Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoseren

Doseren

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Koop gewoon een goede weegschaal of neem gewoon het risico dat je een stuk meer of minder dan de gewenste dosering tot je neemt.
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#2
@De Dunne @Psychedelibee

Oeps, jullie hebben gelijk. Ik had niet door dat het specifiek over ketamine ging, in m'n verstrooidheid het subforum kopje over het hoofd gezien.

Ja 2cb werkt prima op die manier inderdaad :) Heb pas sinds kort een weegschaaltje die tot op de mg nauwkeurig is, bij kleine doseringen is een vloeistof gebruiken ideaal.
i
inkakken=bijpakkenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe doseer je nou makkelijk bijv 30 mg zonder weegschaal?


Thanks for reply alvast! :)
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben het eens met @acht.zes, dat als je zeker wilt zijn altijd een weegschaal moet gebruiken. Als je nou echt niet kunt wachten zonder een weegschaal tot je beschikking te hebben raad ik je aan om je gram te verdelen in 1.00/0.030 = +- 33 lijntjes van ongeveer hetzelfde formaat. Echter is dit een heel gedoe, en weet je aan het einde van de dag nog niet exact hoeveel ieder lijntje p.s bevat.. Het is in ieder geval ietwat nauwkeuriger dan een willekeurig lijntje maken uit de losse pols :P
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doordat elke stof verschillend is, is ook niet elke 40 mg de zelfde hoeveelheid kwa hoeveelheid poeder.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
inkakken=bijpakken zei:
Hoe doseer je nou makkelijk bijv 30 mg zonder weegschaal?


Thanks for reply alvast! :)
Klik om te vergroten...
Met je neus :nose2::handok2:
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knappe jongen als je binnen één poging een exact wegend lijntje van 30 mg kan neerleggen heheh
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan ook 'volumetrisch afwegen' in vloeistof als je weet hoeveel je in totaal hebt.
Voorbeeld: je weet dat je 100mg hebt in totaal, dit doe je dan in 100cl vloeistof (bv sterke drank als wodka, water kan ook wel op korte termijn, wel even van te voren inlezen hoe goed het oplost).
Dan is een shotglas van 2cl 20mg.
Moet je uiteraard wel wat hebben waarmee je kleine hoeveelheden vloeistof af kan lezen, of precies weten hoeveel er in een specifiek shotglas zit.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pante zei:
Je kan ook 'volumetrisch afwegen' in vloeistof als je weet hoeveel je in totaal hebt.
Voorbeeld: je weet dat je 100mg hebt in totaal, dit doe je dan in 100cl vloeistof (bv sterke drank als wodka, water kan ook wel op korte termijn, wel even van te voren inlezen hoe goed het oplost).
Dan is een shotglas van 2cl 20mg.
Moet je uiteraard wel wat hebben waarmee je kleine hoeveelheden vloeistof af kan lezen, of precies weten hoeveel er in een specifiek shotglas zit.
Klik om te vergroten...
Opzich is volumetrisch doseren een goede manier om zonder goede weegschaal toch best goed te kunnen doseren. Probleem is alleen een beetje dat ketamine oraal nogal wat potentie verliest ten opzichte van snuiven, dus dan heb je wel erg veel nodig. Elke keer 30mg uitkoken lijkt me ook niet echt een optie praktisch gezien.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pante zei:
Je kan ook 'volumetrisch afwegen' in vloeistof als je weet hoeveel je in totaal hebt.
Voorbeeld: je weet dat je 100mg hebt in totaal, dit doe je dan in 100cl vloeistof (bv sterke drank als wodka, water kan ook wel op korte termijn, wel even van te voren inlezen hoe goed het oplost).
Dan is een shotglas van 2cl 20mg.
Moet je uiteraard wel wat hebben waarmee je kleine hoeveelheden vloeistof af kan lezen, of precies weten hoeveel er in een specifiek shotglas zit.
Klik om te vergroten...
Ik heb deze methode toegepast bij 2cb. Met wodka idd. Werkte perfect! Voordeel is dat je 2cb oraal neemt (of plugged) dus dan maakt vloeistof niet uit. Ketamine word volgens mij zo goed als altijd gesnoven dus dan is dit minder handig. Wodka snuiven is nou niet handig en fijn denk. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."