Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs verlammen je emoties?

Welke drugs verlammen je emoties?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AnaniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een eetstoornis en daar weet mijn huisarts dus van. Ben dus bang dat ik daar afgewezen wordt omdat hij misschien denkt dat het probleem bij mijn eetstoornis bevindt. Dus dat idee vind ik nogal beangstigend ...
A
AnaniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zoek naar middelen die je emoties als het ware verlammen.
Ik ken alleen maar wiet, maar dat gaat nogal moeilijk ivm de geur.
Maar welke middelen zijn er nog meer?

Ik wil ze gebruiken om tot rust te komen.
Heb meerdere problemen en hulp is onderweg (wel poedersuiker langzaam maar goed), maar ik moet van die druk, chaos, in mijn hoofd af.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil ze gebruiken om tot rust te komen.
Klik om te vergroten...

Waarom niet een bezoek aan de huisarts?
Die zal je daar wel mee helpen, scheelt ook weer geld en gedoe lijkt me.

Denk dat het antwoord namelijk zit in de farmaceutische afdeling..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je bezig gaat met dit soort zelfmedicatie eindig je bijna zeker met een verslaving. Beter ga je eventjes langs de huisarts. :)
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor zover ik weet zijn vooral opiaten en benzo's daar goed in, maar verslaving is vrijwel gegarandeerd als je dat soort spul als zelfmedicatie gaat gebruiken. Je kunt beter naar de dokter gaan voordat je een nog veel groter probleem hebt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzo's en Z-benzo's vlakken emoties af. Tevens opiaten maar zou daar niet verder in gaan zoeken als ik jou was. Dan zijn benzo's zeg maar the lesser evil between those 2.

Vooral na lange tijd dagelijks (benzo's) vlakt het emoties af, maar raad je met klem aan je over de angst heen te zetten en naar de arts gaan.

Het klinkt voor sommige misschien goed , maar je verliest bij chronisch gebruik ook levenslust wat geen voordeel is. Je word steeds lakser (en vroeg of laat (grote kans op depri ) erdoor namelijk.

En een geruststelling:

Indien je niet goed word geholpen kan je (bijna) altijd gratis een second opinion bij een andere arts die met frisse ogen naar het scenario kijkt. Wat vaak in het voordeel van de 'patiënt' eindigt.

Succes met de jacht naar jou 'magic pil'!

Ik noem een aantal andere dingen niet die ik weet, teveel risico's namelijk. Of je moet in bijvoorbeeld Thailand of Mexico etc wonen, waar je meer kan krijgen dan je lief is nogal laks daar vreemd genoeg.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat het erom gaat hoe ernstig je situatie atm is. Als het echt niet goed met je gaat en hulpverlening nog te langzaam op gang komt ivm wachtlijst of intake, kan je beter even naar de dokter gaan en je probleem voorleggen, dan kun je bespreken wat het beste is om te doen. Toen ik aan de studentenpsycholoog vertelde dat het toendertijd niet zo goed met mij ging heeft ze wel direct het GGZ gebeld en gezegd dat ik met spoed moest, toen kreeg ik voorrang op de wachtlijst (en alsnog duurde het 2,5e maand voordat ik startte met de gesprekken, de langste 2,5e maand van mijn leven zo haast).
De dokter kan je ook nog evt iets rustgevends geven waarmee je het nog een paar weekjes kunt volhouden en als het echt heel erg is iets van antidepressiva. Hoewel je jezelf wel moet afvragen of je dat laatste wil, ik ben altijd van mening dat je het eerst beter zonder kan proberen en dat soort troep zo lang mogelijk moet uitstellen, tenzij het echt niet meer gaat of je situatie echt erg is. Van antidepressiva verergeren depressieve symptomen in het begin dus eigenlijk heb je om daarmee te starten tegelijkertijd ook therapie nodig.
En als laatste wil ik zeggen dat ik niet denk dat het in jouw situatie verstandig is om iets van drugs te gaan gebruiken, want dan schiet je zodadelijk naast het gebied van eten ook op het gebied van drugs in de 'ikhaatmezelfikmaakalleskapotnogmeerkapotdoodstuk'-modus en dat is denk ik niet goed. Hoewel het heel verleidelijk is.
O
Oclock707Lid
01-01-2024, 00:00
#8
antidepressiva
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oclock707 zei:
antidepressiva
Klik om te vergroten...
Dat verlamt emoties na 2-3-4 weken dagelijks pas (uitzonderingen daargelaten), moet dan denken aan oa fluvoxamine. De 'beste' spullen zijn middelen als diamorphine,Barbs,Sommige benzo's (flunitrazepam,Flurazepam) etc. doen het ook goed direct.

Maar zoals ik al zei, je huisarts is er voor dit soort problemen!
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals Daemon zegt: opiaten zijn daar heel goed tegen,en benzo's schreef hij.

Blijf alsjeblief v die opiaten af,zowel,farma's met opiaten,idem drug met een opiaat.
Had en heb ook veel verdriet gehad,nogsteeds,dacht ook dat drugs de oplossing waren,dat is dus al niet de beste oplossing! ECHT NIET!


En wat 25tolife al zei,benzo's/Z-benzo's vlakken idd je emoties af.
En wat hij zegt over die opiaten,man. Blijf daar maar zover mogelijk bij weg,en vraag en praat eens goed met je arts.
Of is er in je buurt of omstreke geen psycholoog/loge dat je kent?
Praten helpt echt wel degelijk. Toch in mijn geval met vertrouwenspersoon.
En zoals 25tolofe ook zei:hou en probeer het bij met een benzo(benzo's),of kijk en luister wat je arts je aanraadt gewoon!

Want 100% gelijk he wat dit betreft:
.Dat vooral->>na lange tijd dagelijks (benzo's) vlakt het emoties af, maar raad je met klem aan je over de angst heen te zetten en naar de arts gaan
Klik om te vergroten...

Ook hier geeft en ben ik het volledig met eens en geeft ie 100% niet maar 300% gelijk in
Het klinkt voor sommige misschien goed,maar je verliest bij chronisch gebruik ook levenslust wat geen voordeel is. Je word steeds lakser (en vroeg of laat (grote kans op depri ) erdoor namelijk.
Klik om te vergroten...
<-- en klopt helemaal hoor wat 25tolife zegt daarover,ben h er helemaal mee 1s !

Praten en g1 drugs nemen man. Arts zoals de meeste zeggen is de BESTE oplossing,is ook mijn mening.
En hij zal je wel verstaan en naar je luisteren. Hoop h beste voor je!
Groetjes vanwege

Ganja-man :smoke:


.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."