Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexedrine meenemen op reis, probleem/risico?

Dexedrine meenemen op reis, probleem/risico?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
Hellas1986Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga over enkele weken naar Griekenland omdat ik volgend studiejaar aldaar enkele vakken ga volgen. Ik ben van plan om een potje met dexamphetamine mee te nemen omdat dit spul me in het verleden idioot goed heeft geholpen met tentamenvoorbereiding.

Ik heb geen voorschrift. Ik koop ze eens in de zoveel tijd in bij een derde persoon die ze zelf niet (meer) gebruikt, maar wel voorgeschreven krijgt. De dex is vervaardigd bij een apotheek, zit een potje en is voorzien van een etiket van de apotheek - en overige info.

Hoe dan ook, zal het tot een probleem vormen op de luchthaven als ik een potje probeer meenemen in mijn koffer? Ik weet dat dexedrine o.a. bij ADD wordt voorgeschreven en dat het wellicht 'minder erg' is dan bijv. xtc meenemen, maar niettemin: ik ga met een vriendenkring dus ik wil liever niet dat ik apart wordt genomen door de luchthavenpolitie o.i.d.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jouw naam er niet op staat kun je daar mogelijk problemen mee krijgen. De kans lijkt me klein maar als je zeker wilt zijn laat je 't thuis.
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb Dex naar menig Europese vliegbestemming meegesmokkeld zonder problemen.
Wel een paar tips:
'naaien', 'onderbroek', 'elastiek',...
enneuhm... 'altijd vriendelijk blijven' :)
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als medicijnen kom je in de problemen als je niet de benodigde verklaring van de apotheek hebt (en zeker als het niet op jouw naam staat). Het valt onder 'drugs', verboden middelen dus.

Maar als je ze bijvoorbeeld in een doosje van pepermuntjes of zo doet en gewoon bij je steekt dan is de kans niet zo groot dat je door de mand valt. Het is niet zo dat concerta door drugshonden als amfetamines worden 'geroken'. Dat lijkt me sterk.

Succes!

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."