Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwanger en cocaine

Zwanger en cocaine

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GroengrasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste lezer,

Ik heb een vraag.
Ik ben er net achter dat ik zwanger ben, mijn vriend en ik zijn er heel erg blij mee! Maar nu besef ik me dat als ik al drie maanden zwanger ben, ik op Koningsdag dus tijdens mijn zwangerschap volledig van Godje los ben gegaan. Ik heb verder helemaal geen drugsprobleem ofzo, maar maak me nu wel heel erg zorgen over de effecten die deze dag kan hebben gehad op mijn embryo/kindje... :(

Ik heb die dag xtc, en zeker een halve gram coke gebruikt... daarnaast heb ik me de hele dag helemaal suf gerookt en geblowd, wat lachgasbalonnen gedaan en natuurlijk veel alcohol genuttigd. Het was een top dag, maar zou iemand mij kunnen vertellen of ik mijn kindje in gevaar heb gebracht en of het gevolgen kan hebben op de verdere ontwikkeling van het embryo?

Alvast enorm bedankt voor eventuele reacties!

Liefs,
Groentje
(33 jaar)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga naar je huisarts of arts. Wij kunnen hier geen oordeel over doen!

Succes, hoop dat er niks aan de hand is!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
In de eerste drie weken van je zwangerschap wordt de navelstreng gevormd en zo, in die weken heeft roken/drinken e.d. geen effect op de gezondheid van je kindje. Daarna dus wel.

Op zich geldt: hoe meer schadelijke middelen je hebt gebruikt hoe groter de kans op gezondheidsproblemen, maar goed, hoeveel mensen zijn er wel niet waarvan de moeder gewoon rookten of dronken tijdens de zwangerschap? Vroeger was dat nog niet zo bekend. Tegelijkertijd kun je ook niet zeggen hoe die mensen eraf waren gekomen als desbetreffende moeders niets gebruikt hadden in die periode.

Ik zou kunnen zeggen dat door die ene dag gebruik je de kans op gezondheidsproblemen misschien wel wat vergroot hebt, maar het was maar één dag en zeker weet je het eigenlijk toch niet. Het enige wat ik me afvraag is of je afgelopen 3 maanden niet gewoon elke week alcohol gedronken hebt..? In dat geval vergroot je de kans op FAS namelijk wel aanzienlijk helaas.

En bespreek het inderdaad gewoon even met je huisarts of arts.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laten controleren bij de gynaecoloog zal de beste optie zijn en verder veel succes met zwangerschap en geboorte!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gefeliciteerd met jullie kindje! :blush:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel geluk ermee! Verder sluit ik me aan bij bovenstaande.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gefeliciteerd! Klote gevoel lijkt me dat je onbedoeld misschien iets kuts hebt gedaan. Ik zou je vooral willen adviseren open te zijn bij de verloskundige. Allicht kan ze je gerust stellen, als het idd helemaal op begin zwangerschap was. En zoniet, dan kunnen ze extra monitoren indien nodig.

Succes, en geniet van je zwangerschap!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."