Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvreemde docus

vreemde docus

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zie alweer voor een tweede keer dat er een documantaire over drugs, een totaal vreemd beeld geeft van de werkelijkhied.


Deze gaat over heroine, en dan zie ik beelden van meisjes die een zilverfolietje openvouwen, en kristalwit poeder op een spiegeltje doen, en met een dollarbiljet snuiven.
even later mensen die met een spuit in de hand gewoon door een straat lopen en zichzelf een pikzwarte substanie injecteren. Zonder stiekje om de arm

Waarna je een landkaartje ziet van afghanistan, en twee bommenwerpers die in één klap een einde maken aan de heroïne, waardoor amerika ineens een heldenland is...

daar kloppen toch een paar dingen niet?

Ik zie het als een zoveelste poging van Amerikaanse propoganda.

of is heroine gebruik in Nederland anders dan in omliggende landen, hebben we alleen hier lichtbruine heroine?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb ooit in de bieb een boekje over cannabis open getrokken, stond er: ``op veel feesten die de hele nacht duren, wordt cannabis gebruikt.``

met daarlangs een jongen die zéker geen cannabis had gebruikt! :tearsofjoy:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
cropp zei:
ik heb ooit in de bieb een boekje over cannabis open getrokken, stond er: ``op veel feesten die de hele nacht duren, wordt cannabis gebruikt.``
Klik om te vergroten...
ja die stonden vast de hele avond strak :xtc:
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#4
als je ooit de link vind van deze docu, put it here :)
Ik wil nog eens lachen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hebben ze de hero dan niet eerst met wat bloed of wtf dan ook gemengd om het vervolgens te kunnen spuiten?
Je hebt zeker afgan heroin a lost war gekeken?
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#6
loadrunner zei:
Ik zie alweer voor een tweede keer dat er een documantaire over drugs, een totaal vreemd beeld geeft van de werkelijkhied.

Ik zie het als een zoveelste poging van Amerikaanse propoganda.
Klik om te vergroten...
Idd, je ziet steeds vaker in docu's, nieuws-en actualiteiten dat alle drugs op een hoop gegooid worden in de beeldvorming, niet alleen visueel trouwens, maar ook wat betreft de informatie die ze erover verkondigen.

Het heeft er veel van weg dat het fenomeen DRUGS dezelfde status toebedeeld krijgt als TERREUR binnen de angststrategien waarmee we overspoeld worden. Vaak wordt er zelfs een directe semiotische koppeling gemaakt:

COCAINE=FARC

HEROINE=TALIBAN

(semiotisch wil zeggen dat er continu een associatief verband tussen 2 woorden of verschijnselen gelegd wordt zodat je na verloop van tijd de 2 termen automatisch als een eenheid op gaat vatten. Net zoals je bij Italie onmiddelijk aan pasta denkt en bij klompen aan Holland. Drugs krijgt dan voor velen dezelfde status als terrorisme & men vindt het dan legitiem dat er medogenloos repressief tegen opgetreden wordt)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben het helemaal met jullie eens, het klinkt als een belachelijke documentaire, moet alleen 1 dingetje rechtzetten: heroïne kan ook wit zijn. Het komt niet zo vaak voor als bruin, maar het bestaat wel.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
deze is weer een propoganda filmpje over hero

http://docu.injpn.net/Documentary/Socei ... ation.html
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb je een linkje? ik kan er altijd wel een beetje om lachen.
I
IntangibleLid
01-01-2024, 00:00
#11
yeti zei:
loadrunner zei:
Ik zie alweer voor een tweede keer dat er een documantaire over drugs, een totaal vreemd beeld geeft van de werkelijkhied.

Ik zie het als een zoveelste poging van Amerikaanse propoganda.
Klik om te vergroten...
Idd, je ziet steeds vaker in docu's, nieuws-en actualiteiten dat alle drugs op een hoop gegooid worden in de beeldvorming, niet alleen visueel trouwens, maar ook wat betreft de informatie die ze erover verkondigen.

Het heeft er veel van weg dat het fenomeen DRUGS dezelfde status toebedeeld krijgt als TERREUR binnen de angststrategien waarmee we overspoeld worden. Vaak wordt er zelfs een directe semiotische koppeling gemaakt:

COCAINE=FARC

HEROINE=TALIBAN

(semiotisch wil zeggen dat er continu een associatief verband tussen 2 woorden of verschijnselen gelegd wordt zodat je na verloop van tijd de 2 termen automatisch als een eenheid op gaat vatten. Net zoals je bij Italie onmiddelijk aan pasta denkt en bij klompen aan Holland. Drugs krijgt dan voor velen dezelfde status als terrorisme & men vindt het dan legitiem dat er medogenloos repressief tegen opgetreden wordt)
Klik om te vergroten...
Daar sla je de spijker op zijn kop! Zelf zie ik wel wat in de theorie dat drugs je doen inzien in wat voor waanzin wij (soms) leven. En daardoor gevaarlijk zijn voor overheden. Drugs zijn op zichzelf neutraal, maar kunnen natuurlijk wel degelijk effect hebben.

Door het te koppelen aan een oorlog, lijkt het alsof er een strijd gestreden moet worden. Terwijl dat natuurlijk de grootste waanzin is.. war on drugs, war on terror.. het is pure propaganda
Het verschil met de vroegere cannabis-propagandafilms is dat de technieken nu verfijnder zijn. Wellicht omdat het aantal gebruikers ook is toegenomen en er dus meer mensen zijn die door de nogal doorzichtige ballon heenprikken.. En toch blijf ik me afvragen wat nou het ultieme gevaar van drugs is, dat er zo'n lastercampagne tegen moet worden gevoerd..

Voor mensen die desondanks een docu willen zien over drugs(gebruik), die kan ik Other Worlds aanraden. Het gaat over een franse filmregisseur die op zoek gaat naar het verhaal achter sjamanen in Zuid-Amerika en daar ayuhasca tegenkomt - en zelf ook neemt. Een zeer interessante docu die het geheel redelijk neutraal (iig niet drugsnegatief) neer zet. De visualisaties zijn wel geinig en te vergelijken met die van de film Blueberry (Renegade). Er is een torrent van te vinden, maar ik weet niet of ik daarnaar mag linken.. google is your friend anywayz
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
en natuurlijk de re-mix

je moet toch wat te doen hebben als tijdverdrijf


[youtube]rLLVPFA--6w[/youtube]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."