#1
Bij ongeval wordt dit bepaald door een bloedproef
Drugs en medicijnen
Voor het gebruik van drugs in het verkeer is aanscherping van de wet in voorbereiding. Er is nog geen wettelijke limiet vastgesteld. U kunt wel een straf en/of boete krijgen als u onder invloed van drugs bent. Bij tekenen van drugsgebruik bij de bestuurder moet bloed worden afgenomen dat voor controle naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) gaat. De positieve gevallen worden doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie (OM) voor verdere vervolging.
Bij medicijnen die de rijvaardigheid beïnvloeden staat dat op het etiket of in de bijsluiter. Informatie over auto- of motorrijden met het medicijn dat u gebruikt, vindt u op de website www.rijveiligmetmedicijnen.nl. Twijfelt u of u mag rijden, vraag het dan aan uw arts of apotheker. Het rijden onder invloed van rijgevaarlijke medicijnen is zeer gevaarlijk en strafbaar.
Winehouse zei:Ze kunnen met zo'n staafje in je mond kijken of er nog drugs in je lichaam zit. Dit is trouwens wel oneerlijk omdat bijv. XTC 3 a 4 dagen in je systeem blijft zitten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."