Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp...?

Help...?

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EarlyBirdieLid
01-01-2024, 00:00
#1
MeejheM zei:
missBehave247 zei:
[knip]

Dan heb ik dan een vraagje he (mijn excuses voor het onderbreken );
Klik om te vergroten...

Daarom is het een openbaar forum toch?

missBehave247 zei:
Mij is het altijd afgeraden om psychedelica (met name LSD) te gebruiken, omdat ik kennelijk het type ben dat dan gek zou worden, angstaanvallen krijgt en inderdaad normaal ook nooit de teugels los kan laten.
Ik heb het dus ook nog nooit gebruikt, maar ben wel nieuwsgierig.
Ik heb wel eens getript op keta, misschien dat het daarmee te vergelijken is, maar geldt in feite niet voor alle drugs dat als je een verkeerde houding of gedachtengang hebt, niet de touwtjes loslaat, het over je heen laat komen en niet tegen het "onbekende" vecht je in een bad trip belandt?
Klik om te vergroten...

Ketamine is niet echt te vergelijken met echte psychedelica. Als jou altijd word afgeraden lsd bijvoorbeeld te gebruiken kan het zijn dat je vrienden gelijk hebben, maar in de juiste omgeving kan iedereen zonder problemen trippen.

Zolang je zelf gelooft dat het niet voor jou weggelegd is zal dat waarschijnlijk ook altijd de uitkomst zijn.
Klik om te vergroten...

Ja, ik vind het best wel dubbel.
Mijn vrienden zeggen dat inderdaad niet voor niets. Zproberen me voor nare situaties te beschermen. Omdat ik niet zo goed om kan gaan met situaties waarin ik me niet helemaal op mijn gemak voel en gevoelig ben voor sfeer, zijn ze denk ik bang dat ik psychotisch etc. zou worden.

Ik snap dat ze mij alleen maar willen beschermen, maar aan de andere kant denk ik dat zo'n mindset van '' ik ben hier geestelijk niet stabiel genoeg voor'' mij niet zal helpen, mocht ik wel alsnog besluiten een keer echt goed te gaan trippen, het zou alleen maar zonde zijn van iets wat een hele leuke ervaring zou kunnen zijn.
Het is een beetje als het kip en het ei verhaal, zeg maar.

Overigens ben ik niet van plan binnen nu en een korte tijd psychedelische drugs te gebruiken, maar ik 'filosofeer' er graag over en ik sluit het niet uit dat ik het ooit zal proberen.
E
EarlyBirdieLid
01-01-2024, 00:00
#2
ElvenSpice zei:
Dat heb je goed gezien, je houding tegenover dingen is een van de aller grootste factoren hoe jij je leven laat uitzien. Over het algemeen wordt dit systeem van cultuur bij vele ingeplant (onbedoeld omdat de meeste niet beter weten) en we wennen dus aan die structuur en zwart-wit logica. Tijdens de industriële revolutie kwam dit goed van pas omdat de arbeiders dan in een goed strict routine komen en dit is zo verder ontwikkeld tot de werkweek ect.

Uit de wetenschap blijkt dat we veel productiever zijn als we werken wanneer we het meest gemotiveerd zijn en dat leerlingen/werkgevers veel beter werk leveren als we aan de hand van dat principe zouden handelen.

Ik merk dat ik een beetje van je vraag begin af te wijken, maar wat ik probeer te zeggen is dat het gevoel van loslaten ons enorm is afgeleerd en dus veel mensen hier door indirect tegen zijn. Wat dus voor veel prestatie druk zorgt, soms depressiviteit als mensen de verwachtingen niet kunnen behalen.

Zelf denk ik dat ieder persoon profijt zou hebben van een goede psychedelische trip. Het kan je een nieuwe frisse kijk geven, die in deze soms wat vastgeroesde samenleving goed van pas kan komen. Als je dus met die houding een trip begint, open staat voor nieuwe (wereldveranderende) inzichten en je goed inleest (set en setting, hoeveelheid) dan kan het een prachtig leer moment zijn.
Klik om te vergroten...

Beste ElvenSpice,

bedankt voor je reactie!
Zelf heb ik, door dit soort situaties ook wel het idee dat ik (en vast genoeg andere mensen) me negatief laat beinvloeden.
Zoals ik in mijn reactie op Meejhem ook zei, het is een beetje als het kip en het ei verhaal.
Dat mensen die mij goed kennen het mij afraden om een drugs als LSD te proberen, is niet zonder reden. Als ik (naar mijn gevoel) niet in de juiste omgeving ben of ik me om wat voor reden dan ook niet op mijn gemak voel (ik denk soms teveel na over alles), dan kan ik in paniek raken, wel of niet gegrond.
Maar juist door zo te denken, word je onzeker en ongemakkelijk.
Daarnaast hoeft het ook niet perse een negatieve ervaring te worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."