Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMe vriend liegt over drugs gebruik wat nu?

Me vriend liegt over drugs gebruik wat nu?

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MercieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het begon allemaal zo.. vroeger deed hij harddrugs en softdrugs hij blowde toen bijna dagelijks. Toen ik hem leerde kennen zij hij dat ook tegen mij dat hij dat gedaan had.. maar het is zo dat ik ook toen tegen hem had gezegd dat ik liever daar niet mee in aanraking wil komen (vanwege dat ik al genoeg van zulke dingen heb gezien wat fout liep) enz. Daarom had ik ook gezegt van ja.. sorry maar als je mij wil zou je moeten kiezen. Nou hij besloot toen te stoppen en koos voor mij.. dit ging een tijdje goed. Hij was zeg maar meer verslaafd aan softdrugs (hasj,wiet) vanwege dat hij dat iedere dag deed.

Tot dat er paasvee kwam en ik er achter kwam dat hij xtc had gebruikt, ik was toen wel redelijk kwaad omdat ik het nog van te voren zij. Daarna hadden we weer eens goed gepraat en het kwam er op neer dat het een soort van "traditie" was omdat hij dat iedere jaar deed. Hoe dan ook na lang praten kwam het weer goed en besloten we het opnieuw te proberen.

Dit duurden voor een lange tijd voor dat ik er weer achter kwam dat hij het weer dit maar dit keer wiet,hasj ( in die tijd had ik wel gevraagt of hij het nog deed en hoe het ging want ik zou hem best willen helpen hij zij ook dat hij het zelf ook wil kwa stoppen) in die tijd hoorden ik er ook vrij weinig over. maar ja.. ik vond het dus in zijn kamer en confronteerde hem ermee. Wat ze excuus was ja.. dat lag er al lang.. en ik hem het al heel lang niet meer gedaan.

De volgende dag kwam ik weer naar hem toe en gingen we er over praten wat eruit bleek dat hij dus wel weer... had gebruikt, hij zij dat het al een stuk geminderd was en dat hij het niet durfde te vertellen etc.. Na weer lang praten besloot ik hem nog 1 laatste kans te geven en had hij belooft om er eerlijk over te zijn ookal had hij dat gedaan ( hij zegt dat hij er ook mee wil stoppen) en dat hij ze best zou doen etc.

Maar nu is het ongeveer een paar weken laten en het begint weer als voorheen te worden ik hoor er vrij weinig over en ik vermoed dat hij straks dat weer doet.. ( hij gaat nu wel minder om met die vrienden die dat gebruiken) maar in ieder geval ik weet niet meer wat ik moet doen ik voelde in het begin toen het weer goed was ook een stuk minder omdat hij ja had gelogen maar hoe moet ik het nou verder? wat moet ik zeggen? ja.. ik heb het gevoel dat je het weer doet.. tips pleas?

Gr
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij kan hij er niet openlijk over praten tegen jou omdat hij jou standpunt kent.
Wat ik hier lees lijkt het me nog goed mee te vallen..., of doet ie zo raar wanneer hij geblowt heeft?

Je kan mensen niet alles afnemen, als hij zo nu en dan een jointje rookt is dat toch geen probleem?
Of maakt hij problemen wanneer hij geblowt heeft?

En van dat pilletje zou ik me helemaal niet ongerust maken dit kan zoals hij zegt een traditie zijn.
Wel vind ik het normaal dat hij dit niet tegen jou komt zeggen van 'schat ik heb een pilletje genomen', want hij zal geweten hebben hoe jij zou reageren...dat dit zou ruzie geven voor een stomme futiliteit over iets wat hij toch maar ééns per jaar doet.

Verder zou ik de raad geven er wat soepeler met om te springen zodat hij wanneer hij nog iets neemt of rookt het gewoon tege jou kan zeggen.

Groet
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat Mandagrora zegt, alleen is afspraak eigenlijk wel afspraak natuurlijk.
Nou zou ik zo'n afspraak nooit maken. Degene die mij op die manier laat kieen is niet de juiste voor mij, maar eenmaal de afspraak gemaakt is het wel logisch dat je teleurgesteld bent dat ie niet word nagekomen. Dat mag je dus ook best aangeven, maar beter wordt je wel wat reeeler over de afspraak. Drugs kan gewoon leuke zijn en als jij er niets mee hebt dan is dat ook prima, maar daarom het geheel verbannen slaat door. Belangrijk is dat er eerlijk over gesproken word en verantwoord gebruikt.
M
MercieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb hem niet gedwongen om te stoppen ik heb hem meer een keuze gegeven. Het is niet zo dat ik hem ik hem dwing want hij moet het totaal zelf weten wat hij doet, maar ik heb het liever niet daarom had ik ook hem de keuze gegeven. Want ik heb namelijk veel gezien daarmee en ik geef gewoon teveel om hem zo te zien zinken want het is met drugs zo of je staat stil of je zinkt.

oja en dat pilletje nemen doet hij wel vaker ja...
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm, ik snap dat hij zijn afspraak niet moet breken, dat eigenlijk oneerlijk. Als
hij het er niet mee eens is moet hij dat bespreken.

(ik zal het maar zeggen)jou instelling tenopzichte van drugs is narrowminded, en
lastig te verdedigen. Het is nou eenmaal niet zo zwart/wit.

groeten
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mercie zei:
Ik heb hem niet gedwongen om te stoppen ik heb hem meer een keuze gegeven.
Klik om te vergroten...

bij mij komt dit wel een beetje over als dwingen, hem de keuze geven tussen jou of af en toe een jointje of pilletje.

maar verder veel sterkte, als je het storend blijft vinden en hij wil er niets aan doen... wie houd je tegen om de relatie te verbreken? al zal dit niet makkelijk voor je zijn.

grts
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Mercie zei:
Ik heb hem niet gedwongen om te stoppen ik heb hem meer een keuze gegeven.
Klik om te vergroten...

bij mij komt dit wel een beetje over als dwingen, hem de keuze geven tussen jou of af en toe een jointje of pilletje.
grts
Klik om te vergroten...

Klopt wel wat mandragora zegt. Voor jou is het een keuze, voor hem zal het dwang lijken. Dat verschil is er wel degelijk. Je hebt het al vaker gezien, waardoor je een vooroordeel hebt. Niet ieder persoon is hetzelfde

(ik zal het maar zeggen)jou instelling tenopzichte van drugs is narrowminded, en
lastig te verdedigen. Het is nou eenmaal niet zo zwart/wit.
Klik om te vergroten...

Helemaal waar, ik had het niet beter kunnen omschrijven. Maar anderzijds, wij kennen hem niet, jij wel. Neem deze commentaren in beraad, en volg je gevoel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."