Was inderdaad zeer interessant!
Eerst een lange inleiding over psychedelica, daarvan wisten we dus het meeste al. Maar er zaten ook zat mensen bij die nog nooit hadden getript, dus wel goed dat ze een introductie gaven.
Daarna een zeer interessante wetenschappelijke lezing over de werking in de hersens, en ook hoe bijvoorbeeld tracers ontstaan, heel interessant!
Tenslotte nog een stuk over hoe psychedelica als medicatie kan dienen (LSD bij angst van terminale kankerpatiënten, psilocybine bij de genezing van dwangneuroses, ketamine bij depressie en mdma bij posttraumatische stress), en over wat voor wetenschappelijke onderzoeken er op dit moment worden uitgevoerd met psychedelica.
En natuurlijk was er ook een bekrompen oud stel aanwezig dat zo nodig moest vragen of er nou écht reclame werd gemaakt voor drugsgebruik, en kritiek leverden op dat er geen verslavingsrisico's van psychedelica werden genoemd..

Kom dan gewoon niet. Gelukkig zijn CP en ik ze naar huis gevolgd en hebben ze omgelegd.
![:sunglasses:]()