Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Kleine dosis (-1,5 gr) is ook al zo chill om lekker om patronen te spacen"
"Wanneer moet er eigenlijk verandering te zien zijn? Heb de opstelling nu 4 dagen staan. Moet de witte schimmel bovenop zich uit gaan breiden?"
"Dag iedereen, Na mijn zeer geslaagde ervaring met gebruik van truffels heb ik besloten een kweeksetje aan te schaffen voor paddo's. In dit geval de mexicaanse cubensis als ik het goed heb. Aangezien dit mijn eerste keer zelf kweken is en planten bij mij altijd binnen 2 weken dood zijn, heb ik toch maar (ondanks de overvloed aan topics hieromtrent) besloten om een topic te openen waar ik al mijn vragen ga posten en waar jullie allemaal braaf op gaan reageren met jullie wijze raad! De meeste informatie google ik wel bij elkaar maar soms is wat verse info net even wat meer welkom. Ik heb een kweekset met (reptielen)warmtemat. De temperatuur onderin de doos wordt bijgehouden en is eigenlijk constant zo'n 23 a 24 graden. Tevens heb ik constant na pas desinfectie met de opstelling gewerkt. Als eerste vraag heb ik; hoe belangrijk is de juiste hoeveelheid licht eigenlijk? Ik voeg hiervoor een foto toe met mijn huidige opstelling (helaas gemaakt met mijn brakke Galaxy S camera): { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Het setje staat in een kamer welke al weinig lichtinval heeft, helemaal achterin (in verband met tocht) en staat er nu net 1 dag vanaf het moment van soaken. Tips zijn welkom! tevens zou ik hier de vorderingen bijhouden."
"Gistermiddag zijn de eerste op komen dagen! Zie er al meerdere zitten nu, zeker zo'n 5 a 6. Spannende tijden.. Hopelijk schieten ze als paddenstoelen uit de grond!"
"'savonds zaten er al 18. Zal wat foto's posten als ze groter zijn."
"Hoe lang nog ongeveer en denk je dat het verstandig is om eerst de grootste te plukken en de rest te laten staan, of alles in 1 keer? Zitten nogal wat kleintjes tussen namelijk zoals je ziet! Wel tof dat ze zo mooi groeien aangezien ik normaal een plant nog geen week in leven kan houden"
"Bedankt voor de handige tips Peptalk! De opbrengst: Een kleine 200 gram na schoonmaken! Heb alles nu te drogen liggen: Nog tips? Of ik laat ze zo liggen. Of ik doe ze in een afgedekte ton met vochtvreter."
"20 gr gedroogd wat zou jij hier als dosering aanbevelen Peptalk? Ik heb al enige ervaring met truffels en wil nog wel iets "meer" dan met de 15gr truffeldosering, red ik dat met 3 gr gedroogd? Tevens doet een kamaraad van mij het voor het eerst mee, denk bij hem aan 2,5 gr."
"2e flush is overigens aan het opkomen. Ben van plan om van deze flush een sporenprint te gaan maken om vanaf nu goedkoop te gaan kweken 2 stoeltjes die over waren (0,7 gr) opgegeten, dacht zou wel niet uitmaken... Nu beweegt alles! En net nu ik de spacecake in de oven heb staan.... Dit zou wel eens een report kunnen worden"
"Zooo wat een potente rakkers zeg! Gister trip gemaakt. Ieder 2,3 gr op een lege maag. De visuals waren in 1 woord fantastisch en ik wist op een gegeven moment niet eens meer dat we paddo's hadden genomen . Ruimte en tijd liepen volledig door elkaar en ik heb een (voor mijn gevoel) kort moment van persoonsverwisseling gehad. Achteraf wel blij dat ik geen 3 gr had genomen haha. Baal er wel een beetje van dat ik geen tripreport heb bijgehouden... Was weer een mooi feestje in mijn hoofd"