Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerdriet overheersende emotie

Verdriet overheersende emotie

5 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
U
UsualLid
01-01-2024, 00:00
#1
oortjes zei:
Welkom op het forum!

Wat een lastige vraag! ik kan je hier niet verder bij helpen. xtc ofwel mdma zorgt ervoor dat al je serotonine (blijdschap) in een keer vrij komt en daar krijg je die rush van. heb je het ook niet als je xtc gebruikt?

speed geeft van zichzelf minder euforie mee dan bijv xtc. Denk dat je gewoon een verdrietig leventje hebt haha!

misschien dat andere je hier meer bij kunnen helpen.

:wave:
Klik om te vergroten...
Thanks! :)

Nee, helaas. Ik heb juist maar 1 keer xtc gebruikt, omdat ik die keer enorm verdrietig werd ervan. Constant op het punt van huilen bijna, echt vervelend.

Haha gelukkig geen verdrietig leven voor zover ik weet :tongueout:

Tekzor668 zei:
Hoe hoog/laag ligt je dosis? Bijeen net niet ervaring waar ik te weinig genomen heb en net tussen rollen en nuchter in hang kan ik wel es zonder enige aanleg een minder gevoel krijgen richting down...
Klik om te vergroten...

Heel laag, ik ben best vatbaar voor drugs. Met speed ga ik bijvoorbeeld, als het goed valt, echt heerlijk op twee sleutelpuntjes. Hetzelfde geldt voor coke. Ook wel eens lijntjes genomen, dan ging ik wel harder, maar kon daar ook verdrietig van worden. Het lijkt net alsof het daar niet mee te maken heeft, al heb ik dit al wel vaker gehoord van mensen. Misschien een beetje mee gaan 'experimenteren'.

ZERO- zei:
Ik herken dit wel van vriendinnen. Ik heb er twee die soms ook in het begin dat ze xtc nemen even heel naar worden, soortvan verdrietig maar ook misselijk. Inmiddels zijn ze er allebei wel gewend aan en praten ze zichzelf er overheen, en dan is het de rest van de tijd gewoon prima verder.
Verder herken ik van mezelf dat ik soms even moet wennen aan het zorgeloze gevoel wat ik krijg als ik (dat soort) drugs neem, want dat ben ik van mezelf niet altijd gewend.

Is het bij jou constant aanwezig of wisselt het op zo'n avond?
Klik om te vergroten...

Hmm, ja dat ervaar ik ook wel, dat het soms op een gegeven moment wel lukt om jezelf eruit te praten. Maar soms lukt dat dus niet en dan voel ik me zo verdrietig dat ik beter naar huis kan gaan. Anders ben je ook een last voor anderen die zich wel goed voelen.

Het wisselt wel, ja. Kan me ook super voelen en dan een dipje hebben, waarna het weer opbloeit. Of verdrietig beginnen en het dan fijn hebben. Het lijkt soms alsof ik extreem gevoelig ben voor mijn omgeving: als ik zie dat anderen het leuk hebben, voel ik me zelf ook beter. Al is dat ook niet altijd hoofdzakelijk een reden voor hoe ik me voel. Daarom vind ik het zo gek.


In ieder geval allemaal bedankt voor het reageren! Ik weet echt niet wat ik ermee moet namelijk.
U
UsualLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal!

Omdat niemand in mijn vriendenkring dit herkent, dacht ik: misschien hebben er hier mensen dezelfde of vergelijkbare ervaringen.

Sinds twee jaar ben ik begonnen met het soms (eens in de twee/drie maanden) gebruiken van coke of speed, maar ook heb ik één keer XTC gebruikt. Al mijn vrienden en kennissen ervaren bij alledrie de drugs ofwel een euforisch, ofwel een krachtig, of wel een oppeppend gevoel. De laatste twee heb ik ook wel, maar dat euforische is waar het vaak mis gaat.

Gek genoeg heb ik vaak als ik dergelijke drugs gebruik een soort gek, verdrietig gevoel. De ene keer erger dan de andere keer, heel soms helemaal niet, maar het is meestal zo dat het lijkt alsof ik op een soort randje balanceer van blij zijn of juist heel verdrietig/nadenkend.

Mijn vraag is, herkennen mensen dit? En zo ja, zijn hier oplossingen voor? Ik snap namelijk echt niet waar het vandaan komt (heb geen achtergrond met depressie oid) en hoe ik het weg kan halen, maar het is heel vervelend als ik weer eens dat verdrietige gevoel heb.

Alvast bedankt :)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welkom op het forum!

Wat een lastige vraag! ik kan je hier niet verder bij helpen. xtc ofwel mdma zorgt ervoor dat al je serotonine (blijdschap) in een keer vrij komt en daar krijg je die rush van. heb je het ook niet als je xtc gebruikt?

speed geeft van zichzelf minder euforie mee dan bijv xtc. Denk dat je gewoon een verdrietig leventje hebt haha!

misschien dat andere je hier meer bij kunnen helpen.

:wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe hoog/laag ligt je dosis? Bijeen net niet ervaring waar ik te weinig genomen heb en net tussen rollen en nuchter in hang kan ik wel es zonder enige aanleg een minder gevoel krijgen richting down...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb het zelf nooit met stimulerende middeltjes zoals pep, coke of xtc / mdma.

Ik word wel soms is verdrietig op psychedelica. Hele mooie momenten maak ik op dat soort dingen mee. Totaal niet negatief, ik zie het als iets positiefs.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik herken dit wel van vriendinnen. Ik heb er twee die soms ook in het begin dat ze xtc nemen even heel naar worden, soortvan verdrietig maar ook misselijk. Inmiddels zijn ze er allebei wel gewend aan en praten ze zichzelf er overheen, en dan is het de rest van de tijd gewoon prima verder.
Verder herken ik van mezelf dat ik soms even moet wennen aan het zorgeloze gevoel wat ik krijg als ik (dat soort) drugs neem, want dat ben ik van mezelf niet altijd gewend.

Is het bij jou constant aanwezig of wisselt het op zo'n avond?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."