Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsritalin, een wondermiddel?

ritalin, een wondermiddel?

20 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben overtuigd van wel ja.

Om het misschien wat duidelijker te maken. Zoals ZERO al aangaf is definitie alles. Het gevoel van XTC is fijn ja, maar als dat altijd door zou gaan dan zou je er helemaal gek van worden, dus dat ben ik helemaal met je eens. Voor mij een goed teken dat het niet om werkelijk geluk gaat, maar om plezier. Plezier ligt imo in het spectrum plezier <-----> pijn. Wordt plezier te intens of gaat het te lang door, dan wordt 't pijn. De twee liggen tegenovergesteld van elkaar.

Geluk daarentegen is (voor mij in ieder geval) het vrij zijn van verlangen. Wanneer je niets anders of meer wilt dan wat het moment je geeft (wat is er verder ook behalve fantasie). Geen heftige extase, maar een diep content leven in het nu. Geluk heeft ook geen tegenovergestelde. Imo is geluk zelfs altijd aanwezig, maar lijkt het slechts verborgen omdat we zo geconditioneerd zijn om juist niet in het nu te leven, maar met onze gedachten naar de toekomst gericht (verlangen). Geluk is voor mij dus veel meer dan een simpel lichamelijk gevoel. Geluk is als een soort kwaliteit die automatisch opkomt wanneer ik meer in het nu leef en dichter bij mezelf, dus zonder verlangen. Het heeft ook een onmiskenbaar gevoel van waarheid voor me. :) Maar ik wil dit niet als feit verkondigen hoor, ook al ben ik hier zelf van overtuigd. Blame psilocybin. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."