Ketamine is een dissociatief tripmiddel, inderdaad betekent dat dat je een soort scheiding kunt ervaren tussen geest en lichaam. Maar die effecten worden pas sterk op hogere doseringen. Op lagere dosering geeft het een beetje een alcohol-achtige roes, alleen dan 'gekker'. Je voelt je verdoofd, vaag en dromerig en je motoriek wordt grappig.
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met ketamine, ik heb het nu twee keer thuis gedaan, alleen, dus nooit in sociale context. De eerste keer ben ik begonnen met 40 mg, en heb steeds bijgedoseerd tot ik het effect boeiend genoeg vond, voor mij persoonlijk was dat pas vanaf het punt dat ik serieuze tripeffecten kreeg, dat was volgens mij na een lijntje of drie van 40 mg, redelijk snel na elkaar (wel maximaal zuivere ketamine). Daarvoor merkte ik de roes ook al wel duidelijk maar vond ik het gewoon niet zo interessant. Toch worden over het algemeen juist die lage doseringen door mensen aantrekkelijk gevonden worden op feestjes. Logisch ook want op hogere doseringen wordt rechtop staan lastig en moet je gaan liggen, wat me niet al te praktisch lijkt in zo'n omgeving.
Het is niet eng, en als je rustig aan doet, zul je er waarschijnlijk niet van gaan trippen. Dus ik zou zeggen begin met een mg of 40, en kijk hoe je je na een kwartier voelt en of je wat wil bijnemen. Als je dat binnen een bepaalde tijd doet (ik denk een uur tot anderhalf uur) stapelt het effect. Dus als je geen intenser effect meer wenst wacht je beter een tijd met een nieuwe dosis. Maar misschien hebben anderen met meer ervaring betere tips voor dosering.
Ik vind ketamine makkelijk snuifbaar, het brandt niet en heeft geen vieze smaak - tenminste, de mijne had dat helemaal niet.
![:)]()