Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine kopen

Ketamine kopen

8 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sigma, jij weet van ketamine, ik heb het 1x een piepklein beetje recreatief gebruikt en het leverde me een badtrip op (echt naar de hel en terug en ik doe het never nooit meer!) en ik ben er zo van geschrokken dat ik a) het never nooit meer gebruik en b) denk dat ik er allergisch voor ben, kan dat?
moet ik het in mijn dossier laten zetten, dat ik allergisch ben voor ketamine?
stel dat ze me het ooit gaan toedienen als ik gewond ben.. volgens mij word ik dan gek!
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Is het kopen van ketamine volgens de wet illegaal? Of anders gezegd, staat Ketamine op de lijst van harddrugs?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij staat Ketamine niet in de Opiumwet omdat het al in de geneesmiddelenwet staat. Het wordt gebruikt als dierenverdovingsmiddel en bij noodhulp, bijv als de brandweer iemand uit een voertuig moet knippen.

Het wordt dus legaal gebruikt in die situaties, maar als gewoon persoon kun je het niet legaal verkrijgen.

Als je het bij je hebt kun je dus gewoon worden aangehouden.

[EDIT]

kijk hier even http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=17517
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Helder, tkx.
S
SigmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Darkbull, wij gaan dit steeds IV geven wat een veel betere dosering en halfwaardetijd opleverd en indien de patient onrustig wordt gaat er gewoon wat valium bij.

In jou geval spreken we niet echt van een allergie medisch gezien maar eerder van een slechte reactie, zo geven ook bepaalde opiaten zoals Sufenta en Fentanyl rare dromen, dan krijg je oma's die liggen te halucineren in je wagen :tongueout:

Dit gaat ook niet gegeven worden als je morgen je kleine teen stoot, ik weet zelfs niet of de verpleegkundigen in NL dit prehospitaal voorhanden hebben, bij ons is het alleszins een arts die het toediend op straat
S
SigmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Volgens mij staat Ketamine niet in de Opiumwet omdat het al in de geneesmiddelenwet staat. Het wordt gebruikt als dierenverdovingsmiddel en bij noodhulp, bijv als de brandweer iemand uit een voertuig moet knippen.

Het wordt dus legaal gebruikt in die situaties, maar als gewoon persoon kun je het niet legaal verkrijgen.

Als je het bij je hebt kun je dus gewoon worden aangehouden.

[EDIT]

kijk hier even viewtopic.php?f=23&t=17517
Klik om te vergroten...

Hulpdiensten gebruiken ketamine onder de merknaam Ketalar (pfizer), is een licht gewijzigde afgeleide. Ketalar wordt meestal gegeven bij zware verwondingen waar het slachtoffer moet mee kunnen werken of aanspreekbaar blijven... Ketamine wordt zo goed als exclusief in de dierengeneeskunde gebruikt
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toevallig heb ik hier van de week meer over gehoord. Een ambulancebroeder vertelde mij dat hulpdiensten het in Nederland tegenwoordig niet meer bij zich hebben (ook pas sinds kort volgens mij).

Ze schijnen het niet meer te gebruiken omdat mensen bij de uitwerking zo verward en geschrokken kunnen zijn dat ze, omdat ze het niet verwachtten, een gevaar voor zichzelf of voor anderen kunnen zijn. Kan me ook best voorstellen dat je in paniek raakt als je bijkomt van een keta narcose, als je het niet kent.

Voor zover ik weet wordt het dus alleen nog in de diergeneeskunde gebruikt in Nederland. In het ziekenhuis sowieso niet en volgens meneer de ambulance ook niet meer op straat dus.

denk dat ik er allergisch voor ben, kan dat?
Klik om te vergroten...

Dat zou kunnen, maar een allergie levert volgens mij niet zo'n reactie op. Kan me niet voorstellen dat je van een piepklein beetje (ik neem aan een sleutelpuntje of heel klein lijntje?) naar de hel en terug gaat, klinkt eerder alsof je iets anders hebt gekregen dan keta. Weet je zeker dat het keta was?
S
SigmaLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Toevallig heb ik hier van de week meer over gehoord. Een ambulancebroeder vertelde mij dat hulpdiensten het in Nederland tegenwoordig niet meer bij zich hebben (ook pas sinds kort volgens mij).

Ze schijnen het niet meer te gebruiken omdat mensen bij de uitwerking zo verward en geschrokken kunnen zijn dat ze, omdat ze het niet verwachtten, een gevaar voor zichzelf of voor anderen kunnen zijn. Kan me ook best voorstellen dat je in paniek raakt als je bijkomt van een keta narcose, als je het niet kent.

Voor zover ik weet wordt het dus alleen nog in de diergeneeskunde gebruikt in Nederland. In het ziekenhuis sowieso niet en volgens meneer de ambulance ook niet meer op straat dus.
Klik om te vergroten...

Omdat in NL jullie verpleegkundigen gebonden zijn aan staande orders is dit inderdaad moeilijk werken, in Belgie werken wij met Artsen op straat dewelke vrijheid van therapie hebben...groot voordeel van Ketalar is dat het de bloeddruk niet doet dalen en de ademhaling niet onderdrukt, erg belangrijk als je bv iemand gekneld uit een wrak moet bevrijden omdat hij moet kunnen aangeven wat hij voelt zonder de pijn...maar soms moet je inderdaad wat er bij geven voor de geestelijk toestand en dit kan moeilijk in een staand order gegoten worden... Wij gebruiken het heel af en toe maar soms is het echt wel handig.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Weet je zeker dat het keta was?
Klik om te vergroten...

ja. iemand anders had er ook van genomen en die reageerde heel anders, heel relaxed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."