Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe moet je efficient snuiven?

Hoe moet je efficient snuiven?

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik echt een ongelooflijk mooie reis gehad op 110mg ketamine.
Voor mijn gevoel zweefde ik een beetje boven mijn lichaam en voelde alles heel zacht, alsof er een warme deken over mij heen zat.
Het was een interessante trip, het voelde alsof ik door het universum aan het vallen was en toen met een raket werd gelanceerd.
Tijdens de trip had ik ook visuals die een beetje op "Super Mario Galaxy" leken :grin:
Ik voelde pure ontspanning en voelde en hoorde mijn hart kloppen.
De muziek leek meer een 3D effect te hebben.
Had ook allerlei filosofische gedachten en ik werd bewust van alles wat op dit moment belangrijk voor mij is.

Na de trip merkte ik dat er nog wat ketamine (+- 30mg) onder in mijn neus zat, wat dus niet was opgenomen in mijn lichaam.
Aan het begin van de trip ging er ook een beetje ketamine in mijn keel, wat een ware smaaksensatie was.
Doe ik iets verkeerd?
Zo ja, hoe zou ik efficienter kunnen snuiven?
Kan ik ook ergens een handleiding vinden over snuiven?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuifcabine zei:
Kan ik ook ergens een handleiding vinden over snuiven?
Klik om te vergroten...
Geen idee, maar hier zijn een paar tips:

Een klein beetje drip hoort erbij, maar je kan het enigszins voorkomen. Je mikt eigenlijk op je neusholte, niet op het onderste deel van je neus (neusvleugels) of je keel.

Het begint met het goed vermalen van je kristallen. Het moet een fijn poeder worden zonder brokjes. Dan neem je een schone snuifbuis (deel je snuifbuis nooit met anderen aub dat is super onhygiënisch). Je houdt de snuifbuis niet rechtop maar kantelt hem een beetje — dat geeft iets meer controle. En dan plaats je de snuifbuis in je neus, niet bij de opening. Je gaat ongeveer zo diep als het randje van je neusvleugels, net iets daaronder (edit: een heel klein stukje dus maar, maximaal 0,5 cm). Zo sla je het eerste stukje van je neus alvast over.

Vervolgens zuig je langzaam en voorzichtig. Als het poeder doorschiet naar je keel zuig je te snel. Verdeel de dosis over twee neusgaten, niet alles door één gat halen. Dat voelt niet alleen beter (meer balans) maar de stof wordt door de betere verdeling ook beter opgenomen.

Dat is het wel zo’n beetje 😅 Overigens is 110 mg ketamine wel een beetje veel (niet per se qua dosis, maar wel voor je neus). Dat zou ik in twee etappes doen.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je uitgebreide uitleg :grin:
Ik denk dat ik de snuifbuis net niet diep genoeg had en niet gekanteld.
Welke kant moet je hem kantelen?
En met etappes, bedoel je dan dat je na een paar minuten de rest bijpakt als het een beetje is opgelost in je neus?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met een neushaar trimmer of neusschaar ga je toch ook een klein stukje je neus in @Neo-Shulginist of ben ik nou gek?

Edit: In mijn ogen is een snuifbuis in je neus steken niet veel gevaarlijk dan een vinger in je neus steken. Voor een snuifbuis met een bolle kant gaat mij verhaal verder niet op.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lemmy zei:
De laatste keer dat ik het gedaan heb was met een briefje van 20 euro.

Maar ja, een rietje is beter.
Klik om te vergroten...
Sloeber. Ik snuif alleen met 200 euro biljetten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sorry, maar ik ben het hier absoluut mee oneens:
OtherShore zei:
Je houdt de snuifbuis niet rechtop maar kantelt hem een beetje — dat geeft iets meer controle. En dan plaats je de snuifbuis in je neus, niet bij de opening. Je gaat ongeveer zo diep als het randje van je neusvleugels, net iets daaronder. Zo sla je het eerste stuk van je neus alvast over.
Klik om te vergroten...

Het neusslijmvlies is maar één cellaag dik. Daardoor kunnen wateroplosbare drugs gemakkelijk langs de cellen in het neusslijmvlies zwemmen. Zo worden ze opgenomen, maar doordat het neusslijmvlies zo dun is raakt het heel makkelijk beschadigd.

Je krijgt dan bloedingen, wat een risico is voor ontstekingen, of overdraagbare ziektes.

Daardoor kun je beter niet in de nehs gaan met voorwerpen, en zeker geen harde of scherpe voorwerpen zodat de zijkant van papier of een rietje.

Heel veel mensen doen het verkeerd om, maar als je een goede snuifbuis hebt, dan heeft die een bolle kant. Die bolle kant zet je tegen je neusvleugels. De opening is dan gewoon afgesloten, maar er gaat niks in de neus.

0cbfebea97ec0d27ece504d48e5d69c8.jpg

Verder is het aan te raden om het poeder zo fijn mogelijk te vermalen. Ook kun je maar kleine beetjes poeder tegelijkertijd opnemen. Als je meer neemt dan verlaat het je neus aan een van twee kanten. Oraal wordt er natuurlijk ook wat opgenomen, dus dat duurt slechts wat langer voordat het gaat werken.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien had ik het dan gewoon in twee etappes moeten doen, dat het teveel was.
Dus bij deze snuifbuis gaat alleen dat bolletje de neus in? Dus je moet de snuifbuis niet ver je neus in doen, maar alleen zorgen dat het je neus afsluit voor zuigkracht? Maar niet dieper gaan, omdat je dan de neus beschadigd dus.
En moet je hem ook kantelen of is dat onzin?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Sorry, maar ik ben het hier absoluut mee oneens
Klik om te vergroten...
Okay, geen probleem hoor 🙂

Mijn ervaring is dat de neusvleugels niet zo kwetsbaar zijn voor aanraking maar dat ze wel snel geïrriteerd raken als ze in aanraking komen met drugs. Vandaar mijn suggestie. Maar misschien is dit een eigenaardigheid van mijn neus 😂

Ik ben altijd wel voorzichtig natuurlijk en ik ga niet zo diep, misschien 0,5 cm. En daardoor heb ik minder last van irritatie rondom de neusvleugels. Als dit gevaarlijk kan zijn dan moet je dit zeker niet doen @Snuifcabine
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuifcabine zei:
Misschien had ik het dan gewoon in twee etappes moeten doen, dat het teveel was.
Dus bij deze snuifbuis gaat alleen dat bolletje de neus in? Dus je moet de snuifbuis niet ver je neus in doen, maar alleen zorgen dat het je neus afsluit voor zuigkracht?
Klik om te vergroten...
Ja, en genoeg zuigkracht bereik je echt al snel genoeg hoor. Je snuift al snel te hard.

Neem gewoon de moeite om 2 euro uit te geven voor zo'n snuifbuisje, en je leven wordt echt een stuk makkelijker. Je hoeft daar verder ook geen theoretische studie van te maken wat de beste techniek is. Gewoon bolle kant tegen je neusgat, andere gat met je vinder dichthouden, en gaan.

Verder is het een kwestie van goed verpoederen. Als je brokken hebt dan vallen die gemakkelijk uit je neus.

Daarnaast zul je na keta snuiven inderdaad wel wat troep in je neus blijven vinden, en je zult ook altijd wel een drip hebben. Dat komt deels doordat er van ketamine gewoon best wel veel nodig is voor een effect.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Neem gewoon de moeite om 2 euro uit te geven voor zo'n snuifbuisje, en je leven wordt echt een stuk makkelijker. Je hoeft daar verder ook geen theoretische studie van te maken wat de beste techniek is. Gewoon bolle kant tegen je neusgat, andere gat met je vinder dichthouden, en gaan.
Klik om te vergroten...
Zal ik doen, had een buisje van een balpen gebruikt die ongeveer de vorm heeft van een snuifbuis:tearsofjoy: Ik ga sws een paar maanden wachten voordat ik het weer doe, maar als ik weer eens in de smartshop ben zal ik er eentje kopen!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De laatste keer dat ik het gedaan heb was met een briefje van 20 euro.

Maar ja, een rietje is beter.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
De laatste keer dat ik het gedaan heb was met een briefje van 20 euro.

Maar ja, een rietje is beter.
Klik om te vergroten...
Met een rietje maak je juist de binnenkant van je neus kapot.

Dan liever van die lepeltjes die je als redelijk onopvallende sleutelhanger kunt gebruiken. Oftewel de pep-schep.
snuif-lepel.jpg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
O ja, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. :thinking:
L
LSgayLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Je snuift al snel te hard
Klik om te vergroten...
Bestaat er dan ook zo iets als te zacht snuiven of is het hoe zachter hoe beter?

Neo-Shulginist zei:
Ook kun je maar kleine beetjes poeder tegelijkertijd opnemen. Als je meer neemt dan verlaat het je neus aan een van twee kanten
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg kan je dan max in 1 keer doen zonder te verspillen? En als je hogere dosering nodig zou hebben, hoe lang dan wachten om verder te gaan dat je de dosis wel kan verhogen? En hoe lang is te lang dat je een dosis niet meer verhoogd maar verlengd?

FredKroket zei:
Sloeber. Ik snuif alleen met 200 euro biljetten.
Klik om te vergroten...
Pov, je betaalt ermee in een restaurant: hoop dat t u gesmaa..... oh mijn excuses meneer, had me niet gerealiseerd dat uw neus ook zon honger had 👀😭😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
LSgay zei:
Bestaat er dan ook zo iets als te zacht snuiven of is het hoe zachter hoe beter?
Klik om te vergroten...
Als het niet omhoog komt door de snuifbuis
LSgay zei:
Hoeveel mg kan je dan max in 1 keer doen zonder te verspillen?
Klik om te vergroten...
Dat is niet zo te zeggen aangezien korrels niet altijd even zwaar of groot zijn. Wel kun je zeggen dat grotere korrels of brokken minder oppervlak hebben. Dus je moet het goed verpoederen; dat werkt dan beter en sneller.

LSgay zei:
En als je hogere dosering nodig zou hebben, hoe lang dan wachten om verder te gaan dat je de dosis wel kan verhogen? En hoe lang is te lang dat je een dosis niet meer verhoogd maar verlengd?
Klik om te vergroten...
Hoe lang je moet wachten totdat je weet hoe sterk het is verschilt een beetje per drug. Maar bij de meeste drugs is het vijf minuten na snuiven wel redelijk duidelijk hoe het gaat zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."