Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe werken psychedelica? 7 okt 2010 univ. Leiden

Hoe werken psychedelica? 7 okt 2010 univ. Leiden

27 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na wat geneuzel aangehoord te hebben kan je jezelf hier dus klemzuipen voor 2 Euro? :)
S
StichtingOPENLid
01-01-2024, 00:00
#2


Voor de vierde en laatste keer organiseert Stichting OPEN de lezingen '(Hoe) werken psychedelica?', met dank aan studievereniging Labyrint uit Leiden.

In deze lezing wordt op zowel subjectief als 'objectief' niveau besproken wat het betekent om te trippen. Dr. Hylke Vervaeke en dr. Ruud Kortekaas geven een overzicht van actueel onderzoek naar psychedelica, naar klinische trials in de gezondheidszorg en neurale mechanismen.

Hebben psychedelica enig nut? En wat zijn de risico's? Waar liggen de mogelijkheden? Wat is bekend over de werking van psychedelica in de hersenen? In hoeverre kunnen technieken als fMRI, PET en neuroimaging iets bijdragen aan psychedelisch onderzoek. En wat zegt dit dan over bewustzijnsonderzoek?

Deze en andere interessante vragen komen aan bod tijdens deze lezing '(Hoe) werken psychedelica?'

Wij hopen u op 7 oktober te mogen begroeten. Graag ontvangen wij een reactie van u op onderstaand e-mail adres zodat wij een inschatting kunnen maken van het aantal aanwezigen.


Datum: donderdag 07 oktober 2010 om 19:30
Duur: 2 uren 35 minuten
Contact info:
Lokatie: Faculteit der Sociale Wetenschappen, Universiteit Leiden, Wassenaarseweg 52, 2333 AK Leiden Alumnusleden en studentleden: gratis, niet-leden: 2 euro. Na afloop borrel: 22:00 – 0:00 in Café Restaurant La Gare, Stationsweg 7. (Drank en hapjes op onze kosten)
E-mail: [email protected]
URL: http://stichtingopen.nl/index.php?optio ... psychedeli
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben stiekem wel benieuwd. :)
Ik zal nog even overleggen met wat mensen, maar ik denk dat ik er wel bij zal zijn.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chris Pontius zei:
Ik ben stiekem wel benieuwd. :)
Klik om te vergroten...
Als je het zegt is het natuurlijk niet stiekem meer!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben erbij met Chris Pontius en Ragnarok, en ik zal ze nog even vragen maar ik denk dat Smulpaapje en Apparat ook wel aanwezig willen zijn!! :)
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#6
check :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ragnarok zei:
check :grin:
Klik om te vergroten...

Hell ya :rock:.

Maar shit ey, ik moet dan wel vermomd gaan als er andere DFers komen.
Dadelijk zien ze wie ik ben! :openmouth:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Chris Pontius zei:
Maar shit ey, ik moet dan wel vermomd gaan als er andere DFers komen.
Dadelijk zien ze wie ik ben! :openmouth:
Klik om te vergroten...
Je hebt nog een hond-/beer-/aap pak van me tegoed :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
*droomt weer weg bij het lezen alleen al*
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat is er nu eigelijk precies gezegd over hoe psychedelica werken, hoe je precies tript? Dat intrigeert me mateloos :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe was 't?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
verneukeratief zei:
Na wat geneuzel aangehoord te hebben kan je jezelf hier dus klemzuipen voor 2 Euro? :)
Klik om te vergroten...
De borrel is gratis, maar de borrels vast niet.
P
Pascal FMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou graag een bezoekje willen brengen, alleen....Leiden is iets te ver fietsen :grin:

Lijkt me echt interessant! :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb ik toch de verkeerde studie gekozen, als ik psychologie aan de Universiteit Leiden was gaan doen had ik gratis naar binnen gekund.. :(
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heeft iemand toevallig nog een rechterarm nodig van een oud vrouwke?
De linker heb ik al verkocht.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rabbithole zei:
Heb ik toch de verkeerde studie gekozen, als ik psychologie aan de Universiteit Leiden was gaan doen had ik gratis naar binnen gekund.. :(
Klik om te vergroten...

HBOerts tellen zeker ook niet? :P
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chris Pontius zei:
Rabbithole zei:
Heb ik toch de verkeerde studie gekozen, als ik psychologie aan de Universiteit Leiden was gaan doen had ik gratis naar binnen gekund.. :(
Klik om te vergroten...

HBOerts tellen zeker ook niet? :P
Klik om te vergroten...

Ik ben bang van niet! Maar misschien kunnen we nog snel van studie switchen om die 2 euro te besparen!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
*Propedeuse zoeken gaat*
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog even kleine kick; nog mensen die gaan vanavond?
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan vanavond niet, en leiden is voor mij ook nog eens een kut eind rijden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."