Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe vaak snuiven is écht te veel voor je sinussen en nieren?

Hoe vaak snuiven is écht te veel voor je sinussen en nieren?

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op psychonautwiki lees ik
Ketamine has moderate to high abuse potential and produces psychological dependence with chronic use. When dependence has developed, cravings and withdrawal effects may occur if a person suddenly stops their usage.

Tolerance to the main effects of ketamine develops with prolonged and repeated use. This results in users having to administer increasingly large doses to achieve the same effects. After that, it takes about 3 - 7 days for the tolerance to be reduced to half and 1 - 2 weeks to be back at baseline (in the absence of further consumption).

Ketamine presents cross-tolerance with all dissociatives, meaning that after the consumption of ketamine all dissociatives will have a reduced effect.
Klik om te vergroten...
Dit maakt duidelijk dat je best 2 weken geen dissociatieven neemt om met dezelfde hoeveelheid hetzelfde effect weer te voelen. Als je minder lang wacht heb je meer nodig.

Maar dit betreft nu alleen de tolerantie voor de stof. Jullie hebben waarschijnlijk al beelden gezien van cocaine noses, zo verrotte sinussen door overmatig sossagebruik.
Mss gaat er volk mij IM aanraden :upsidedown: maar in ieder geval, ket is ook niet super goed voor de nieren.

Mijn vraag is: houdt die regel van "niet meer dan 1x per week, best 2x per maand" rekening met sinussen en nieren? Want het is verrassend moeilijk om hierover info te vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#2
Lastig te zeggen, denk dat dit behoorlijk per persoon verschilt. Toen ik nog ket snoof, ging het de eerste jaren goed als ik niet vaker dan 1x per week nam. Vaker dan ging mijn neus aan puin. Tijden lang korsten en wondjes die moeizaam heelden. De tijdspanne die ik noemde is ook natte vinger werk, weet het natuurlijk niet exact.

Vrienden die in dezelfde tijd nog veel meer namen zeggen nergens last van te hebben en gaan onbezorgd door. Mijn advies; neem niet te veel per keer. Maak je spul super fijn, en reinig je neus met zoutoplossing als je "sessie" eindigt.

De frequentie van gebruik vind ik lastig, denk dat je beter 1x per maand kan doen, maar kan me voorstellen dat je dat lang vind. Hoop dat je je weg erin vind.
Zoals je zegt, de nieren vinden het ook niet leuk dus goed blijven drinken (water, thee bv) Als je te ver gaat, blijft er schade. Na meer dan een jaar gestopt te zijn afgelopen zomer 2 sleuteltjes op een feest gehad, die nacht meteen eruit om te zeiken en het bekende gevoel in de maagstreek...
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Door wat te surfen heb ik gevonden dat groene thee, meer specifiek de stof EGCG blaasproblemen flink matigt bij ketaminegebruik.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1879522615004157

Gewoon zo'n uur op voorhand een kopje groene thee drinken. Of als men dat niet lust, zijn EGCG supplementen te koop bij Holland & Barrett bijvoorbeeld.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#4
That shit ain't helping... Je doet veel meer schade dan je met alle groene thee van de wereld kan voorkomen... Heb zelf wanhopig naar manieren gezocht om door te kunnen gaan met ket, stoppen heeft me uiteindelijk meer goed gedaan. Jij kiest natuurlijk altijd, maar het lichaam gaat na verloop van tijd stuk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind dit soort vragen echt steeds hilarischer worden. “Ben ik verslaafd?” “Gebruik ik te vaak?” “Wanneer is XYZ écht schadelijk?”

Als je op df een topic hierover moet aanmaken, dan snuif je te vaak.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Ik vind dit soort vragen echt steeds hilarischer worden. “Ben ik verslaafd?” “Gebruik ik te vaak?” “Wanneer is XYZ écht schadelijk?”

Als je op df een topic hierover moet aanmaken, dan snuif je te vaak.
Klik om te vergroten...
Echt zo 🤣
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ik vind dit soort vragen echt steeds hilarischer worden. “Ben ik verslaafd?” “Gebruik ik te vaak?” “Wanneer is XYZ écht schadelijk?”

Als je op df een topic hierover moet aanmaken, dan snuif je te vaak.
Klik om te vergroten...
Maar echt deze🤣🤣🤣
b
blobnikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jullie kennen mij niet eens... ik denk gewoon proactief
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#9
TROL ALARM:loudspeaker::loudspeaker::loudspeaker:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."