Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil n keertje Keta gaan pakken..Wie heeft tips of uitleg voor mij,

Ik wil n keertje Keta gaan pakken..Wie heeft tips of uitleg voor mij,

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
De dosis kan ik niks over zeggen, maar zorg ervoor dat je zit of ligt. Hoe meer je neemt, hoe moeilijker het wordt om te lopen/bewegen. Dus zorg ervoor dat je in een vertrouwde omgeving zit, en als je veel wilt nemen ga dan nooit op je rug liggen, maar op je zij. :)
s

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
sascha
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag peeps!! Heb me net aangemeld en dus helemaal nieuw hiero. Interessante topics wel! Nou heb ik toch s n vraagje , ik ben niet vies van een feestje en heb ook echt al wel de nodige genotsmiddeltjes gebruikt..nooit met echte problemen.(op 1 keertje EHBO bij Defqon na dan haha) Nu hoor ik best veel over ketamine en hoewel ik er eerst bang van was..ik hoor verhalen van je geest verlaat je lichaam..die shit wil ik dus niet! Maar t schijnt ook chiller te kunnen met rustig aam doseren? Hoeveel gram raden jullie aan voor de eerste keer (ga t thuis doen met n paar man dus ben niet alleen) Snuif je dat net zo weg als coke offff?? Ik ben echt benieuwd! Wil het verantwoord doen in zoverre dat kan. Als jullie t afraden ook zeggen aub!!! Alvast bedankt!!!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ketamine is een dissociatief tripmiddel, inderdaad betekent dat dat je een soort scheiding kunt ervaren tussen geest en lichaam. Maar die effecten worden pas sterk op hogere doseringen. Op lagere dosering geeft het een beetje een alcohol-achtige roes, alleen dan 'gekker'. Je voelt je verdoofd, vaag en dromerig en je motoriek wordt grappig.

Ik heb zelf niet zoveel ervaring met ketamine, ik heb het nu twee keer thuis gedaan, alleen, dus nooit in sociale context. De eerste keer ben ik begonnen met 40 mg, en heb steeds bijgedoseerd tot ik het effect boeiend genoeg vond, voor mij persoonlijk was dat pas vanaf het punt dat ik serieuze tripeffecten kreeg, dat was volgens mij na een lijntje of drie van 40 mg, redelijk snel na elkaar (wel maximaal zuivere ketamine). Daarvoor merkte ik de roes ook al wel duidelijk maar vond ik het gewoon niet zo interessant. Toch worden over het algemeen juist die lage doseringen door mensen aantrekkelijk gevonden worden op feestjes. Logisch ook want op hogere doseringen wordt rechtop staan lastig en moet je gaan liggen, wat me niet al te praktisch lijkt in zo'n omgeving.

Het is niet eng, en als je rustig aan doet, zul je er waarschijnlijk niet van gaan trippen. Dus ik zou zeggen begin met een mg of 40, en kijk hoe je je na een kwartier voelt en of je wat wil bijnemen. Als je dat binnen een bepaalde tijd doet (ik denk een uur tot anderhalf uur) stapelt het effect. Dus als je geen intenser effect meer wenst wacht je beter een tijd met een nieuwe dosis. Maar misschien hebben anderen met meer ervaring betere tips voor dosering.

Ik vind ketamine makkelijk snuifbaar, het brandt niet en heeft geen vieze smaak - tenminste, de mijne had dat helemaal niet. :)
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
sascha zei:
1 keertje EHBO bij Defqon na dan haha
Klik om te vergroten...

EHBO bezoek is al veel te ver vind ik persoonlijk, maargoed.

sascha zei:
Hoeveel gram raden jullie aan voor de eerste keer (ga t thuis doen met n paar man dus ben niet alleen) Snuif je dat net zo weg als coke offff??
Klik om te vergroten...

ABSOLUUT NIET. Als je ketamine gaat snuiven als cocaine garandeer ik een helse avond. Ketamine is veel potenter. Ook heb je bepaalde niveaus bij ketamine, met als hoogtepunt de K-hole waarin mensen het dus beschrijven als het "verlaten van je lichaam". Cocaine is een stimulant en veel vergevender in effect als ketamine dat is.

Het zijn twee middelen met kilometers verschil ertussen, pas hier alsjeblieft mee op.

Ik hoop dat een ervaren ketamine gebruiker mij kan aanvullen in deze reactie.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Roze olifant
Zat ik dan toch te overdrijven? Ik dacht persoonlijk dat ketamine een veel en veel lagere dosis had als cocaine, maar ik begrijp dat het redelijk tegen elkaar aan ligt?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
@BasvanHoven, nee het is wel goed dat je dat even benoemt. Ketamine is eigenlijk gewoon totaal onvergelijkbaar met coke en vraagt dus ook om een andere benadering/behandeling, zeker gezien het aanwezige risico van out gaan. Nu heeft ketamine geen effect op de ademhaling, de toestand waarin je terecht komt bij een te hoge dosis in één keer is te vergelijken met narcose, maar alsnog is dit natuurlijk niet wenselijk (risico stikken in kots of tong) en jammer van je ervaring want je zult niets meekrijgen.

Hoe gevoelig je ervoor bent is per persoon verschillend en verschilt natuurlijk ook naar gelang de zuiverheid van de ketamine, maar in het algemeen wordt bij snuiven gezegd dat een mogelijke K-hole dosering tussen de 150-200 mg in één keer ligt, en dat boven de 200 mg in één keer het risico op out gaan aanzienlijk is. Maar zo lang je zoveel niet in één keer snuift zullen beide (K-hole en out gaan) niet gebeuren. Voor een eerste keer dus gewoon rustig en laag beginnen, en ter plekke kijken of bijnemen gewenst is, dan kan er niet zoveel mis gaan, zeker als je mensen om je heen hebt die voor jou bijhouden hoe lang je laatste lijntje geleden was.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op een feestje zou ik beginnen met ongeveer 30mg en niet veel hoger gaan eigenlijk. En dan telkens minstens anderhalf uur wachten met bijnemen, doe je het sneller dan gaat het stapelen en wordt het al snel te heftig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind dan weer de lage doseringen niet interessant maar tegen of in de k hole vind ik dan weer wel supergaaf

Maar vind het op die manier niet iets om vaak te doen. Met die 1.3 gram die ik nog heb liggen zal iet snel op gaan in ieder geval. Mijn gewenste dosering ligt tegen de 0.3 gram dus dat is zeker goed voor nog een keer of 4.
Let wel, 0.3 gram is een k-hole dosering, dus absoluut niet geschikt voor op een feest.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik vind dan weer de lage doseringen niet interessant maar tegen of in de k hole vind ik dan weer wel supergaaf

Maar vind het op die manier niet iets om vaak te doen. Met die 1.3 gram die ik nog heb liggen zal iet snel op gaan in ieder geval. Mijn gewenste dosering ligt tegen de 0.3 gram dus dat is zeker goed voor nog een keer of 4.
Let wel, 0.3 gram is een k-hole dosering, dus absoluut niet geschikt voor op een feest.
Klik om te vergroten...
Maar wat is nou je advies voor ts? Of wilde je alleen je verhaal kwijt? Als 0,3 te veel is, wat is dan wel goed?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Maar wat is nou je advies voor ts? Of wilde je alleen je verhaal kwijt? Als 0,3 te veel is, wat is dan wel goed?
Klik om te vergroten...

Ik gaf gewoon mijn mening betreffende keta en lage/hoge dosering. echt advies valt hier niet uit te halen nee, behalve dan dat topicstarter flink onder de 0,3 gram moet blijven.

Voor mij is het ook nog nieuw allemaal, heb dus ooit een lage dosering in de comedown van XTC gedaan alsmede recent 2 bewust opgezochte k-holes, en dat is dan meteen al mijn ervarig met Ketamine.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."