Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBestuurder verantwoordelijk voor passagiers met wiet?

Bestuurder verantwoordelijk voor passagiers met wiet?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
O
OlazieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Volgende maand ga ik een week naar Amsterdam.
Nu, we gaan met de auto (ik woon in België) en heb 3 passagiers mee.
Die personen gaan allemaal wiet bijhebben, sommige meer dan 5 gram waarschijnlijk...

Ben ik dan als bestuurder verantwoordelijk voor hen?
Ik neem ofwel 3 ofwel 5 gr mee voor eigen gebruik..

Hopend op een snel antwoord.
O.
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Alleen wanneer ze jonger dan 18 zijn geloof ik. Ik weet het niet zeker.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, alle passengiers zijn indien meerderjarig verantwoordelijk voor zichzelf. Zorg wel dat het niet in je auto ligt op een centrale plek. Daarbij, genoeg wiet te krijgen in amsterdam!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ey swa, er komt skaffa lucht uit je witte TT
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Nee, alle passengiers zijn indien meerderjarig verantwoordelijk voor zichzelf. Zorg wel dat het niet in je auto ligt op een centrale plek. Daarbij, genoeg wiet te krijgen in amsterdam!
Klik om te vergroten...

Ik veronderstel dat ze wiet mee terug willen nemen? Overigs is Flameon's antwoord helemaal correct. Ook zou ik willen toevoegen dat je best als bestuurder best helemaal GEEN wiet moet bij hebben, als ze wiet op je vinden krijg je sowieso een drugstest, en als je in de week ervoor hebt geblowd, test je sowieso positief. De boete begint van 1200 euro met een rijbewijsschorsing (en dan heb ik het nog niet over het grensgebeuren of smokkelen ofzo, gewoon hoe het op Vlaamse grond word behandeld)

Goed verstoppen, of bij een passagier in bewaring geven zou ik zo zeggen, maar als ze ergens wiet vinden (ook al is het bij een passagier) testen ze jou waarschijnlijk sowieso, dus niet gepakt worden is de boodschap! Overigs valt dit risico best te nemen hoor, je moet al veel pech hebben dat je er word uitgepikt, als je je wegen goed kiest (want enkele jonge kerels op een weg die erom bekend staat om buitenlanders die naar de shop gaan..). Het is dan ook niet elke dag controle om wiet hoor :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
En hou je gewoon netje aan de verkeersregels :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."