Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke Drugs Zou Ik?

Welke Drugs Zou Ik?

21 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
l
lolwutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo :grin:.
Ik ben hier dus nieuw en heb hier al veel zitten rond te neuzen voordat ik registreerde.
Ik zou graag iets nieuws proberen, iets hallucinerend, maar ook niet hard. Ik wil namelijk nog een beetje weten wat ik doe en LSD, heb ik al veel gehoord en vind ik een beetje extreem, als beginner. Ook heb ik geen zin om ooit eens 5 maanden later een after-trip te hebben. (of komt dit zéér zelden voor?)

Persoonlijk heb ik weinig ervaring: Alcohol, Nicotine, Caffeine, Benzo's, Wiet..

LSA lijkt me leuk alleen dat er zoveel slechte commentaar over gegeven is, dus...
Weet iemand één die past waar ik achter vraag?

Alvast bedankt mensen :).
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Truffels misschien?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
LSD is niet extreem, paddo's zijn mindfuckeriger, vooral op hogere dosissen. Een lage dosis LSD is mild, vrolijk, kleurrijk. 50 Microgram bijvoorbeeld. De extreme kant kan je idd beleven als je 200+ mics naar binnen werkt, maar op 50 microgram blijf je bijna "nuchter", alleen dat je "leuk associatief denkt", patroontjes ziet verschijnen en dingen ziet "ademen". Dat nuchter wel onder aanhalingstekens, want juist als je dan nuchter zou MOETEN doen kan je het niet, maar in een goede omgeving is 50 microgram LSD echt zelfs voor een beginner goed te doen.

Half bakje truffels is ook een optie - maar ikzelf vind LSD op lage dosissen mentaal een stuk makkelijker, minder raar, minder mentaal en meer visueel.

Trouwens, heb je ooit een psychose gehad, of heb je iemand in de familie die schizotypische/schizofrene/schizofreniforme/schizoaffectieve stoornis heeft, kan je het beter niet doen.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flashbacks kan je krijgen van LSD, maar die houden meestal niet lang aan, en komen *DENK IK* meer voor naarmate je het meer gebruikt en in hogere dosissen, ik denk dat je als 1 keer 50 microgram LSD neemt dat je er niet veel last van zult hebben, maar dit verschilt per persoon denk ik. 50µg LSD kan op zich geen kwaad denk ik.. denk ik..
l
lolwutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de info.
Wat betreft het na-trippen? Zijn er grote kansen dat dit gebeurt?
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#6
lolwut zei:
Bedankt voor de info.
Wat betreft het na-trippen? Zijn er grote kansen dat dit gebeurt?
Klik om te vergroten...
Heb ooit eens een half jaar na een trip opeens vreemde electronische geluidjes gehoort, wat gepaard ging met stemmen die zichzelf de hele tijd herhaalde. Toen ik om me heen keek zag ik alleen maar vliegende aluminium wagentjes met lichtgevende gezichten. Ook zag ik mensen die lachend roze en blauwe wolkjes aten..

..pas later besefte ik dat ik op de kermis was.
l
lolwutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is sowiso nooit gezond, maar 1 keer zou geen rampen veroorzaken.
Ik experimenteer graag, en zou het graag 1 keer proberen, en daar hou ik mij dan ook aan.
Natuurlijk ben ik voorzichtig met het experimenteren: Nuchtere persoon bij jou; Goed gezind zijn; lagere dosis; ...

Als mensen nog een paar voorstellen hebben, geef ze maar :grin:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lage dosis lsd zoals al is gezegd zou misschien wel kunnen ja. 2c-b is anders misschien ook leuk? Dingen vervomen dan een beetje, lachkicks enzo. Is ook niet zo heftig, en leuk om mee te beginnen als je lsd te heftig vind klinken :grin:
l
lolwutLid
01-01-2024, 00:00
#9
HakunaMatata zei:
Lage dosis lsd zoals al is gezegd zou misschien wel kunnen ja. 2c-b is anders misschien ook leuk? Dingen vervomen dan een beetje, lachkicks enzo. Is ook niet zo heftig, en leuk om mee te beginnen als je lsd te heftig vind klinken :grin:
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg raadt je me dan aan ? 2C-B is toch wel één van de minder bekende drug.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#10
lolwut zei:
Bedankt voor de info.
Wat betreft het na-trippen? Zijn er grote kansen dat dit gebeurt?
Klik om te vergroten...


Nee er is geen grote kans dat je een flashback krijgt, daarnaast kun je ook een flashback van paddos krijgen of gewoon van het leven. Met dat laatste wil ik zeggen dat flashbacks een natuurlijk fenomeen is en in principe niks met drugs te maken heeft. Zo heeft iemand die een trauma heeft mee gemaakt ook vaak flashbacks aan die traumatische gebeurtenis. Ook kun je "positive" flashbacks krijgen, zoals bijvoorbeeld de geur van je eerste vriend(in) ruiken, terwijl die geur er totaal niet is.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#11
lolwut zei:
HakunaMatata zei:
Lage dosis lsd zoals al is gezegd zou misschien wel kunnen ja. 2c-b is anders misschien ook leuk? Dingen vervomen dan een beetje, lachkicks enzo. Is ook niet zo heftig, en leuk om mee te beginnen als je lsd te heftig vind klinken :grin:
Klik om te vergroten...
Hoeveel mg raadt je me dan aan ? 2C-B is toch wel één van de minder bekende drug.
Klik om te vergroten...
Van erowid:
2C-B Dosages
Oral
Threshold 2 - 5 mg
Light 5 - 15 mg
Common 15 - 30 mg
Strong 25 - 50 mg

Aan de hand hiervan zal ik je dus 15-20 mg van aanraden, om mee te beginnen, en als je na een uurtje denkt dat ie wel wat harder mag nog wat bijnemen (niet te veel natuurlijk).

Klopt dat het iets minder bekend is, maar dat komt nog wel, word wel steeds bekender. Op internet is er in ieder geval wel genoeg over te vinden, lees er nog wat over, over de effecten e.d.. Hier staan ook genoeg tripreports waar je misschien iets aan kan hebben, zodat je goed weet wat je ervan kan verwachten.
Persoonlijk vind ik dit een milde (ook afhankelijk van de dosis natuurlijk), maar ook zeker erg leuke drug! :grin:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#12
LSA uit de smartshop?
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dubz zei:
lolwut zei:
Bedankt voor de info.
Wat betreft het na-trippen? Zijn er grote kansen dat dit gebeurt?
Klik om te vergroten...
Heb ooit eens een half jaar na een trip opeens vreemde electronische geluidjes gehoort, wat gepaard ging met stemmen die zichzelf de hele tijd herhaalde. Toen ik om me heen keek zag ik alleen maar vliegende aluminium wagentjes met lichtgevende gezichten. Ook zag ik mensen die lachend roze en blauwe wolkjes aten..

..pas later besefte ik dat ik op de kermis was.
Klik om te vergroten...

heb precies dezelfde flashback gehad ooit... ongelovelijk... daarna ben ik in god gaan geloven...


Maar okay, waarom probeer je niet gewoon een pilletje? Even lekker hard gaan op wat xtc doet wonderen! Een goeie verwelkoming in de wereld der drugs... Kan je daarna altijd nog beslissen om een halfje acid te doen! :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
Trouwens, heb je ooit een psychose gehad, of heb je iemand in de familie die schizotypische/schizofrene/schizofreniforme/schizoaffectieve stoornis heeft, kan je het beter niet doen.
Klik om te vergroten...

En dat zeg jij dan AT? :rolleyes:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
Angramar Temenos zei:
Trouwens, heb je ooit een psychose gehad, of heb je iemand in de familie die schizotypische/schizofrene/schizofreniforme/schizoaffectieve stoornis heeft, kan je het beter niet doen.
Klik om te vergroten...

En dat zeg jij dan AT? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Volgens mij wilt hij gewoon voorkomen dat iemand anders niet zoals hij wordt, lief toch!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Andrew zei:
Marla Singer zei:
Angramar Temenos zei:
Trouwens, heb je ooit een psychose gehad, of heb je iemand in de familie die schizotypische/schizofrene/schizofreniforme/schizoaffectieve stoornis heeft, kan je het beter niet doen.
Klik om te vergroten...

En dat zeg jij dan AT? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Volgens mij wilt hij gewoon voorkomen dat iemand anders niet zoals hij wordt, lief toch!
Klik om te vergroten...

Dat is idd wel lief... :wink:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#17
Andrew zei:
Maarja niet iedereen is zo lomp om LSD te gebruiken om te studeren dus lolwut is veilig..
Klik om te vergroten...

Op een LSD kan ik prima leren, niet dat ik het perse gebruik om er op te leren, maar ik heb wel al eens op LSD geleerd omdat ik me aan het vervelen was.

Over die 2c-b, hou er rekening mee dat phenetylamines over het algemeen lang nodig hebben om in te slaan. Ik zoud dus niet meteen meer gaan pakken als je naar een uur niks voelt.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
2c-b is het ideale trip middel voor newbies tbh.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je voor het eerst hallucinerende drugs wilt proberen, kan je ook gaan voor een lage dosis truffels. Deze kan je gewoon halen in de smartshop. Bij een dosis van 10 gram heb je een vrij milde trip en het duurt zo'n 4 uur.

Maar of je nou LSD, 2CB, paddo's of truffels kiest, dat maakt weinig uit. Belangrijker zijn de set en setting van je trip. Bereidt het dus goed voor, zorg dat je geen vervelende zaken aan je hoofd hebt en dat je met leuke mensen op een relaxte plek bent.
l
lolwutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nuja, zoiets zou dus verschikkelijk zijn om op werk of school mee te maken...
Maar mischien is de kans kleiner bij Lagere dosissen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."