Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik heb een vraag

ik heb een vraag

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
tom101Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb een vraag wat geduurter als ik wiet rook en dan een uur laater een slaapil
neem :confused: weet imand dat ,en dan dit ik wil truffels gaan doen maar als ik dat gedaan heb kan ik den plus min uitgetript ben dan wel slaapilen neemen :confused: heeft imand info voor mij hier over alvast bedankt tom101
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat ligt er natuurlijk aan welke slaappillen dat zijn?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij deze combinatie heb je meer kans op bijwerkingen zoals oriëntatieproblemen, moeheid en ernstige ademhalingsproblemen. Het kan in hoge doseringen zelfs leiden tot coma.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: ik heb eeb vraag

Drugs Infolijn zei:
Bij deze combinatie heb je meer kans op bijwerkingen zoals oriëntatieproblemen, moeheid en ernstige ademhalingsproblemen. Het kan in hoge doseringen zelfs leiden tot coma.
Klik om te vergroten...

Hoe kun je dat zeggen als je niet eens weet over welke stof het gaat?
Er zijn tientallen verschillende stoffen die 'slaappillen' kunnen worden genoemd
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: ik heb eeb vraag

Inderdaad hoe kun je dat zeggen terwijl er niet eens iets is gezegd over wat voor tabletten het gaat. Heb zelf jaren slaapmedicatie genomen en in principe iedere keer er gewoon bij geblowed. Bij bepaalde tabletten kan het wel behoorlijk hevig aanvoelen en is het vooral niet aan te raden maar bij de meeste ging het gewoon goed. Misschien dat het bij andere mensen anders is maar dat zou ik niet weten.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is niet verstandig tijdens het gebruik van slaapmiddelen cannabis te gebruiken. Of het nu om seresta of om alprazolam gaat.

Heb zelf jaren slaapmedicatie genomen en in principe iedere keer er gewoon bij geblowed. Bij bepaalde tabletten kan het wel behoorlijk hevig aanvoelen en is het vooral niet aan te raden maar bij de meeste ging het gewoon goed. Misschien dat het bij andere mensen anders is maar dat zou ik niet weten.
Klik om te vergroten...

Dat het bij geen bijwerkingen heeft opgeleverd wil niet zeggen dat er dus geen risico's kleven aan deze combinatie. Een risico wil niet zeggen dat het zeker gebeurt, maar dat het kan gebeuren.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is niet verstandig tijdens het gebruik van slaapmiddelen cannabis te gebruiken. Of het nu om seresta of om alprazolam gaat.
Klik om te vergroten...

En als het nu om melatonine gaat? Zijn ook 'slaappillen' en omdat diegene die dit topic geplaatst heeft, niet aangeeft om welke pillen het gaat kun je dat dus ook niet uitsluiten.
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja daar heb je gelijk in. Ik ging er vanuit dat de TS met een slaappil een benzodiazepine bedoelde. Melatonine valt niet onder de benzo's, maar onder de overige hypnotica.

Maar hetzelfde verhaal gaat wel op: cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. In de hersenen oefenen cannabis en slaapmiddelen (ook melatonine) een effect uit op hetzelfde gebied. Hierdoor wordt de afbraak van de middelen vertraagd wat een te hoge dosis van het medicijn in het bloed veroorzaakt.

Het gevolg hiervan is dat er bijwerkingen zoals oriëntatieproblemen, moeheid en ernstige ademhalingsproblemen kunnen ontstaan. Het kan zelfs leiden tot coma. Op de langere termijn vergroot het de kans op geheugenverlies, tolerantie en afhankelijkheid.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: ik heb eeb vraag

Heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik door wiet meer van benzo's merkte. Antipsychotica en nozinan gaan in het begin niet samen met cannabis. Ken ook meerdere mensen die regelmatig wiet en benzo's combineren en dat zonder complicaties. Heb ooit een keer ergens gelezen dat wiet er juist voor zorgt dat iemand makkelijker wakker kan blijven op benzo's. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
C
Carlos123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: ik heb eeb vraag

Net een joint gerookt( 0,4 gr ) en 2diazepam 5mg die 2de begint nu ongeveer voel me echt vaag haha :stoned:

Maar geen negatieve effecten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."