftigste ervaring met keta was een gevoel van thuiskomen, een egoloos zijn, een leegte zonder dat het leeg voelde. Dit was voor mij eerder verbonden aan die eeuwige ziel, ook wel God genoemd, dan aan mijn aardse ego. Geen tijd, en plaats meer, enkel het gevoel van veiligheid/ geborgenheid/liefde. De mensen om me heen kon ik enkel nog 'waarnemen' als vage entiteiten, waarbij ik puur mijn gevoel gebruikte om ze te herkennen. Ikzelf was een klein bolletje bewustzijn dat onder sterke spanning stond.

Toen ik daarna weer terugkwam was het even omschakelen, en inderdaad waren er wel bepaalde gevoelens van nostalgie... Misschien sluit dit aan bij je vraag? Ik snap nog steeds niet precies wat je bedoeld.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damn, keta moet ik ook eens gaan proberen :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Atropa zei:
Is wat over me neerstrijkt na afloop van de bereising.

Ondanks de oneindige ruimtes en never ending story is er ook iets van een 'IK verhaal'. Soort gekozen gevoel. Voor degene die zich hier in kunnen vinden en ook vaker Ketamine doen en de behoefte tot vaker gebruik voelen. Stelde ik dus de vraag of het ook gewoon (deels) een soort egocentrische reis is, buiten de spannende droomtoestand om.
Klik om te vergroten...

Zoals technore beschrijft maak je inderdaad een reis met jou ziel naar een andere wereld.
Ik heb nog te weinig ervaring met keta of je er herontmoetingen van kan krijgen etc etc.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herkenbaar, goed dat je de complexiteit weet je relativeren. Cheers! :sunglasses:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
TechNora zei:
Ik heb juist eerder het gevoel dat je egocentrische ik er helemaal buiten staat. Het ego lijkt me vrij aards, en dus eindig, terwijl de ziel eeuwig is. Ikzelf was een klein bolletje bewustzijn dat onder sterke spanning stond.

Toen ik daarna weer terugkwam was het even omschakelen, en inderdaad waren er wel bepaalde gevoelens van nostalgie... Misschien sluit dit aan bij je vraag? Ik snap nog steeds niet precies wat je bedoeld.
Klik om te vergroten...

Dat je zelf als enig zwevend puntje van bewustzijn omringd bent geeft dat geen speciaal gevoel naderhand? Na afloop blijf je denk ik wel achter met bepaalde mystieke gedachten zonder antwoord?
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Atropa zei:
TechNora zei:
Ik heb juist eerder het gevoel dat je egocentrische ik er helemaal buiten staat. Het ego lijkt me vrij aards, en dus eindig, terwijl de ziel eeuwig is. Ikzelf was een klein bolletje bewustzijn dat onder sterke spanning stond.

Toen ik daarna weer terugkwam was het even omschakelen, en inderdaad waren er wel bepaalde gevoelens van nostalgie... Misschien sluit dit aan bij je vraag? Ik snap nog steeds niet precies wat je bedoeld.
Klik om te vergroten...

Dat je zelf als enig zwevend puntje van bewustzijn omringd bent geeft dat geen speciaal gevoel naderhand? Na afloop blijf je denk ik wel achter met bepaalde mystieke gedachten zonder antwoord?
Klik om te vergroten...

Ja zeker, ik heb daar ontzettend veel nagedacht, zelfs zoveel dat ik op een gegeven moment dacht dat ik gek aan het worden was. Nu gaat het beter, omdat ik me erbij heb neergelegd dat je als mens nu eenmaal beperkt ben in je denken, en het onmogelijk is om de grootsheid (en tegelijk de kleinheid) van alles volledig te beseffen. Dat is ook helemaal niet de bedoeling, wat wel de bedoeling is? Ik heb geen idee, maar ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat het belangrijkste is om liefdevol te zijn zowel tegenover jezelf, als ten opzichte van anderen. Eigenlijk is daar ook geen verschil tussen.
En ik ben veeeel minder drugs gaan gebruiken, dat helpt ook om je denklevel weer op peil te krijgen. Net zoals mediteren, en sporten trouwens :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."