Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs&Alcohol&Medicijnen

Drugs&Alcohol&Medicijnen

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SnowpatrolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Hoi,

Ik ben nieuw hier, en weet eigenlijk niet zeker of dit topic hier thuis hoort.
Uh ik heb een paar vragen wat betreft de combinatie van drugs, alcohol, medicijnen.
Ik weet dat een combinatie niet verstandig is. Maar dat pleit voor mij niet vrij, dat ik het af en toe eens doe. :openmouth: Ik slik Prozac(Antidepressiva) en Seroquel(Antipsychotica) Overigens ben ik niet echt psychotisch bevonden. Daarbij gebruik ik wel eens wiet of hasj, én alcohol.
Weet iemand wat voor gevolgen dit heeft?
Ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
Graag reacties/ervaring/ en evt gevolgen/gevaren oid.

Groetjes,
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebruik geen alcohol met anti depressiva, dit kan de werking veranderen, bij hoge dosis kan je in je slaap last krijgen van ademstilstand, of je geraakt zelfs in een coma.

Staat ook wel in de bijsluiter.
d
diddyneverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een vraag die een beetje aansluit op uw topic hier:

Ik neem Omeprazol 40mg (maagbeschermer)
Sipralexa 10mg ( SSRI antidepressiva)

Ik drink regelmatig een biertje, ik laat de sterke dranken links liggen wegens redelijk zwaar voor de maag, maar af en toe gebruik ik ook een beetje xtc, mdma of cocaine. Nu de zomer er aan komt, met enige festivals, vraag ik me af of het verstandig is om XTC, MDMA of coke te combineren met die Sipralexa. Van de maagbeschermers heb ik op zich niet zo veel last...

Met dank voor uw antwoord”
Diddy
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wile-E-Peyote zei:
Gebruik geen alcohol met anti depressiva, dit kan de werking veranderen, bij hoge dosis kan je in je slaap last krijgen van ademstilstand, of je geraakt zelfs in een coma.

Staat ook wel in de bijsluiter.
Klik om te vergroten...
dit is wel de grootste onzin die ik de afgelopen tijd heb gehoord.
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#5
diddyhayes zei:
Ik heb een vraag die een beetje aansluit op uw topic hier:

Ik neem Omeprazol 40mg (maagbeschermer)
Sipralexa 10mg ( SSRI antidepressiva)

Ik drink regelmatig een biertje, ik laat de sterke dranken links liggen wegens redelijk zwaar voor de maag, maar af en toe gebruik ik ook een beetje xtc, mdma of cocaine. Nu de zomer er aan komt, met enige festivals, vraag ik me af of het verstandig is om XTC, MDMA of coke te combineren met die Sipralexa. Van de maagbeschermers heb ik op zich niet zo veel last...

Met dank voor uw antwoord”
Diddy
Klik om te vergroten...
je kunt een ssri beter niet combineren met xtc, dat is algemeen bekend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."