Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsleven zonder drugs

leven zonder drugs

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#1
In gesprek gaan met je doktor want dit klinkt hetzelfde als bij mij,
Ben nu bij een psychiator niet voor testoppen maar waarom.

En het is ook fijn om je hart echt teluchten bij iemand die je begrijpt en geen reputatie van afhangt en al helemaal over deze onderwerp.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok, veel succes gewenst!
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#3
binnenkort, datum is nog niet bekend ga ik in dagbehandeling bij novadic-kentron. Daar krijg ik een VERS training en andere idd hoognodige therapie, thanks voor reactie
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#4
wordt het ooit gemakkelijker..zonder drugs? Alles is zoveel moeilijker, realiseer me wat ik allemaal heb verprutst. Kan niks meer verdoven en heb veel last van psychische problemen. :kots:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
gia79 zei:
wordt het ooit gemakkelijker..zonder drugs? Alles is zoveel moeilijker, realiseer me wat ik allemaal heb verprutst. Kan niks meer verdoven en heb veel last van psychische problemen. :kots:
Klik om te vergroten...

Je moet het ook zo zien dat wat je in al die jaren kapot hebt gemaakt niet in een korte tijd terugkomt. Je leven van nu bestaat uit de voorafgaande tijd en wat je daarin hebt gedaan. Dus stel je hebt tien jaar lang drugs gebruikt en je stopt, dan blijven de eerste jaren heel zwaar en is je lichaam bezig een nieuwe levenscyclus op te bouwen waarin alles weer anders wordt, en dat is een periode die altijd lang duurt. Het hoeft niet ook weer tien jaar te duren, dat is afhankelijk van jezelf, maar geef het de tijd. Blijf ermee doorgaan en bouw voor jezelf een nieuwe periode op waar je op kan terugvallen en dat is dus de nuchtere periode.

Een psychiater of psycholoog kan je daar inderdaad goed bij helpen. Maar realiseer je dat wat je in al die jaren hebt kapotgemaakt niet zo maar weer terugkomt en misschien komt het ook niet meer terug zoals het was, maar maak er dan iets anders van. Harddrugs is geen pretje om van af te komen en des te langer je het hebt gebruikt des te langer het gaat duren om er weer van af te komen.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is helaas een logisch gevolg van jaren gebruik. Jaren lang zijn veel problemen, gedachtes weggestopt. Door een verslaving laat je heel veel langs je wegvallen.
Achteraf ga je dit allemaal zien en voelen. Daarbij natuurlijk nog eens de drugs die veel kapot maakt in je hoofd qua stofjes...

Weet niet of je al hulp van een therapeut/psycholoog hebt, maar zou misschien best eens goed zijn? Vaak een grote stap, maar je kunt hier alles kwijt en deze persoon staat er niet emotioneel tegenover. Hij kan je sturen en handvaten geven om weer helemaal jezelf te worden en om te leren gaan met je "psychische problemen .

Sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."