Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSyntocinon als party drug?

Syntocinon als party drug?

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
b
bbrriitttt1234Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb laatst een documantaire gekeken op youtube (How drugs word: xtc) en daarin zat een stukje over oxytocine
dit is een stofje in je hersenen waarvan je gaat knuffelen.
nu weet ik van nu.nl dat er een neusspray was waarin oxytocine zat.
dus bedacht ik me, is het misschien een leuk idee om eens flink wat syntocinon te snuiven voor een feestje? (ik heb namelijk adhd en alle stimulantia partydrugs werken bij mij alleen maar verrustend en psychedelica vind ik niet zo leuk op feestjes)
is dit een leuk idee of alles behalve de moeite waard?
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan je beter je adhd voorbij snuiven. Adhd is dopamine receptor teveel, dus eerst wordt je rustig door genoeg dopamine in je hoofd en daarna meer dopamine (voorbij snuiven) wordt je druk.

Knuffelhormoon is ook oorzaak van nare bijwerking van MDMA (orgaan falen, sweten, etc) dus zou het niet doen.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#3
PS: je wordt er ook ontzettend moe van.
E
ElisaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oxytocine maken we zelf aan als we bijvoorbeeld klaarkomen (geeft een gevoel van binding) of als een moeder haar kind borstvoeding geeft.

Ik heb gelezen dat door het gebruiken van een neusspray het wantrouwen naar mensen verminderd wordt. Misschien wordt dit binnenkort ook gebruikt bij autistische kinderen om hun emotionele barriere ietwat op te kunnen heffen... Hiernaast dat-ja mannen- de seksuele prestaties van mannen verbeterd kan worden.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het je oplevert op een feest...is het knuffelgevoel dat je door xtc krijgt nu door het serotonine gebruik, de versnelde opname, of echt door de stof oxytocine?

Groet,

Eliza
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor zover ik me kan herinneren is serotonine de kickstarter voor de release van oa oxytocine, maar heb even geen zin om dat nu op te zoeken :wink:

Je kan ook alle effecten van MDMA op een andere manier tot stand brengen zonder serotonine. Dat maakt MDMA een beetje een nutteloos schadelijke drug, maar wel lekker makkelijk :xtc:
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet dat het een heel oud topic is maar wilde toch even mijn ervaring neerzetten.

Ik heb net (een half uurtje geleden) wat oxytocine in mijn neus gesprayd. En ja, het heeft een redelijk nice effect! Een soort gevoel van kalmte, verbondenheid en empathie, vergelijkbaar met MDMA, maar dan zonder euforie en zonder de centraal stimulatoire effecten. Ben erg benieuwd geworden naar seks op oxytocine, ik ben er nu al van overtuigd dat die twee als voor elkaar gemaakt zijn :hearteyes: .

Ben ook heel benieuwd hoe lang de werking van dit goedje aanhoud :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."