Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Paranoia komt meer voor bij speed dan bij xtc. Wat ik wel weet van de combi xtc en speed is dat het schadelijk kan zijn voor je serotonine regulatie, wat ook weer in verband kan staan met paranoia. (Zie serotonine syndroom) Zowel xtc als speed is niet binnen 4 a 5 uit je systeem."
"Hoe kom je aan zo een lachgastank dan?"
"Peppi en Coki zei: Vandaar dat ik altijd zo extreem verbaasd ben als ik ergens lees/hoor dat iemand dan meerdere pillen op één avond neemt (ergste wat ik ooit heb gehoord is 14 (!!!) pillen). Is dan niet 4 dagen lang (hoop ik voor diegene), maar dan is er wel echt sprake van een veel te grote MDMA tolerantie. Klik om te vergroten... Nou daar sta ik dus ook altijd van te kijken Van een halfje kan ik al helemaal van de kaart zijn"
"Kom zelf uit Amsterdam, maar beste kwaliteit die ik heb meegemaakt kwam toch wel uit Volendam hoor..."
"Neorej zei: Tegenwoordig ook dealers die je overspoelen met reclame trouwens Klik om te vergroten... Verschrikkelijk vind ik dat... wordt je ineens door je dealer via de sms gespamd"
"Jmths zei: > Trimbos bevind zich fysiek het meest toonaangevend in Utrecht > In Utrecht laten de meeste mensen hun drugs testen > In Utrecht vind je de meeste drugs met een hoog zuiverheidspercentage Het correcte antwoord is: Utrecht heeft de beste cocaïne. Overigens kent de randstad de meeste idioten. Iemand moet beginnen mij te betalen voor al het uitmuntend onderzoek dat ik doe. Dit antwoord kon Google geen eens bedenken. Klik om te vergroten... hoi moderators?"
"Algemeen bekend van speed idd, maar hangt ook van het persoon zelf af. Ik ken mensen die vallen zo in slaap met speed op, jawel, terwijl er een huisfeestje gaande is. Ik ben een moeilijke slaper en hoef maar goede lijn te nemen en daar gaat mijn nachtrust."
"Paranoia en hallucinaties (psychose) is in eerste instantie het gevolg van te lang wakker zijn. Voor de één kan dat na 2 dagen zijn, voor de ander na 4 dagen pas. Dat komt omdat je hersenen waarnemingen door vermoeidheid verkeerd registreren. De sores, onzekerheden, problemen of whatever, waar je in het dagelijkse leven mee rondloopt kunnen dan versterkt worden, daarmee gekoppeld worden en als het ware tot leven komen. In principe is dat niet de speed zelf, tenzij het inderdaad vervuild, oud is o.i.d. Mdma of xtc in combinatie met speed gebruiken is chill, maar slecht omdat dat het serotoninesyndroom kan veroorzaken. Die schade is dan onherstelbaar. Serotonine is de neurotransmitter die zorgt voor een gereguleerde afgifte van dopamine, " het gelukzaligheidstofje", omdat jouw voorraad dopamine eens in de zoveel tijd aangemaakt wordt en dus op den duur ook weer opraakt tot de volgende lading is aangemaakt. Bij het serotoninesyndroom is dat helemaal verstoord. Dit kan zorgen voor manieen en depressies op random momenten. Oxazepam kan je doen, maar na genoeg speed geconsumeerd te hebben zal de speed hoogstwaarschijnlijk de boventoon voeren, zelfs met 50mg oxazepam."
"(Nor-)adrenaline is een hormoon dat door de bijnier wordt aangemaakt en geen neurotransmitter."
"ZERO- zei: Ik heb dit tot tweemaal toe voor een tentamen moeten leren. Studeren was nog nooit zo'n feestje. Dat beloningscentrum is dan toch de hypothalamus? Klik om te vergroten... De hypothalamus maakt deel uit van het limbische systeem (middenin de grote hersenen). O.I.V. het limbische systeem ontstaan er inderdaad emoties De hypothalamus heeft daar inderdaad ook invloed op, maar het reguleert ook de zoutconcentratie en glucosegehalte van het bloed en de lichaamstemperatuur."