Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNasale en orale afvalstoffen.

Nasale en orale afvalstoffen.

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
Oude BekendeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatste tijd moeten veel vrienden van mij op verzoek van ouders een drugstest afleggen. Meeste van ons nemen de wel bekende designer drug; 4-fa/fmp. Ik zoek al een tijdje rond op internet voor drugs die niet te vinden zijn in urine met de standaard 4/5 panel drugstest. Nu sta ik voor een raadsel want op elk forum vind ik weer een ander antwoord. De één zegt dat 4fa wel positief test op de standaard urinetesten en op andere fora zeggen mensen juist weer wel dat ze positief testen op amfetamine.

Bij een paar van mijn vrienden was dit ook het geval. De één kreeg een false-positive op amfetamine en de ander weer niet. Nu dacht ik zelf dat er misschien een verschil kan zitten in nasaal gebruik en oraal gebruik, want namelijk 3 van de 5 die oraal innemen kregen een false-positive en degenen die nasaal gebruiken kwamen onder de test door.

Lijkt mij gewoon puur toeval natuurlijk, maar was toch wel nieuwsgierig of nasaal gebruik andere (of juist bepaalde?) afvalstoffen het lichaam uit gooit dan dat het met oraal gebruik doet.

Ik heb een beetje lopen googlen, maar heb niets kunnen vinden of er verschil in nasaal en oraal gebruik zit. De 4-fa die het lichaam binnenkomt word namelijk gewoon bij zowel nasaal als oraal door de lever afgebroken lijkt mij.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nah, dat zal niet zo heel evel verschil maken. Enige lijkt me dat oraal langzamer opgenomen wordt en dus iets langer aanwezig is in het lichaam, maar ik denk niet dat dit echt significant is.

Waarschijnlijk is dit gewoon een gevalletje 'toeval'. :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie ik überhaupt niet begrijp zijn de ouders die hun kinderen verplichte drugstesten laten afleggen? Zijn jullie soms onlangs gepakt met bergen cocaïne in de neus?

degenen die nasaal gebruiken kwamen onder de test door.
Klik om te vergroten...

Dus jullie snuiven 4-FA? Dat schijnt nog erger te branden in de neus dan pep. :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
leipebaviaan zei:
Wie ik überhaupt niet begrijp zijn de ouders die hun kinderen verplichte drugstesten laten afleggen? Zijn jullie soms onlangs gepakt met bergen cocaïne in de neus?
Klik om te vergroten...

Nee daar snap ik nou ook niks van. Als je opvoeding niet gebaseerd is op vertrouwen, hoe kun je je kinderen dan leren wat vertrouwen is... Komt de band tussen ouders en kind niet bepaald ten goede lijkt me, ik zou het niet waarderen als mijn ouders me zouden verplichten in een potje te pissen. Zoek 't lekker uit joh :P

rjpurk zei:
Ik heb een beetje lopen googlen, maar heb niets kunnen vinden of er verschil in nasaal en oraal gebruik zit. De 4-fa die het lichaam binnenkomt word namelijk gewoon bij zowel nasaal als oraal door de lever afgebroken lijkt mij.
Klik om te vergroten...

Zit geen verschil tussen nee. Het komt op een iets andere route binnen maar het wordt op dezelfde plek afgebroken. Klinkt inderdaad als toeval.

Verder is het het snuiven van 4-FA absoluut niet waard. Het doet belachelijk veel pijn en het werkt maar iets sneller, daarnaast is het ook sneller weer uitgewerkt en het maakt je slijmvliezen flink van de rel...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."