Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en/of 4FMP/4FA op festival

XTC en/of 4FMP/4FA op festival

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Lekker GoanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Over 2 weken ga ik samen met een paar vrienden naar een festival (vrijdag t/m zondag). We willen op de vrijdag 'nuchter' blijven :beer: , de zaterdag XTC pakken en zondag 4FMP. Zelf ben ik 18 jaar en heb nu 4 keer XTC gebruikt en nog nooit 4FMP, van XTC pak ik er meestal 2 van 150 mg. Nu vroeg ik me af of de volgorde van zaterdag XTC zondag 4FMP verstandig is? En hoeveel 4FMP innemen bij de eerste keer het beste is? aangezien bij pakken niet verstandig is als je nog een beetje wil slapen 's nachts.

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!
Alvast bedankt :)
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
2 dagen drugs achter elkaar is altijd lastig om ideaal te plannen. Je wil namelijk de 2e dag ook nog lekker gaan, als je de xtc voor zondag bewaart heb je denk ik het beste effect. Al zul je misschien wat slecht slapen van de 4fmp, maar andersom zul je ook niet zo goed slapen na xtc.

Dosering voor 4fmp zou ik 160 mg aanraden denk ik. Dat is een goeie stevige dosis. Maar lees je sowieso verder in, ook over dosering!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar eigenlijk moet je die twee drugs gewoon niet de volgende dag na elkaar gebruiken.Dan kan je nog beter 2 dagen achter elkaar 4FMP gebruiken dan X en 4FMP achter elkaar.

Het is slecht voor je hersenpan. Normaal word na gebruik van 4FA ook aangeraden 2 maanden geen serotonine verbruikers te doen zoals XTC dus je snapt dat de volgende dag niet zo handig is.

Als je het dan toch gaat doen wat waarschijnlijk zo is dan zou ik als ik jou was het advies hierboven opvolgen.

Joopiejo zei:
2 dagen drugs achter elkaar is altijd lastig om ideaal te plannen. Je wil namelijk de 2e dag ook nog lekker gaan, als je de xtc voor zondag bewaart heb je denk ik het beste effect. Al zul je misschien wat slecht slapen van de 4fmp, maar andersom zul je ook niet zo goed slapen na xtc.

Dosering voor 4fmp zou ik 160 mg aanraden denk ik. Dat is een goeie stevige dosis. Maar lees je sowieso verder in, ook over dosering!
Klik om te vergroten...
L
Lekker GoanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb in mei voor de eerste keer XTC geprobeerd en sindsdien op nog 3 festivals, daar zat steeds 3/4 weken tussen. Nu is een week na dit festival ook nog Decibel op de planning gekomen. Twijfel nu dus toch wel of 2 dagen wel te doen is, ga er nog eens goed over nadenken :) . Is 4-FMP echt veel minder schadelijk dan XTC?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
^Niet bewezen. Volgens de ene theorie is het schadelijker, volgens de andere theorie minder schadelijk.. Zeker weten doe je 't niet.

Ik zou, als je dan toch 2 dagen achter elkaar drugs gebruikt, 1 dag speed en 1 dag xtc of 4fa doen.

Maar weet je wat ook leuk zou zijn? Als je de dag waarop je de leukste dj's/bands wil zien gewoon nuchter gaat, ook zonder alcohol. Zal je zien dat je drieduizend keer meer energie over hebt. En dan 1 dag alcohol en 1 dag drugs.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt al wel veel te vaak xtc gebruikt in de afgelopen maanden. Eigenlijk had je in Augustus pas weer voor de tweede keer xtc kunnen nemen. Ken je de drie maanden regel?

Lekker Goan zei:
Ik heb in mei voor de eerste keer XTC geprobeerd en sindsdien op nog 3 festivals, daar zat steeds 3/4 weken tussen. Nu is een week na dit festival ook nog Decibel op de planning gekomen. Twijfel nu dus toch wel of 2 dagen wel te doen is, ga er nog eens goed over nadenken :) . Is 4-FMP echt veel minder schadelijk dan XTC?
Klik om te vergroten...
L
Lekker GoanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niet echt, heb me er net wel even over ingelezen. Al moet ik zeggen dat het effect niet echt afgenomen is sinds de eerste keer, vond de eerste keer zelfs de slechte ervaring van de vier. Maar ik besef goed dat het minder gaat worden naarmate het zo doorgaat. Is dit eigenlijk anders met 4F of geld hiervoor hetzelfde?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het gaat op deze manier zeker afnemen. Wellicht merk je het nog niet zo nu. Maar buiten dat is het erg ongezond en kan het leiden tot hersenschade en diverse problemen. Het is beter je er aan te houden. 4fa spreekt je serotonine receptoren minder aan en er zijn daardoor ideeën dat het minder schadelijk is. Maar dit zijn theorieën gezien er geen gedegen onderzoek is gedaan.

Mocht je nou iets zekerder willen zijn van je eigen gezondheid. En om de drugs leuk te houden zou ik adviseren deze keer over te slaan. Neem bijvoorbeeld pep. Dit is samen met wat glazen bier ook ontzettend lekker. En als je het nog nooit hebt gebruikt zul je nog nooit zo wakker zijn geweest :wink: het heeft verre van de magie van xtc maar dat komt later wel weer :wink:

Lekker Goan zei:
Niet echt, heb me er net wel even over ingelezen. Al moet ik zeggen dat het effect niet echt afgenomen is sinds de eerste keer, vond de eerste keer zelfs de slechte ervaring van de vier. Maar ik besef goed dat het minder gaat worden naarmate het zo doorgaat. Is dit eigenlijk anders met 4F of geld hiervoor hetzelfde?
Klik om te vergroten...
L
Lekker GoanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb ook niet echt stil gestaan bij de risico's. In mijn vriendengroep zijn er meerdere die erg vaak XTC gebruiken, vaak nog in combinatie met alcohol, sos of pep. Omdat ik veel minder gebruik dan hun heb ik me er (nog) geen zorgen over gemaakt, niet heel slim nee. Heb sos ook 2 keer geprobeerd maar vind het effect minimaal voor de prijs die je ervoor betaald, kreeg er tevens veel last van aan m'n neus. Zal toch eens wat gaat opzoeken over pep dan, had zelf namelijk altijd het idee dat pep vele malen slechter was dan 'n pilletje. Alvast bedankt voor jullie hulp. :grin:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij pep zit een wat groter verslavings risico aan maar dat valt wel mee als je het een keer gebruikt. Pep is ook niet gezond voor je. Als je gezond wil dan zou ik een appel nemen :P Als je het gebruikt zorg dan dat je daarna genoeg slaap krijgt. En tijdens gebruik jezelf dwingen wat te eten om de kater op te vangen.

Het volgende is niet betweterig bedoeld, maar gezien je laatste bericht denk ik wel dat je er voor open staat. Meestal merken we hier met jonge mensen op het forum dat ze vrij makkelijk xtc gebruiken en zich niet inlezen. De stelling "het is toch maar een pilletje" komt veel voor onder de xtc gebruikers. XTC is op zich niet verslavend maar de gewoonte om een pil te nemen bij een feestje is wel snel vrij groot.

Zelfs binnen mijn vrienden groep ging het heel erg zo. HEt is zelfs zo dat ik een paar weken geleden toen we allemaal bij elkaar waren iedereen even een korte uitleg gegeven wat ze wel en niet moeten doen omdat ik me zorgen begon te maken over het frequente gebruik van xtc. Ik gebruik welliswaar het meeste drugs van de hele groep. Ik gebruik met een behoorlijke regelmaat en in een wijde range van middelen. Maar ik weet wel wanneer ik iets wel en niet moet doen en wat de gevaren zijn. Tot mijn deugt zat het volgende festival niemand aan de pillen en allemaal aan iets wat ze wel mochten volgens de drie maanden regel. Ze namen mijn waarschuwingen serieus gelukkig.

Zelf ben ik van alle drugs het meest voorzichtig met XTC tuurlijk ik heb me ook wel is laten verleiden door het magische pilletje na 2 maanden inplaats van drie. Ook neem ik wel is wat meer dan de 1,5mg per kilo lichaamsgewicht. Maar ik heb wel veel respect voor drugs.

En nu geen pep doen alsof je leven er van af hangt he :P Wat jij hebt met Coke heb ik ook.

Lekker Goan zei:
Heb ook niet echt stil gestaan bij de risico's. In mijn vriendengroep zijn er meerdere die erg vaak XTC gebruiken, vaak nog in combinatie met alcohol, sos of pep. Omdat ik veel minder gebruik dan hun heb ik me er (nog) geen zorgen over gemaakt, niet heel slim nee. Heb sos ook 2 keer geprobeerd maar vind het effect minimaal voor de prijs die je ervoor betaald, kreeg er tevens veel last van aan m'n neus. Zal toch eens wat gaat opzoeken over pep dan, had zelf namelijk altijd het idee dat pep vele malen slechter was dan 'n pilletje. Alvast bedankt voor jullie hulp. :grin:
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."