Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en Angst/Paniek

Drugs en Angst/Paniek

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik al eens een bericht geplaatst waarin in ik heb uitgelegd dat ik na het gebruik van teveel XTC een angst/paniek -stoornis heb overgehouden.
nou na een langere tijd merk ik al dat het een stuk beter gaat met de angst aanvallen.
de enige momenten wanneer ik nog weleens last heb van paniek zijn als ik gestrest ben, blow, of in een auto op de snelweg moet rijden (waarvan blowen helaas de heftigste is) [misschien ook handig om te melden dat ik allergisch ben voor cannabis en het een heel ritueel is voor ik het veilig kan roken.]

Maar in ieder geval, ik vroeg me dus af of iemand mij een tip kan geven wat voor soort drugs er mogelijk zijn te combineren met zo'n angststoornis.
Van alcohol word ik depressief dus dat drink ik liever niet, altijd al last van gehad.
en cannabis gaat gewoon wat lastig.
en tja.. een mens moet toch wat :P

ik heb ooit eens gelezen dat paddo's mensen van PTSS hebben 'genezen' en bepaalde angststoornissen. Weet iemand hier meer over?

en verder suggesties en tips zijn welkom ik wacht het af!

gr. :wave:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat het met een angststoornis verstandiger is om geen enkele drug te gebruiken. Als je aanleg hebt voor paniekaanvallen is er altijd wel een grote kans dat het fout zal gaan. Ik zou echt wachten totdat die angststoornis echt grotendeels verdwenen is.

Ik heb ook wel eens gelezen dat psychedelica en dissociatieven kunnen helpen voor diverse stoornissen, maar dat werkt waarschijnlijk in de meeste gevallen alleen maar onder begeleiding van mensen die weten wat ze doen, of misschien als je zelf heel zeker van je zaak bent. Stel je neemt paddo's, wat denk je wat er zal gebeuren als er onverwachts iemand belt die je op dat moment niet wilt spreken? Zoiets levert toch stress op en met een angststoornis zul je dan een grote kans hebben op een bad trip.

Als je toch per se iets wilt nemen, denk ik dat een downer het beste is. Psychedelica en dissociatieven zijn onvoorspelbaar en vaak wat moeilijk te sturen, zeker als je onervaren bent en al helemaal als je snel in paniek raakt. En uppers kunnen paranoia veroorzaken als je daar aanleg voor hebt.
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik geef je groot gelijk dat het uiteraard verstandiger is.
Maar de angststoornis is al grootendeels weg, zoals ik al zei heb ik alleen nog maar paniekaanvallen tijdens autorijden op snelwegen en tijdens stres in het normale dagelijkse leven, maar deze aanvallen zijn zeker niet zo ernstig meer dat ik aan de kant moet, mijn hartslag gaat omhoog en ik ga zweten. hier blijft het gelukkig nu bij.

Maar wat zijn nou eigenlijk beetje vermakelijke downers?
ik heb al paar keer diazepam op en oxazepam maar echt veel deed het nou ook niet, alleen wat suf. Misschien te lage dosis?

gr.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik moet me bij Deamon aansluiten. Met dat soort klachten moet je gewoon echt geen drugs gebruiken. Je lichaam moet eerst in balans komen en dat kan best lang duren. Ik vind ook niet dat je klachten meevallen als ik het zo hoor.

Stel je voor dat het uitdraait in een psychose, dan ben je ver van huis... Het is echt verschrikkelijk om mee te maken en dat moet je dus ook absoluut proberen te voorkomen.

Ook downers zijn af te raden, je voelt je heerlijk rustig als je ze op hebt maar erna worden de prikkels sterker. Vooral als je ze vaker gebruikt.

Drugs zijn fijn zolang je er geen klachten van krijgt, maar als je met klachten zit moet je gewoon helemaal niks gebruiken. Vooral met geestelijke klachten...
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
martin0101001 zei:
Ja ik geef je groot gelijk dat het uiteraard verstandiger is.
Maar de angststoornis is al grootendeels weg, zoals ik al zei heb ik alleen nog maar paniekaanvallen tijdens autorijden op snelwegen en tijdens stres in het normale dagelijkse leven, maar deze aanvallen zijn zeker niet zo ernstig meer dat ik aan de kant moet, mijn hartslag gaat omhoog en ik ga zweten. hier blijft het gelukkig nu bij.

Maar wat zijn nou eigenlijk beetje vermakelijke downers?
ik heb al paar keer diazepam op en oxazepam maar echt veel deed het nou ook niet, alleen wat suf. Misschien te lage dosis?

gr.
Klik om te vergroten...
Ik sta stevig in mijn schoenen en ben niet snel bang, maar toch heb ik verschillende keren best wel spannende momenten gehad tijdens trips. Één moment van twijfel is genoeg om een trip om te laten slaan en te laten veranderen in een urenlange nachtmerrie. Als je op de snelweg rijdt kun je in geval van nood meestal nog wel op de vluchtstrook gaan staan of doorrijden tot de eerstvolgende parkeerplaats en ik denk dat je meestal minder dan een uur op de snelweg rijdt, maar als je een drug op hebt zul je de hele rit gewoon uit moeten zitten en dat kan gerust 6 uur of langer duren en voor je gevoel nog veel langer.

Wat betreft downers geef ik SmartieAndMe gelijk, zo lang ze werken zal het niet snel mis gaan (bij een niet te hoge dosis), maar als ze uitwerken komen de prikkels extra hard weer terug. Als ik toch iets aan zou moeten raden, zou dat cannabis zijn of alcohol, maar dat is voor jou geen optie. Verder blijven er niet echt veel 'verstandige' downers over. Misschien GHB, maar dat is verslavend. Oxazepam en diazepam hebben niet echt een lichamelijk effect, alleen geestelijk, ik denk dat je daar ook met een hogere dosis niet echt mee zal vermaken, al heb ik met beiden ook alleen maar ervaring met een niet zo hoge dosis. Misschien kratom, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus kan er niets over zeggen. Als je toch een keer wilt trippen, zou ketamine misschien iets zijn. Dat is niet zo chaotisch als psychedelica en het effect duurt maar vrij kort (ongeveer een uur, al kan het veel langer lijken) en daarbij krijg je ook niet zo snel last van na-effecten. Maar zoals ik al zei, raad ik jou toch af om wat voor drug dan ook te nemen zolang je ook maar een klein beetje last hebt van die angststoornis.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
martin0101001 zei:
ik heb ooit eens gelezen dat paddo's mensen van PTSS hebben 'genezen' en bepaalde angststoornissen. Weet iemand hier meer over?
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad zo dat er veel onderzoeken zijn gedaan naar dit fenomeen. Onder toeziend oog van een arts wordt de patient een kleine dosis paddo's gegeven. Meestal 'trippen' de mensen niet eens. Het gaat alleen maar om de psilocibyne in het systeem. Het is een kleine dosage, dus je gaat het doel voorbij als je het wilt gaan gebruiken om te trippen EN om je zelf te helpen. En zoals Deamon al zei, je hebt totaal geen toezicht hierop van een arts of hulpverlener.

(http://themindunleashed.org/2013/12...rooms-repair-brain-damage-extreme-trauma.html)
Hier heb je wat meer informatie.

Voor de rest sluit ik mij compleet aan bij Deamon en Smartie. Je kunt het beste niks gebruiken, vooral als alcohol al zo'n effect op je heeft. Zoals je zelf al zegt, je word depri van alcohol. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren als je een psychedelische drug gaat gebruiken? Ik raad het af, hoe rot het ook is.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deamon zei:
cannabis zijn of alcohol, maar dat is voor jou geen optie
Klik om te vergroten...

Cannabis is ook absoluut geen slimme om aan te raden (ook al had hij deze al afgeschreven). Cannabis is juist een van de grote veroorzakers van angst en paniekaanvallen.

Ook ketamine is geen succes, dat kan ik je uit ervaring vertellen.

De enige optie die verstandig is in dit geval is gewoon niet gebruiken. We kunnen wel middelen gaan noemen die meer of minder effect op je klachten hebben, maar uiteindelijk hebben ze het allemaal en als je geen risico wilt lopen dat je straks verder in de problemen komt, moet je gewoon niet gebruiken...
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor jullie reacties,

Ik zal me als ik het zo lees dus nog maar een tijdje moeten inhouden.. :(
het is alleen zo verschrikkelijk dat ik nu weinig meer heb om naar uit te kijken.
Ik weet dat het verkeerd is om zo te denken maar zo zit het nu eenmaal bij mij, ik kon altijd een hele week vol enthousiasme wachten tot de vrijdag om dan weer MDMA te nemen met een lekker jointje erbij of om een goede lsd trip tegemoetkomen.. :hearteyes:

mja... wie weet ooit op een dag.

nogmaals thanks voor de info :rock: ik blijf voorlopig wel bij de shag en bier
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt me een goed idee om een nieuwe hobby te zoeken, zodat je weer meer hebt om naar uit te kijken.

Sowieso vind ik een week lang uitkijken naar wat je in het weekend gaat nemen niet echt zo verstandig. Ik heb dit zelf ook wel gehad. Ik vond dat ik verstandig was en alles goed onder controle had, omdat ik niet doordeweeks gebruikte. Maar ik hield me wel veel bezig met de vraag wat ik het komende weekend zou nemen en maakte voor mezelf in mijn hoofd ook een soort van planning over langere tijd om rekening te houden met (kruis)tolerantie en serotonine afgifte. Op een gegeven moment vond ik het even mooi geweest en was ik een tijdje min of meer gestopt. Toen merkte ik dat ik me toch wel veel beter voelde en me beter kon concentreren doordat ik me niet meer bezig hield met 'trips' inplannen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen drugs meer ! Das het beste , straks komen er nog meer problemen bij , moet je daar ook weer aan werken om vanaf te komen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."