Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugsgebruik strafbaar? heeeelp

drugsgebruik strafbaar? heeeelp

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
blowfishLid
01-01-2024, 00:00
#1
dag mijn verhaal gaat als volgt paar dagen geleden ging ik met de bus naar school krijgen we opeens drugscontrole stapt een hond naar me toe en begint te snuffelen. waarna de agente zei dat ik van de bus moest stappen en fouileerde ze mij en vonden niks want ik had niks bij dus na deze controle staken ze mij in het busje en reden we naar het buareau. Daar werd mij vriendelijk gevraagt om in een potje te plassen ik wist niet wat ik wel en niet mogt doen en welke rechten ik had want dit was de eerste keer dat ik in aanraking kom met de politie dus ik had in het potje geplast en was positief voor thc= wiet en coc= cocaine daarna moest ik verklaren waarom deze in mijn urine werden terug gevonden voor de THC had ik verklaard dat ik een regelmatige gebruiker ben van canabis en van die COC zei ik dat mijn laatste keer dat ik gebruikt had 6maanden geleden was en dat ik neusspray gebruikte met codeine er in voor mijn verkoudheid toen zeiden ze dat het wel kon kloppen en paar dagen daarna krijg ik een brief in de bus met een boete van 250euro terwijl dat ik niks bij had en meerderjarige ben dus ik snap het echt niet hoe ik een boete kan krijgen van 250euro terwijl ik niks bijhad ??????????
FACK DE MAATSCHAPPIJ!!!!!
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gebruik is niet strafbaar, alleen bezit en handel. Zoek een goede advocaat!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
pinnes zei:
Gebruik is niet strafbaar, alleen bezit en handel. Zoek een goede advocaat!
Klik om te vergroten...
Volgens mij mag je één xtc-pil wel bij je hebben, maar van coke weet ik niet.

Maar verder: inderdaad, vreemd die boete. Volgens mij kunnen ze dat idd niet maken. Staat er nog iets op dan?
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bezit is wettelijk gezien altijd strafbaar maar in de praktijk vindt er nauwelijks vervolging
plaats als het om gebruikershoeveelheden gaat.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het klopt dat drugsgebruik in Nederland niet strafbaar is. Ze kunnen jou dus geen boete opleggen puur omdat ze drugs in jouw urine hebben aangetroffen. Als je helemaal niets bij je had ben je niet strafbaar en zou je de boete moeten kunnen aanvechten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het weer even opgezocht. Had het gevonden op de Jellinek-website, bij een xtc-testje. Maar ik heb ook de test van cocaïne gevonden: 'Bezit van 0,5 gram wordt gezien als ‘geringe hoeveelheid bestemd voor eigen gebruik’ en wordt niet vervolgd. Wel moet de politie in geval van harddrugs de middelen altijd in beslag nemen maar je bent niet strafbaar. Vanaf 0,5 gram ben je dat wel. Bezit je meer dan 0,5 gram dan gaat men ervan uit dat je handelt. Er is dan sprake van bezit met dealerindicatie.'

Voor de geïnteresseerden: http://www.jellinek.nl/informatie-over- ... r-cocaine/
b
blowfishLid
01-01-2024, 00:00
#7
ZERO- zei:
pinnes zei:
Gebruik is niet strafbaar, alleen bezit en handel. Zoek een goede advocaat!
Klik om te vergroten...
Volgens mij mag je één xtc-pil wel bij je hebben, maar van coke weet ik niet.

Maar verder: inderdaad, vreemd die boete. Volgens mij kunnen ze dat idd niet maken. Staat er nog iets op dan?
Klik om te vergroten...
neen alleen dat ik voor een bepaalde datum moet betalen anders word er een gerechtelijk vervolging ingezet
T
TardigradeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet de wetgeving niet precies, maar volgens mij hadden ze jou niet eens mee naar het bureau mogen nemen. Je had niks bij, je vertoont geen vreemd gedrag, daarmee zou de kous af moeten zijn. Dat ze jou van een schoolbus hebben gehaald om je op het bureau in een potje te laten pissen zonder gegronde reden? Absurd zeg. Die boete is volgens mij compleet onwettelijk en ik geloof dat je zeker die test had mogen weigeren. Het is niet alsof je achter het stuur zat : / Ik zou precies ook maar voor een goede advocaat zorgen, veel succes ermee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."