Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgrove stuiptrekking, enge nachtmerries

grove stuiptrekking, enge nachtmerries

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GlnnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

na langs rondkijken op drugsforum.nl ben ik toch tot besluit gekomen een account aan te maken. Ik neem nu ondertussen al een goede 2 jaar af en toe eens MDMA, de eerste keer voor mij was op Solar 2010, wat een festival trouwens.. :beer: daar 3 dagen aan 1 stuk mdma, pillen genomen, en veel gezopen, de eerste nacht toen ik thuiskwam heb ik geslapen als een roos.. maar de volgende dag voelde ik mij wat belemmerd en in niks zin enzo, wou echt terug op dat festival zitten :grin: die avond vroeg in bed gekropen, maar echt fuckin grove nachtmerries meegemaakt, droomde dat ik wakker lag (en het voelde echt zo aan ook) en dat er iemand door mijn kamer naar de badkamer liep, en ik kon niks doen bleef daar maar gewoon stijf liggen. die 'gast' kwam dan teruggelopen en nam mij vast aan mijn arm en sleurde mij uit bed, shiit.. weet tot nu toe nog steeds niet of ik wakker was of slapend, tzou best kunnen zijn dat ik daar als een halve gek uit mijn bed gekke toeren aan het doen was :openmouth: normaal moest ik de volgende dag terug gaan werken maar ben niet gegaan, was er echt niet goed van xD de volgende dag was ik terug beetje de ouwe, maar bleef me echt vragen stellen over die ene nacht..

Nu 2 jaar verder, heb ik ondertussen nog periodes gehad met veel, dan weinig mdma enzo,
vrijdag ben ik naar een dubstepfeestje gegaan met wat vrienden en ook terug mdma genomen, de zaterdagavond lag ik in bed met mijn vriendin, zij viel juist en slaap, en ik ook, ik droomde dat ik uitgleed op het ijs voor mijn deur en kreeg een kkgekke stuiptrekking, vind ik opzich wel leuk maar geraak er ook niet gewend aan hoor, ze zijn altijd extreem bij mij.
weet iemand eigg hoe dit komt dat dit zo heftig is bij mdma/xtc?

Nu, t ergste is, deze nacht heb ik terug weer van die enge droom gehad, dat ik wakker lach in bed en dat ik opgestaan was met mijn vriendin, de lichten niet aankreeg enzo, en we moesten vluchten voor het een of het ander weet niet precies meer wat. het voelde allemaal zo echt aan, waardoor ik dacht dat ik deze nacht geen oog dicht heb gedaan, maar vandaag ben ik precies klaarwakker :wave: toch vraag ik mij steeds af waar die gekke dromen vandaag komen, want niemand van mijn vrienden hebben daar zo'n enge ervaringen mee.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk zelf niet dat het van mdma komt. maar ik zou ook echt niet weten waar het wel vandaan komt
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit komt waarschijnlijk omdat het gebruik voor jou een intense ervaring is geweest , dit maak je dan nog een keer mee in je onderbewustzijn .
Het hoeft overigens niks met je drugsgebruik te maken te hebben , misschien heb je gewoon een stressvolle periode meegemaakt wat je dan ook verwerkt in je slaap.
G
GimmeThatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat je omschrijft komt me bekent voor, ik heb ook vaak aan het einde van mijn trip last van stuiptrekkingen, met mijn been/ of arm. (vaak als ik in me bed lig). word er echt gek van, en de mensen die het zien worden er vaak bang van. Als ik dan buiten ff een rondje ga lopen word het vaak minder. Toch vraag ik me af of het niet gevaarlijk is ? heb namelijk wel eens gelezen dat je dan verkeerde pillen hebt gehad, terwijl ik altijd alleen Echt goeie slik.

Ook die nare dromen heb ik, eergister heb ik 3 mdma pillen gehad, en hele nacht aan de sos geweest. Die nacht droomde ik dat er allemaal koeien in dat huis waren waar ik was.. vageshit hoor. haha

Groetjes Melanie
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit gebeurt wel vaker na MDMA-gebruik(of andere stoffen met veel serotogene activiteit). Je receptoren zijn zich dan aan het beschermen tegen overstimulatie, waardoor je dat depressieve gevoel krijgt, en ook die nachtmerries, wanen en lichte paranoia.

Gezond eten, en voortaan L-tryptofaan of 5HTP nemen na gebruik.

Peace,
D
DestudentLid
01-01-2024, 00:00
#6
Serotonine (de stof welke vrijkomt in je hersens door MDMA) heeft een flinke invloed op je slaappatroon en je dromen, in mijn ervaring worden ze erg realistisch en bizar. Je beweging heeft niets met spasme te maken maar staat bekend als het "van de stoeprand vallen" dit heb ik eigenlijk altijd als ik ga slapen, het heet ook niet voor niets "in slaap vallen". Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door spierverslapping door het ontspannen en verschillende processen in de hersenen. Je "spasme" heeft dus ook met de verandering van je slaappatroon door de serotonine te maken.
Ik droom altijd heerlijk na MDMA of een aantal avonden 5-HTP :)
L
Lola2014Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Beetje ouder topic maar ik wil ( als nieuweling hier) graag even reageren omdat ik bijna zelf een dergelijk topic had aangemaakt. Deze zomer ben ik begonnen met mdma, van tevoren nog nooit wat gebruikt dus alles is erg nieuw en leuk:). Na de tweede keer kreeg ik last van super enge en mega realistische dromen. Ik droomde dat ik wakker werd van de buikpijn, de pijn was echt heel erg intens, zo intens dat ik mijn buik moest vasthouden. In mijn droom liep ik uit bed naar de badkamer, ging op het toilet zitten om mijn buik te ontspannen maar het voelde alsof er met messen werd ingestoken. Daarna werd ik bij mijn arm gegrepen en mijn ex wilde me van het toilet afsleuren. Ik hield me tegen maar de pijn in mijn buik was zo erg... In mijn droom werd ik tot drie keer toe ' wakker' maar sliep dus nog gewoon.. Het was zo vaag, zo intens dat ik dacht dat ik hallicuneerdd ofzo. Heb dit gedeeld met een paar 'drugs kenners' en die vertelden me dat het aan de kwaliteit van de drugs lag. Weet nog steeds niet of dit echt zo is. De keren daarna heb ik precies hetzelfde gehad. Alleen de laatste keer (2 weken geleden) nergens last van gehad. Alle keren heb ik mdma gebruikt, gemiddeld 3 a 4 pink likjes per feest.
Mijn voeding is niks mis mee, eet echt super gezond, sport vier keer per week en heb geen stress verder.
Voor komend feestje ben ik wel beetje bang dat ik die enge shit weer krijg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."