#1
Het begon allemaal zo.. vroeger deed hij harddrugs en softdrugs hij blowde toen bijna dagelijks. Toen ik hem leerde kennen zij hij dat ook tegen mij dat hij dat gedaan had.. maar het is zo dat ik ook toen tegen hem had gezegd dat ik liever daar niet mee in aanraking wil komen (vanwege dat ik al genoeg van zulke dingen heb gezien wat fout liep) enz. Daarom had ik ook gezegt van ja.. sorry maar als je mij wil zou je moeten kiezen. Nou hij besloot toen te stoppen en koos voor mij.. dit ging een tijdje goed. Hij was zeg maar meer verslaafd aan softdrugs (hasj,wiet) vanwege dat hij dat iedere dag deed.
Tot dat er paasvee kwam en ik er achter kwam dat hij xtc had gebruikt, ik was toen wel redelijk kwaad omdat ik het nog van te voren zij. Daarna hadden we weer eens goed gepraat en het kwam er op neer dat het een soort van "traditie" was omdat hij dat iedere jaar deed. Hoe dan ook na lang praten kwam het weer goed en besloten we het opnieuw te proberen.
Dit duurden voor een lange tijd voor dat ik er weer achter kwam dat hij het weer dit maar dit keer wiet,hasj ( in die tijd had ik wel gevraagt of hij het nog deed en hoe het ging want ik zou hem best willen helpen hij zij ook dat hij het zelf ook wil kwa stoppen) in die tijd hoorden ik er ook vrij weinig over. maar ja.. ik vond het dus in zijn kamer en confronteerde hem ermee. Wat ze excuus was ja.. dat lag er al lang.. en ik hem het al heel lang niet meer gedaan.
De volgende dag kwam ik weer naar hem toe en gingen we er over praten wat eruit bleek dat hij dus wel weer... had gebruikt, hij zij dat het al een stuk geminderd was en dat hij het niet durfde te vertellen etc.. Na weer lang praten besloot ik hem nog 1 laatste kans te geven en had hij belooft om er eerlijk over te zijn ookal had hij dat gedaan ( hij zegt dat hij er ook mee wil stoppen) en dat hij ze best zou doen etc.
Maar nu is het ongeveer een paar weken laten en het begint weer als voorheen te worden ik hoor er vrij weinig over en ik vermoed dat hij straks dat weer doet.. ( hij gaat nu wel minder om met die vrienden die dat gebruiken) maar in ieder geval ik weet niet meer wat ik moet doen ik voelde in het begin toen het weer goed was ook een stuk minder omdat hij ja had gelogen maar hoe moet ik het nou verder? wat moet ik zeggen? ja.. ik heb het gevoel dat je het weer doet.. tips pleas?
Gr
Tot dat er paasvee kwam en ik er achter kwam dat hij xtc had gebruikt, ik was toen wel redelijk kwaad omdat ik het nog van te voren zij. Daarna hadden we weer eens goed gepraat en het kwam er op neer dat het een soort van "traditie" was omdat hij dat iedere jaar deed. Hoe dan ook na lang praten kwam het weer goed en besloten we het opnieuw te proberen.
Dit duurden voor een lange tijd voor dat ik er weer achter kwam dat hij het weer dit maar dit keer wiet,hasj ( in die tijd had ik wel gevraagt of hij het nog deed en hoe het ging want ik zou hem best willen helpen hij zij ook dat hij het zelf ook wil kwa stoppen) in die tijd hoorden ik er ook vrij weinig over. maar ja.. ik vond het dus in zijn kamer en confronteerde hem ermee. Wat ze excuus was ja.. dat lag er al lang.. en ik hem het al heel lang niet meer gedaan.
De volgende dag kwam ik weer naar hem toe en gingen we er over praten wat eruit bleek dat hij dus wel weer... had gebruikt, hij zij dat het al een stuk geminderd was en dat hij het niet durfde te vertellen etc.. Na weer lang praten besloot ik hem nog 1 laatste kans te geven en had hij belooft om er eerlijk over te zijn ookal had hij dat gedaan ( hij zegt dat hij er ook mee wil stoppen) en dat hij ze best zou doen etc.
Maar nu is het ongeveer een paar weken laten en het begint weer als voorheen te worden ik hoor er vrij weinig over en ik vermoed dat hij straks dat weer doet.. ( hij gaat nu wel minder om met die vrienden die dat gebruiken) maar in ieder geval ik weet niet meer wat ik moet doen ik voelde in het begin toen het weer goed was ook een stuk minder omdat hij ja had gelogen maar hoe moet ik het nou verder? wat moet ik zeggen? ja.. ik heb het gevoel dat je het weer doet.. tips pleas?
Gr