Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer keta, niet nasaal

Eerste keer keta, niet nasaal

21 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
s
swekker45Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen. Ik ben van plan om volgende week met wat goede vrienden voor het eerst keta te proberen. Nou heb ik alleen 1 probleem, ik kan/wil vanwege medische redenen het niet nasaal innemen.

Nou las ik ook dat het oraal kan, maar wat is dan de beste manier? Moet ik het een paar minuten onder mijn tong leggen? Moet ik het op mijn tong leggen en een slokje water nemen? Of moet ik het poeder in een lege capsule doen (heb wel capsules liggen waar groene thee extract in zit die ik eruit zou kunnen halen) ?

Hopelijk kan iemand mij hier wat duidelijkheid scheppen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eigenlijk snuif ik altijd maar ik heb het ook wel is onder mijn tong gelegd. Doe ik wel is op een dansvloer als ik 2CB op heb. Maar dat geeft nou niet bepaald een flinke keta trip.

Volgens mij moet je wel heel veel slikken om een normale trip te krijgen.

swekker45 zei:
Hallo mensen. Ik ben van plan om volgende week met wat goede vrienden voor het eerst keta te proberen. Nou heb ik alleen 1 probleem, ik kan/wil vanwege medische redenen het niet nasaal innemen.

Nou las ik ook dat het oraal kan, maar wat is dan de beste manier? Moet ik het een paar minuten onder mijn tong leggen? Moet ik het op mijn tong leggen en een slokje water nemen? Of moet ik het poeder in een lege capsule doen (heb wel capsules liggen waar groene thee extract in zit die ik eruit zou kunnen halen) ?

Hopelijk kan iemand mij hier wat duidelijkheid scheppen.
Klik om te vergroten...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oraal gaat er veel van de werkzaamheid verloren. Je zou dan inderdaad capsules moeten vullen. Ik zou zelf denken aan 300 mg ofzo. Waar heb je precies last van, waardoor je niet wilt/kunt snuiven?

Overigens is dit ook een prima alternatief:
http://drugsforum.info/dissociatieven/h ... 11959.html
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk anders eens hier op erowid. Hier vind je alle doseringen per manier van inname. Realiseer je wel dat ketamine oraal bijzonder slecht werkt en je op die manier echt belachelijk veel ketamine moet nemen om een redelijk effect te krijgen.

Spuiten kan zoals EI zegt, maar dat lijkt me zeker bij een eerste keer al erg snel een hele heftige ervaring opleveren.

Recreatief is snuiven toch wel de makkelijkste en effectiefste methode denk ik. Waarom kan of wil je niet snuiven? Als je echt iets ernstigs aan je neus heb kan ik het wel begrijpen, maar als je gewoon een gevoelige neus hebt ofzo moet je je er gewoon over heen zetten denk ik. Ik heb zelf ook een gevoelige neus vanwege meerdere allergieen, maar snuiven heb ik nooit moeite mee gehad eigenlijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Spuiten kan zoals EI zegt, maar dat lijkt me zeker bij een eerste keer al erg snel een hele heftige ervaring opleveren.
Klik om te vergroten...
Het is vooral de spanning vooraf die als heftig ervaren kan worden, denk ik. Maar als je de dosis laag houdt (20 mg ofzo), valt het best wel mee.

Het spuiten op zich is wel een drempel waar ik even overheen moest. Dat voelde immers toch altijd als de laatste stap die ik niet zou zetten. Maar dat slaat nergens op, want mits je het goed uitvoert is het echt niet slechter voor je dan snuiven.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Spuiten kan zoals EI zegt, maar dat lijkt me zeker bij een eerste keer al erg snel een hele heftige ervaring opleveren.
Klik om te vergroten...
Het is vooral de spanning vooraf die als heftig ervaren kan worden, denk ik. Maar als je de dosis laag houdt (20 mg ofzo), valt het best wel mee.

Het spuiten op zich is wel een drempel waar ik even overheen moest. Dat voelde immers toch altijd als de laatste stap die ik niet zou zetten. Maar dat slaat nergens op, want mits je het goed uitvoert is het echt niet slechter voor je dan snuiven.
Klik om te vergroten...
Als je de dosis laag houd zal het wel mee vallen inderdaad, alleen is de dose/response curve wel wat steiler waardoor je makkelijker een te hoge dosis neemt.

En spuiten is voor velen toch inderdaad een stap die ze liever niet zetten. Ik zelf liever ook niet eigenlijk, maar zou voor ketamine wellicht nog wel eens een uitzondering maken. DMT wellicht ook trouwens. Alleen bij spuiten moet je wel wat zorgvuldiger te werk gaan dan andere methoden van inname om het niet gevaarlijk te maken.

Ik neem aan dat jij je keta IM inspuit ipv IV?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Als je de dosis laag houd zal het wel mee vallen inderdaad, alleen is de dose/response curve wel wat steiler waardoor je makkelijker een te hoge dosis neemt.
Klik om te vergroten...
De bereiding van een spuit is echter veel te moeilijk onder invloed, dus zodra je één dosis binnen hebt, ga je geen tweede meer maken.

Psychedelibee zei:
Ik neem aan dat jij je keta IM inspuit ipv IV?
Klik om te vergroten...
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met IV, maar dan wel de ampullen van de apotheek. Ik heb niet zelf zitten knutselen. Maar met de handleiding van Claviceps erbij ga ik me over een poosje (zodra ik weer geld heb :þ) wel aan deze methode van IM wagen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met IV, maar dan wel de ampullen van de apotheek. Ik heb niet zelf zitten knutselen. Maar met de handleiding van Claviceps erbij ga ik me over een poosje (zodra ik weer geld heb :þ) wel aan deze methode van IM wagen.
Klik om te vergroten...
En dan laat je iemand anders die spuit zetten? Lees weleens dat IV al begint te werken terwijl je het nog aan het inspuiten bent namelijk. Persoonlijk lijkt IM me dan wat veiliger.

Ben er geinteresseerd naar, maar zou wel het liefst ook ampullen hebben. Om te gaan knutselen met kristallen lijkt me teveel gedoe en risico persoonlijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
En dan laat je iemand anders die spuit zetten?
Klik om te vergroten...
Fuck no! Ik vond de eerste keer al eng genoeg. Als ik dan ook nog iemand anders mijn ader moest toevertrouwen, ging het niet gebeuren :grin:

Psychedelibee zei:
Lees weleens dat IV al begint te werken terwijl je het nog aan het inspuiten bent namelijk.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook gelezen, maar ik heb gewoon nog tijd om na de shot naar de prullenbak te lopen, de spullen weg te gooien en op de bank te gaan liggen.

Psychedelibee zei:
Persoonlijk lijkt IM me dan wat veiliger.
Klik om te vergroten...
Daar heb je inderdaad meer tijd en voor wat betreft luchtbelletjes zit je daar volgens mij ook veiliger. Alhoewel ik niet heb opgezocht waar een luchtbel intramusculair toe kan leiden. Zal ook vast niet prettig zijn.

Psychedelibee zei:
Ben er geinteresseerd naar, maar zou wel het liefst ook ampullen hebben. Om te gaan knutselen met kristallen lijkt me teveel gedoe en risico persoonlijk.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook een beetje huiverig voor het knutselen hoor. Maar als ik alles zuiver en (zo) steriel (mogelijk) weet te krijgen, wil ik het wel gaan proberen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks voor de info! Voorlopig probeer ik eerst nog de k-hole nasaal te bereiken, maar mocht dat toch niet lukken dan wellicht eens spuiten overwegen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Thanks voor de info! Voorlopig probeer ik eerst nog de k-hole nasaal te bereiken, maar mocht dat toch niet lukken dan wellicht eens spuiten overwegen.
Klik om te vergroten...
Dat schijnt met een neusspray wel haalbaar te zijn. Al zijn de meningen daar ook over verdeeld. Ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd. Wellicht ook wel een poging waard.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Thanks voor de info! Voorlopig probeer ik eerst nog de k-hole nasaal te bereiken, maar mocht dat toch niet lukken dan wellicht eens spuiten overwegen.
Klik om te vergroten...
Dat schijnt met een neusspray wel haalbaar te zijn. Al zijn de meningen daar ook over verdeeld. Ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd. Wellicht ook wel een poging waard.
Klik om te vergroten...
Die neusspray ga ik ook nog een keer maken. Volgens mij moet het nassaal best kunnen hoor die k-hole, ben alleen nog aan het zoeken naar de juiste dosering. Ik heb er ooit 1 keer ingezeten, alleen toen had ik zoveel genomen dat ik me alleen nog kan herinneren dat ik de k-hole werd ingezogen en vervolgens ging ik out om 45 minuten later totaal verward weer wakker te worden. Beetje zonde als je je niks kunt herinneren natuurlijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is bij mij met lijntjes in ieder geval nog nooit gelukt. En het is altijd hetzelfde liedje. Ergens tussen een halve en een hele gram raakt mijn neus verstopt of zie ik dermate dubbel dat ik steeds mis snuif. Dinsdag heb ik weer een beetje, dan ga ik een neusspray maken :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die keer dat ik out ging had ik in 1 keer 250mg gesnoven van zuivere ketamine (denk dat het esketamine was persoonlijk, alhoewel jij het waarschijnlijk arketamine had genoemd :P). Ik had toen verder nul tolerantie en had niet verwacht van zo'n dosis ook echt out te gaan persoonlijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kan dat? Volgens mij gaat het grootste gedeelte dan naar je maag hoor.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het werkte anders bijzonder effectief bij mij. Er zal vast een grens zijn van wat je neusslijmvlies maximaal kan opnemen, geen idee echter waar die grens ligt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Het werkte anders bijzonder effectief bij mij. Er zal vast een grens zijn van wat je neusslijmvlies maximaal kan opnemen, geen idee echter waar die grens ligt.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik heb in een ver verleden eens gelezen dat dat 25 milligram per neusgat, per 10 minuten is. Ik zal Einstein eens lief aankijken, hij weet dit vast wel.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Het werkte anders bijzonder effectief bij mij. Er zal vast een grens zijn van wat je neusslijmvlies maximaal kan opnemen, geen idee echter waar die grens ligt.
Klik om te vergroten...
Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Ik heb in een ver verleden eens gelezen dat dat 25 milligram per neusgat, per 10 minuten is. Ik zal Einstein eens lief aankijken, hij weet dit vast wel.
Klik om te vergroten...
Zal vast ook per persoon verschillen, maar in mijn ervaring kan er veel meer in korte tijd in. Ik denk wel dat biobeschikbaarheid omlaag gaat naar mate je meer in je neus stopt. Maar dat zal denk ik niet zo significant zijn dat je de extra hoeveelheid niet meer merkt (puur gebaseerd op eigen ervaringen hoor dit).

Einstein is chemicus toch? Of heeft hij ook veel verstand van biobeschikbaarheid en dergelijke?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pb-tje van Einstein:

Einstein zei:
Goede vraag, weet ik zo ook niet precies. Heb ooit eens een getal gelezen maar dat kwam zeker niet uit een wetenschappelijke bron. Ik denk dat er in principe ook geen limiet is aan wat je neus kan opnemen in het theoretische geval dat alle koningsketa in je neus blijft zitten (hooguit duurt het wat langer voor alles je bloed in is), maar in de praktijk zal een teveel aan poeder snel in je keel en dus inderdaad in je maag terechtkomen. Hoeveel dat dan is weet ik niet en is, denk ik, ook moeilijk te zeggen :)
Klik om te vergroten...

Helaas. Uitproberen en bevindingen noteren dan maar :)
s
swekker45Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Spuiten is geen optie. En snuiven is niet verstandig. Dus dan rest mij de vraag: als ik het toch oraal doe, kan ik dan beter steeds wat onder mijn tong leggen en opbouwen, of kan ik beter in 1x een capsule met 1 hoeveelheid keta innemen?

En brand mijn huid/vlees onder mijn tong niet stuk dan? Of is het puur de smaak die ranzig is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."