#1
Een serieus topic.
Wie van jullie heeft gemerkt dat hij/zij in een vicieuze spiraal terecht is gekomen omdat hij/zij een periode in zijn/haar leven te veel drugs heeft gebruikt?
Ik heb maanden lang veel blauwe mitsu's achter over gegooid. Ik was me er elke keer van bewust dat ik me zwaar klote ging voelen na gebruik. Toch deed ik het keer op keer weer.
Totdat ik er echt klaar mee was. Ik gebruikte xtc vaak in combinatie met wiet, omdat ik dat zo vaak deed heeft cannabis een totaal andere werking gekregen bij mij.
Elke keer al wilde ik gaan blowen, kreeg ik een nerveus gevoel. Ik ging zweten en werd bleek.
Ik heb er toen wat over opgezocht en het bleek inderdaad door de mdma te komen.
Drugsinfoteam informeerde mij om een paar maanden te stoppen met blowen, grappig genoeg ben ik nu al 9 maanden gestopt
. Echt geen haaltje niks.
Maar harddrugs ben ik nog steeds niet vies van moet ik zeggen.
Ik gebruik niet vaak, maar wel altijd met een vaste regelmaat (1 keer per anderhalve maand). Daardoor heb ik het gevoel verslaafd te zijn aan drugs opzich. En dat is ook zo denk ik.
Een maand lang voel ik me prima, dan krijg ik langzaam maar zeker 'trek' in iets. Maakt niet uit of het nou xtc speed of coke is. En dan voor ik het weet heb ik die dealer gebeld en heb ik het zakje in m'n handen.
Ik zeg tegen mezelf dat het recreatief gebruik is, en tot op zekere hoogte is dat toch ook zo?
Ik vind 1 keer in de 7/8 weken drugs gebruiken toch niet zo schokkend. Maar wat ik juist schokkend vind is dat ik bang ben controle te verliezen.
Want ik kan wel trots zijn op mezelf dat ik ben gestopt met blowen, maar erop vooruitgegaan ben ik toch ook weer niet.
Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op.
Is er iemand die net zoiets heeft meegemaakt en kan diegene mij mischien advies en tips geven hoe ik met dat zin-in-iets-gevoel om kan gaan?
M'n situatie is nog niet extreem maar ik wil dat ook zo houden, en ik weet zeker dat als ik zo doorga, dat dit een hardnekkige verslaving wordt wat ten koste gaat van mijn school en leven.
Ik heb de telefoon nummers van mijn dealers iig al verwijderd, maar dat heb ik al eens eerder gedaan en gek genoeg stonden de nummers gewoon weer in mijn telefoon.
In elk geval alvast bedankt,
Wie van jullie heeft gemerkt dat hij/zij in een vicieuze spiraal terecht is gekomen omdat hij/zij een periode in zijn/haar leven te veel drugs heeft gebruikt?
Ik heb maanden lang veel blauwe mitsu's achter over gegooid. Ik was me er elke keer van bewust dat ik me zwaar klote ging voelen na gebruik. Toch deed ik het keer op keer weer.
Totdat ik er echt klaar mee was. Ik gebruikte xtc vaak in combinatie met wiet, omdat ik dat zo vaak deed heeft cannabis een totaal andere werking gekregen bij mij.
Elke keer al wilde ik gaan blowen, kreeg ik een nerveus gevoel. Ik ging zweten en werd bleek.
Ik heb er toen wat over opgezocht en het bleek inderdaad door de mdma te komen.
Drugsinfoteam informeerde mij om een paar maanden te stoppen met blowen, grappig genoeg ben ik nu al 9 maanden gestopt
. Echt geen haaltje niks.Maar harddrugs ben ik nog steeds niet vies van moet ik zeggen.
Ik gebruik niet vaak, maar wel altijd met een vaste regelmaat (1 keer per anderhalve maand). Daardoor heb ik het gevoel verslaafd te zijn aan drugs opzich. En dat is ook zo denk ik.
Een maand lang voel ik me prima, dan krijg ik langzaam maar zeker 'trek' in iets. Maakt niet uit of het nou xtc speed of coke is. En dan voor ik het weet heb ik die dealer gebeld en heb ik het zakje in m'n handen.
Ik zeg tegen mezelf dat het recreatief gebruik is, en tot op zekere hoogte is dat toch ook zo?
Ik vind 1 keer in de 7/8 weken drugs gebruiken toch niet zo schokkend. Maar wat ik juist schokkend vind is dat ik bang ben controle te verliezen.
Want ik kan wel trots zijn op mezelf dat ik ben gestopt met blowen, maar erop vooruitgegaan ben ik toch ook weer niet.
Het lijkt wel alsof ik mezelf elke keer weer voor de gek hou als ik die dealer bel. Alsof ik mijn verstand gewoon op nul zet en denk; A joh gaan met die banaan, je komt er toch wel weer boven op.
Is er iemand die net zoiets heeft meegemaakt en kan diegene mij mischien advies en tips geven hoe ik met dat zin-in-iets-gevoel om kan gaan?
M'n situatie is nog niet extreem maar ik wil dat ook zo houden, en ik weet zeker dat als ik zo doorga, dat dit een hardnekkige verslaving wordt wat ten koste gaat van mijn school en leven.
Ik heb de telefoon nummers van mijn dealers iig al verwijderd, maar dat heb ik al eens eerder gedaan en gek genoeg stonden de nummers gewoon weer in mijn telefoon.
In elk geval alvast bedankt,
En je bent gestopt met blowen neem ik aan? Want die paniekaanvallen zijn niet chill he