Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en maagversterkers

Drugs en maagversterkers

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
sejku zei:
Ik weet niet hoeveel alcohol je drinkt, maar volgens mij is dat de grote boosdoener en moet eigenlijk vooral drank vermeden worden.

Voor de rest zou ik ook geen pillen nemen.

Ik denk niet dat er zòveel van wat je snuift in je maag komt, dus volgens mij is dit niet echt een probleem, persoonlijk nooit last van ondervonden.
Klik om te vergroten...

Ik gebruik weinig tot nooit alcohol en snoepen ga ik nu toch wel een 3 tot 6 tal maanden opzij laten :)
Van dat snuiven zou ik nog niet durven zeggen... zowiezo komt er toch redelijk wat in de maag terecht naar mijn ervaring..

Fool zei:
Geen opiaten, geen uppers, bijna geen orale drugs en over wiet ben ik ook niet helemaal zeker. Ik zou het eigenlijk niet durven zeggen :|
Klik om te vergroten...

Eigenlijk beter geen drugs dan. Als de klachten niet over gaan met medicatie ga ik waarschijnlijk ook het blowen even opzij laten..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oja, doc zal je ook wel gezegd hebben koffie op een laag pitje te moeten laten? :wink:
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spasmonen zal zeker geen interactie hebben aangezien je 98% van het medicijn uitschijt.

Pantoprazol kan interactie met ketamine hebben. Beide zijn nitric oxide synthase inhibitors wat kan lijden tot cardiovasculaire effecten(vasoconstrictie/hypertensie). Ook remt ketamine de heropname van catecholamines als dopamine/serotonine wat extra cardiovasculaire effecten oplevert.

Teevens is pantoprazol een inhibitor van de cytochroom P450 enzymen 2C9 en 2C19, die in kleinere mate een rol spelen bij de demethylering van ketamine naar norketamine.

In het geval je de isomeer (R) ketamine hebt zal het effect waarschijnlijk iets toenemen, en in het geval van de (S) isomeer mogelijk afnemen(doordat (S) norketamine ook een vrij potente NMDA receptor antagonist is).
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Oja, doc zal je ook wel gezegd hebben koffie op een laag pitje te moeten laten? :wink:
Klik om te vergroten...

Ja en geen vettig eten, licht verteerbaar voedsel...

gandwarf777 zei:
Spasmonen zal zeker geen interactie hebben aangezien je 98% van het medicijn uitschijt.

Pantoprazol kan interactie met ketamine hebben. Beide zijn nitric oxide synthase inhibitors wat kan lijden tot cardiovasculaire effecten(vasoconstrictie/hypertensie). Ook remt ketamine de heropname van catecholamines als dopamine/serotonine wat extra cardiovasculaire effecten oplevert.

Teevens is pantoprazol een inhibitor van de cytochroom P450 enzymen 2C9 en 2C19, die in kleinere mate een rol spelen bij de demethylering van ketamine naar norketamine.

In het geval je de isomeer (R) ketamine hebt zal het effect waarschijnlijk iets toenemen, en in het geval van de (S) isomeer mogelijk afnemen(doordat (S) norketamine ook een vrij potente NMDA receptor antagonist is).
Klik om te vergroten...

Ok dus is het eigenlijk niet aan te raden om deze twee middelen in combi te gebruiken. Zier er naar uit dat dit even een drugsvrije periode word. Werkt pantoprazol nog lang door na het stopzetten van gebruik. Ik moet deze nu 1/2 maand gebruiken.
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee werkt niet lang door na gebruik, word snel afgebroken in de lever(heeft halveringstijd van ongeveer een uur).
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
gandwarf777 zei:
Nee werkt niet lang door na gebruik, word snel afgebroken in de lever(heeft halveringstijd van ongeveer een uur).
Klik om te vergroten...

Ok bedankt voor de nuttige info gandwarf :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb al een tijdje last van een slechte vertering en oprispingen. Ik heb nu maagversterkers en spasmosen voor een rustigere darm en maagwerking voorgeschreven. Ik moet deze medicatie 2maanden nemen. Ik ben belg, drugsaspect bespreken met mijn dokter is iets moeilijker, hij weet wel dat ik dagelijks blow.. Online kon ik weinig terug vinden dus is mijn vraag:

Is het mogelijk met maagversterkers een vorm van harddrugs te nemen?
Xtc weet ik dat het af te raden is wegens een vertraagde werking en ben ik ook niet plan wegens 3maanden pauze.
Is dit dan ook hetzelfde voor ketamine?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zou ik zo snel niet durven zeggen, welke medicijnen slik je precies?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pantoprazol 20mg en Spasmomen 40mg
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens drugs.com zijn er in ieder geval geen directe/bekende interacties.

Een probleem is wel dat ketamine erg lastig werkt op je spijsvertering, als je het al probeert zou ik in ieder geval de nadrip niet doorslikken, maar uitspugen. Over de werking van het ketamine-effect op de spijsvertering durf ik niets te zeggen, misschien dat een ander daar meer over weet?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ok ja ik had ergens gelezen ivm met xtc dat deze de werking heel wat zou vertragen omdat pantoprazol het maagzuur minimaliseert. Kan het nu niet terugvinden, even verder googlen :P

Bedankt voor de tip, ik wil mijn maag namelijk toch zo min mogelijk belasten als ik iets ga gebruiken. Welke drugs zijn feitelijk dan weinig belastend voor de maag en vertering buiten?
s
sejkuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet niet hoeveel alcohol je drinkt, maar volgens mij is dat de grote boosdoener en moet eigenlijk vooral drank vermeden worden.

Voor de rest zou ik ook geen pillen nemen.

Ik denk niet dat er zòveel van wat je snuift in je maag komt, dus volgens mij is dit niet echt een probleem, persoonlijk nooit last van ondervonden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geen opiaten, geen uppers, bijna geen orale drugs en over wiet ben ik ook niet helemaal zeker. Ik zou het eigenlijk niet durven zeggen :|

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."