1) K Ketamine dreams and realities (door Karl Jansen)
Dit boek las ik destijds al trippend, werd ik echt helemaal leip van wat ik las.
Dacht dat die door Filemon was geschreven aangezien hij in het boek al zijn ervaringen met de verschillende stofjes beschrijft.
Uit de lijst van beroemde mensen die dope gebruiken mis ik er wel een paar al zijn er natuurlijk teveel om op te noemen.
Freud stond bekend o.a. om zijn buitensporige cocaïne gebruik, uiteindelijk is hij dood gegaan aan longkanker omdat hij belachelijk veel sigaren rookte. Als ik het me goed herinner heeft ook ook beperkt ervaring met psychedelica gehad. Er zijn nog cocaïne quotes van Freud terug te vinden en hij gaf regelmatig cocaïne weg aan vrienden als cadeau. Vrijwel al zijn opvolgers zijn ook bekend om stimulant misbruik, vaak ook amfetamine. Maar veel grondleggers van de meeste stromingen in de psychologie zijn aardig goed vertegenwoordigd.
Dan heb je nog bijvoorbeeld Prince waarbij maar liefst 4 verschillende soorten opiaten in zijn bloed terug gevonden waren na het moment van overlijden, ook niet de meest onschuldige opiaten. Maar goed, dan kun je meteen vrijwel alle andere muzikanten ook gaan opnoemen.
Adolf Hitler blijft waarschijnlijk een van de meest extremen, cocaïne druppels in zijn ogen, methamfetamine injecties en voor het slapen gaan werd hij geinjectieerd met barburaten omdat hij anders niet kon slapen van de stimulanten. Wat dat betreft niet zo verwonderlijk dat die pipo volledig is doorgeslagen.
Ze zijn natuurlijk veel toegankelijker in het Nederlands, ook door het wetenschappelijk taalgebruik die mckenna hanteerd is dit soms moeilijk toegankelijk in het Engels.
Moest PIKHAL een jaar geleden nog eens rustig doorlezen voor een 3de keer voordat ik een beetje volledig begreep waar ze het nou steeds over hadden.
Ik heb principieel een paar boeken aangekocht destijds maar ze zijn allemaal al genoemd door jullie.