Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan iemand mij helpen??

Kan iemand mij helpen??

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
r
ray24Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dit is de eerste keer dat ik op een forum kom en ik weet niet of ik er wat aan heb maar hoop het wel. ik ben 24 en heb in het verleden nogal veel drugs gebruikt, zelfs op een punt geweest dat ik 6 maanden lang iedere dag gebruikte. ik gebruikte vooral speed en xtc pillen. ik ben er toen mee gestopt omdat ik rare dingen begon te denken en te zien, ik heb toen ongeveer 4 weken achter elkaar geslapen en mijn ex vriendin moest mij helpen om naar de wc te komen omdat mijn benen voelden als blokken beton. ik ben zo van de nasleep geschrokken dat ik eigenlijk nooit meer bij drugs in de buurt wou komen... helaas is dit gevoel niet gebleven en zit ik wel met een probleem. er zat ongeveer 2 jaar tussen de tijd dat ik ben gestopt en het weer een keer wou doen, ik had een nieuwe vriendin en die gaf aan dat ze het ook wel een keer wou proberen en dit zette mij aan om het ook maar weer een keer te proberen. dit was een grote fout , want ik gebruik nu ongeveer een jaar bijna wekelijks speed of pillen terwijl ik het eigenlijk niet wil. ik heb mijn vriendin een tijdje geleden ten huwelijk gevraagd (ze zij ja!!), we hebben 2 prachtige honden en we hebben net een huis gekocht. alles gaat nu nog goed met geld en werk en het dagelijks leven en ik wil af van die troep maar er blijft toch
ieder weekend weer een drang naar speed.. ik wil mijn relatie en mijn leven niet op het spel zetten nu het juist allemaal zo goed gaat en wil er vanaf!!! want dit kan nooit goed blijven gaan.... ik zou graag wat tips van jullie willen weten, want ik weet niet wat ik tegen de drang kan doen. ik drink meestal als ik thuis kom op vrijdag een biertje en op dat moment gaat voor mijn idee de rem eraf en wil ik speed. maar om nou dat biertje te laten staan lijkt mij ook onzin er moet toch wel wat tegen te doen zijn? vorige keer kon ik het ook en ik was er toen wel wat slechter aan toe. (waarschijnlijk zal ik gewoon nee moeten zeggen, maar als iemand ervaring of de kennis heeft hoe het makkelijker kan hoor ik dat graag)

alvast bedankt

met vriendelijke groet, r
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag beste r,

k zou graag wat tips van jullie willen weten, want ik weet niet wat ik tegen de drang kan doen. ik drink meestal als ik thuis kom op vrijdag een biertje en op dat moment gaat voor mijn idee de rem eraf en wil ik speed. maar om nou dat biertje te laten staan lijkt mij ook onzin er moet toch wel wat tegen te doen zijn? vorige keer kon ik het ook en ik was er toen wel wat slechter aan toe. (waarschijnlijk zal ik gewoon nee moeten zeggen, maar als iemand ervaring of de kennis heeft hoe het makkelijker kan hoor ik dat graag)
Klik om te vergroten...

Je geeft zelf al aan dat het bier de remming weghaalt om aan de speed te beginnen, wat zeer herkenbaar is voor mij. Je hoeft ook zeker geen biertje in het weekend te laten staan, maar misschien is het wel een idee om voor een paar weekenden het bier te laten staan om zo te proberen een tijdje geen speed te gebruiken (of pillen). Zodra dat weer lukt kun je weer beginnen een biertje te nemen en hopelijk heb je dan meer kracht om van de drugs af te blijven. Let er wel op dat de drank geen vervanging wordt voor de speed of pillen, want dan heb je weer een ander probleem.

Eventueel zou je iboga kunnen proberen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibogaïne), dat is een middel wat de drang naar drugs vermindert. Gebruik ook de zoekfunctie op deze site voor meer informatie over dit middel.

Uit ervaring weet ik dat het lastig is om van een dergelijke verslavingsvorm af te komen. Ik heb ook dagelijks gebruikt en jarenlang alleen in het weekend. Om van mijn dagelijks gebruik af te komen heb ik minder moeite gehad dan toen wanneer ik alleen in het weekend gebruikte. Dit komt omdat je het bij dagelijks gebruik je het zo in één keer zat kan zijn, omdat je zo gigantisch verrot wordt van binnen en van buiten. Met gebruik in het weekend herstel je toch elke keer weer (niet genoeg natuurlijk) waardoor je elk nieuw weekend toch weer zoiets hebt van nu kan het wel weer.

Probeer ook iets vervangends te zoeken, een hobby of iets dergelijks. Ga iets leuks doen met je vriendin/vrouw of praat over de toekomst. Misschien als je ooit kinderen zou willen, zou je daar nu dan geschikt voor zijn?

Heel veel succes ermee!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gooi alle telefoonummers van dealers en mensen die gebruiken uit je telefoon. Verbreek contact met mensen die je in de verleiding brengen en ga eens praten met een psych.

Ergens ben je aan het weglopen voor een probleem of een gevoel. Speed is glijmiddel voor sociale interacties, het verdoofd en remt je onderbewustzijn.

Ik ben jarenlang weggelopen voor mijn problemen en speed was mijn deur naar de nooduitgang.
Toen ik dan eindelijk zover was dat ik compleet vastgelopen en half psychotisch zag dat ik niet alleen wegrende voor de problemen maar ze daarmee nog erger maakte was de maat vol.

Je kunt het negeren en tegen jezelf zeggen dat er niets aan de hand is, alles is goed en je blijft de rest van je leven vast lopen op stomme dingen of je kunt de beerput opentrekken en beginnen met scheppen.

Voordeel van opruimen is dat je plek maakt voor nieuwe emoties ervaringen. En stront scheppen in je geest is kut. Het is uitputtend en confronterend. Voordeel van stront is wel dat het gebruikt kan worden voor het vruchtbaar maken van dingen die tot nu toe onzichtbaar of onvruchtbaar bleven.
r
ray24Lid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt voor de reacties en het komt wel goed denk ik want ik heb net samen met mijn vriendin een huis gekocht en dat is een opknapper, ik heb nu niet eens tijd om aan die troep te denken....
goede nieuwe hobby :) ik heb de drang nog niet gehad en het is nu 2 weken geleden dat ik niet wist wat ik eraan kon doen, het is nog vroeg om te zeggen maar ik heb nog nergens last van en geen drang meer en daar ben ik wel het meest blij mee. bedankt voor de moeite groetjes :wave:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed om te lezen en graag gedaan!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedenk je wel dat er snel genoeg een moment gaat komen dat je weer wel er aan denkt en dat er een weekend gaat komen waarin je denkt dat het wel weer kan. Maak nu al een plan hoe je daar mee om wilt gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."