Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe vicieuze circel a lá (hard)drugs

De vicieuze circel a lá (hard)drugs

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een serieus topic.
Wie van jullie heeft gemerkt dat hij/zij in een vicieuze spiraal terecht is gekomen omdat hij/zij een periode in zijn/haar leven te veel drugs heeft gebruikt?

Ik heb maanden lang veel blauwe mitsu's achter over gegooid. Ik was me er elke keer van bewust dat ik me zwaar klote ging voelen na gebruik. Toch deed ik het keer op keer weer.
Totdat ik er echt klaar mee was. Ik gebruikte xtc vaak in combinatie met wiet, omdat ik dat zo vaak deed heeft cannabis een totaal andere werking gekregen bij mij.
Elke keer al wilde ik gaan blowen, kreeg ik een nerveus gevoel. Ik ging zweten en werd bleek.
Ik heb er toen wat over opgezocht en het bleek inderdaad door de mdma te komen.
Drugsinfoteam informeerde mij om een paar maanden te stoppen met blowen, grappig genoeg ben ik nu al 9 maanden gestopt :mrgreen:. Echt geen haaltje niks.

Maar harddrugs ben ik nog steeds niet vies van moet ik zeggen.
Ik gebruik niet vaak, maar wel altijd met een vaste regelmaat (1 keer per anderhalve maand). Daardoor heb ik het gevoel verslaafd te zijn aan drugs opzich. En dat is ook zo denk ik.
Een maand lang voel ik me prima, dan krijg ik langzaam maar zeker 'trek' in iets. Maakt niet uit of het nou xtc speed of coke is. En dan voor ik het weet heb ik die dealer gebeld en heb ik het zakje in m'n handen.

Ik zeg tegen mezelf dat het recreatief gebruik is, en tot op zekere hoogte is dat toch ook zo?
Ik vind 1 keer in de 7/8 weken drugs gebruiken toch niet zo schokkend. Maar wat ik juist schokkend vind is dat ik bang ben controle te verliezen.
Want ik kan wel trots zijn op mezelf dat ik ben gestopt met blowen, maar erop vooruitgegaan ben ik toch ook weer niet.

Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op.

Is er iemand die net zoiets heeft meegemaakt en kan diegene mij mischien advies en tips geven hoe ik met dat zin-in-iets-gevoel om kan gaan?
M'n situatie is nog niet extreem maar ik wil dat ook zo houden, en ik weet zeker dat als ik zo doorga, dat dit een hardnekkige verslaving wordt wat ten koste gaat van mijn school en leven.
Ik heb de telefoon nummers van mijn dealers iig al verwijderd, maar dat heb ik al eens eerder gedaan en gek genoeg stonden de nummers gewoon weer in mijn telefoon.

In elk geval alvast bedankt,
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op.
Klik om te vergroten...
Met dat probleem zat ik ook. Nu gebeurt het nog wel eens, maar al veel minder als vroeger. Het is zo'n beetje vanzelf gestopt. Veel nadenken, dat is wat ik doe. En vanaf het moment dat ik het echt besef, dat ik verkeerd bezig ben, verandert mijn slechte eigenschap stukje bij beetje naar iets goeds.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#3
pbwebmaster zei:
Een serieus topic.
Wie van jullie heeft gemerkt dat hij/zij in een vicieuze spiraal terecht is gekomen omdat hij/zij een periode in zijn/haar leven te veel drugs heeft gebruikt?

Ik heb maanden lang veel blauwe mitsu's achter over gegooid. Ik was me er elke keer van bewust dat ik me zwaar klote ging voelen na gebruik. Toch deed ik het keer op keer weer.
Totdat ik er echt klaar mee was. Ik gebruikte xtc vaak in combinatie met wiet, omdat ik dat zo vaak deed heeft cannabis een totaal andere werking gekregen bij mij.
Elke keer al wilde ik gaan blowen, kreeg ik een nerveus gevoel. Ik ging zweten en werd bleek.
Ik heb er toen wat over opgezocht en het bleek inderdaad door de mdma te komen.
Drugsinfoteam informeerde mij om een paar maanden te stoppen met blowen, grappig genoeg ben ik nu al 9 maanden gestopt :mrgreen:. Echt geen haaltje niks.

Maar harddrugs ben ik nog steeds niet vies van moet ik zeggen.
Ik gebruik niet vaak, maar wel altijd met een vaste regelmaat (1 keer per anderhalve maand). Daardoor heb ik het gevoel verslaafd te zijn aan drugs opzich. En dat is ook zo denk ik.
Een maand lang voel ik me prima, dan krijg ik langzaam maar zeker 'trek' in iets. Maakt niet uit of het nou xtc speed of coke is. En dan voor ik het weet heb ik die dealer gebeld en heb ik het zakje in m'n handen.

Ik zeg tegen mezelf dat het recreatief gebruik is, en tot op zekere hoogte is dat toch ook zo?
Ik vind 1 keer in de 7/8 weken drugs gebruiken toch niet zo schokkend. Maar wat ik juist schokkend vind is dat ik bang ben controle te verliezen.
Want ik kan wel trots zijn op mezelf dat ik ben gestopt met blowen, maar erop vooruitgegaan ben ik toch ook weer niet.

Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op.

Is er iemand die net zoiets heeft meegemaakt en kan diegene mij mischien advies en tips geven hoe ik met dat zin-in-iets-gevoel om kan gaan?
M'n situatie is nog niet extreem maar ik wil dat ook zo houden, en ik weet zeker dat als ik zo doorga, dat dit een hardnekkige verslaving wordt wat ten koste gaat van mijn school en leven.
Ik heb de telefoon nummers van mijn dealers iig al verwijderd, maar dat heb ik al eens eerder gedaan en gek genoeg stonden de nummers gewoon weer in mijn telefoon.

In elk geval alvast bedankt,
Klik om te vergroten...

jij hebt antwoord gegeven op een vraag waar ik al heel lang mee zit,,
ik heb 5 jaar geblowt, en de periode dat ik xtc ging gebruiken(elk weekend)
verandere na een tijdje het blowen ook bij mij,ik werd altijd nerveus,zweten,hartkloppingen.
en uiteindelijk zorgte 2 haaltjes al voor een paniekaanval.

dit komt dus door de xtc..
bedankt voor de info
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#4
ilyas zei:
Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op.
Klik om te vergroten...
Met dat probleem zat ik ook. Nu gebeurt het nog wel eens, maar al veel minder als vroeger. Het is zo'n beetje vanzelf gestopt. Veel nadenken, dat is wat ik doe. En vanaf het moment dat ik het echt besef, dat ik verkeerd bezig ben, verandert mijn slechte eigenschap stukje bij beetje naar iets goeds.
Klik om te vergroten...

Ja het gaat bij mij ook een beetje met pieken en dalen. Ik heb anderhalve maand gezegt. Maar soms ben ik langer dan twee maanden clean, omdat ik bijvoorbeeld veel moet werken en ook naar school moet. Ik ben wel eens een dagje vrij maar dan ga ik geen dealer bellen als ik de volgende dag weer verplichtingen heb.
Maar wat ook wel eens gebeurd is dat ik mezelf ziekmeld voor school om te gaan gebruiken...
Ik heb dan echt zo'n schijt-aan-alles gevoel en dat is best kut.
Ik ga er wel vanuit dat dit probleem vanzelf opgelost wordt want ik ben gewoon echt niet het type dat zichzelf verslaafd ziet worden aan die bende. En toch is het zo'n simpele en onnozele tijdelijke exit of daily life *zucht*

Al had ik nou iets om voor te leven, een relatie bijvoorbeeld, dan zou ik ook niet de hele tijd met m'n kop bij die drugs zitten. Ik moet gewoon altijd wat (leuks) te doen hebben, en helaas zit het leven zo niet in elkaar.

@Alcoholist
You're welcome :beer: En je bent gestopt met blowen neem ik aan? Want die paniekaanvallen zijn niet chill he :openmouth:
Ik zit er soms aan te denken om weer eens een jointje te halen, maar waarom zou ik? Of ik raak er weer aan verslaafd, of ik ga me kut voelen lol
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
@TS, de rest nog neit gelezen..

Die periode zullen vele herkennen. Ik ook.
Of het houd en keer helemaal op. Of het houd op waarna je na een tijd weer eens afentoe en met meer verstand wat gebruikt. Of je helpt jezelf naar de kleute :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eigenlijk zou je een keer op je bek moeten gaan.. Lekker mcpp snoepen ofzo.. Dan ben je er voorlopig wel klaar mee, believe me :P
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#7
TrippyShit zei:
Eigenlijk zou je een keer op je bek moeten gaan.. Lekker mcpp snoepen ofzo.. Dan ben je er voorlopig wel klaar mee, believe me :P
Klik om te vergroten...

tja,daarom laat ik ze altijd testen
ik heb nou al een jaar geen xtc meer geslikt..
wanneer het mn pad weer op komt dan wie weet..
de katers zijn TE erg
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#8
alcoholist zei:
jij hebt antwoord gegeven op een vraag waar ik al heel lang mee zit,,
ik heb 5 jaar geblowt, en de periode dat ik xtc ging gebruiken(elk weekend)
verandere na een tijdje het blowen ook bij mij,ik werd altijd nerveus,zweten,hartkloppingen.
en uiteindelijk zorgte 2 haaltjes al voor een paniekaanval.

dit komt dus door de xtc..
bedankt voor de info
Klik om te vergroten...

Hoeft niet zo te zijn ..
Het heeft onder andere veel met je gemoedstoestand te maken.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flaffie zei:
alcoholist zei:
jij hebt antwoord gegeven op een vraag waar ik al heel lang mee zit,,
ik heb 5 jaar geblowt, en de periode dat ik xtc ging gebruiken(elk weekend)
verandere na een tijdje het blowen ook bij mij,ik werd altijd nerveus,zweten,hartkloppingen.
en uiteindelijk zorgte 2 haaltjes al voor een paniekaanval.

dit komt dus door de xtc..
bedankt voor de info
Klik om te vergroten...

Hoeft niet zo te zijn ..
Het heeft onder andere veel met je gemoedstoestand te maken.
Klik om te vergroten...


dan kan ook zo zijn,want als ik gezopen heb,en dan blow..dan ben ik gwn fucking relaxed stronken.lachkick enzo. maar nuchter hoef ik niet proberen te blowen hoor.wordt gelijk afgestraft

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."