Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Synthetische joint' na 5 seconden heftige space

'Synthetische joint' na 5 seconden heftige space

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SporadischLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

Het ligt een beetje ingewikkeld maar ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen.

Even ter introductie:
Ik ben 19 jaar en ga regelmatig uit en gebruik dan ook wel is een pil/speed/ketamine. Heb het allemaal in de hand and doe het ook wel wat rustiger aan. Deze vraag is ook niet voor een drugs die ik wil gebruiken maar voor mijn zus.

Mijn oom komt net langs met een naar zijn zeggen 'synthetische joint' het ziet er uit als een voorgedraaide wiet joint iets kleiner en dikker als normaal. Hij geeft deze joint aan mij en mijn zus (ik ga het dus echt niet roken omdat ik niet zeker weet wat het is). Hij zegt dat je 1 diepe hijs moet nemen ongeveer 10sec moet inhouden en dan rustig uitblazen. Naar zijn zeggen werkt het na !!5 seconden!! en houdt het ongeveer een uur aan. Hij zegt dat het voelt als het toppunt van een xtc pil en een lachgas ballon tegelijk (beetje onduidelijk). Eerste waar ik met schrik aan moest denken is crack of Meth... Daarna dacht ik aan DMT maar hij zei dat hij het ook wel is tijdens de sex gebruikt en als een meid je ookmaar bij je bovenbeen aanraakt je gelijk een stijve krijgt... (DMT verslapt je geloof ik). Beste wat ie heeft gebruikt zegt ie...

Geen idee wat ik hier van moet denken maar mijn zus leek wel geïnteresseerd en dat wekt bij mij een beetje angst. Is er iemand die bij deze (o zo onduidelijke beschrijving) iets herkent of mij ook maar een beetje wijs kan maken wat het misschien zou zijn? Als het iets van crack of meth blijkt te zijn gooi ik het per direct weg!

Je zou me heel erg helpen met wat advies.

mvg,
Sporadisch
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het niet vertrouwt zou ik het gewoon niet doen. Wie weet wat er allemaal in zit. Ik zou het, als ik jou was, gewoon weggooien.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarschijnlijk synthetische cannabis, kan me niet echt voorstellen dat het iets anders is. Ik zou zeggen niet roken als je niet weet wat het is...

Als het Synth cannabis is raad ik je sowieso aan het weg te gooien. Er lijken nogal wat risico's aan te kleven, al is dit nog niet helemaal bekend omdat het vrij nieuw is. Wordt in het buitenland veel gebruikt omdat het legaal is, maar wij hebben gelukkig echte wiet. Aan synth cannabis worden nogal wat nare gevolgen gekoppeld en er wordt van gedacht dat het acute hersenschade kan opleveren.

Vraag eens aan je oom wat het is, het lijkt me toch als hij het heeft dat hij weet waar het vandaan komt en dus wat het is.
S
SporadischLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja hij had het over synthetische cannabis en dat het volkomen legaal is maar dat leek mij dus een beetje sterk hoe hij de space beschreef...
A
AbsurdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt als synthetische wiet inderdaad, en het is ook inderdaad niet veilig. Er zijn al een aantal gevallen geweest waar er mensen dood, of bijna dood gingen door synthetische wiet. Als het DMT zou zijn, zou je er snel genoeg achter komen. Ik denk dat de kans wel 0% is dat het DMT is. Ik zou gewoon van die synthetische shit afblijven, en gewoon een echt wiet jointje roken. Veel beter voor je. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sporadisch zei:
Ja hij had het over synthetische cannabis en dat het volkomen legaal is maar dat leek mij dus een beetje sterk hoe hij de space beschreef...
Klik om te vergroten...

Zou kunnen, die synthetische zooi wordt gemaakt in het lab dus ze hebben zelf de controle over hoe sterk het is. Sommige soorten heb je bijv maar 1mg nodig voor een goed effect, sommige soorten zijn dus wel 100x zo sterk als normale cannabis.

http://www.couriermail.com.au/news/...ueensland-deaths/story-fnihsrf2-1226663431294

Dit is maar 1 voorbeeld, maar er zijn meerdere doden gevallen waarvan ze vermoeden dat het iets te maken heeft met Synth cannabis. Wordt nog onderzocht maar ze denken dus dat het acute hersenschade kan veroorzaken. Gelijk een waarschuwing voor iedereen. Pas op met dat spul en als je het gaat gebruiken, controleer heel goed de dosis

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."