Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdoor drugs geïnspireerde auteurs

door drugs geïnspireerde auteurs

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
Vond zelf Hallucinations van neuroloog Oliver Sacks een interessant boek. Ook in Nederlands beschikbaar. Hij vertelt over zijn patiënten met verschillende ziektebeelden maar ook over eigen (drugs)ervaringen. Gaat dus niet specifiek alleen over hallucinaties veroorzaakt door drugs, maar wel boeiend.
l
lysergic binkLid
Bij inspecteren van het forum vind ik niet zo meteen een topic over drugs geïnspireerde literatuur en auteurs,
misschien voor de geïnteresseerden maar eens een topicje starten dan:

mijn favoriete van dope en alcohol doorspekte auteurs zijn :
  • hunter s thompson(zowat alle middelen die bestaan)
  • william s burroughs(opiaten, psychedelica , anderen)
  • charles bukowski(alcohol)
  • timothy leary(psychedelica)
  • robert anton wilson(psychedelica)
  • philip k dick (meth, acid)
  • jean-paul sartre (pep)
  • jack kerouac (pep)
  • terence mckenna (psychedelica )
Boeken die over dope gaan en de moeite van het lezen waard zijn ,maar waar de auteur niet perse snoepte :
  • king acid (of hoe amsterdam leerde trippen) van peter ten hoopen
  • broodje gezond van bart chabot , en de drie daarop volgende delen van de memoires van herman brood
  • armand en nou ik , een biografie van marcel groenewegen
  • ik ben god niet van frank vandenbroucke : over het druggebruik van de gevallen wielergod
  • een zeer treurige prins : het leven van jotie t'hooft van jean-paul Mulders
  • be here now van ram dass ( 1 van de psychedelische bijbels van de acid cultuur uit de 60's )
  • the man who turned on the world - micheal hollingshead ( link : http://www.psychedelic-library.org/hollings.htm)
  • Alan Wats : psychedelica en de religieuze ervaring ( link :https://verbodengeschriften.nl/html/psychedelica-en-religieuze-ervaring.html)
  • the death of bunny munro - nick cave
  • uit je bol-hans plomp
zo veel leesplezier !
l
lysergic binkLid
Niemand? Geen lezers hier?
Voel jullie vrij het lijstje aan te vullen, sta te popelen achter nieuw leesvoer ...
P
PsychedelibeeLid
The doors of perception van Aldous Huxley is best goed, gaat over zijn mescaline ervaring.

Uiteraard mogen Pihkal en Tihkal van Alexander en Ann Shulgin niet in dit rijtje ontbreken. Iedereen kent de boeken vanwege het tweede deel, de bekende encyclopedieën van uiteenlopende drugs inclusief recepten doseringen, ervaringen, etc. Maar deel 1 van beide boeken bevat autobiografische teksten waarin uitvoerig hun experimenten met de nieuw ontdekte middelen beschreven staan.
l
lysergic binkLid
Inderdaad pareltjes die je daar benoemd ! Mooie aanvullingen ! Ook brave new world van Huxley is het lezen waard !
A
AcidfreakxLid
lysergic bink zei:
Bij inspecteren van het forum vind ik niet zo meteen een topic over drugs geïnspireerde literatuur en auteurs,
misschien voor de geïnteresseerden maar eens een topicje starten dan:

mijn favoriete van dope en alcohol doorspekte auteurs zijn :
  • hunter s thompson(zowat alle middelen die bestaan)
  • william s burroughs(opiaten, psychedelica , anderen)
  • charles bukowski(alcohol)
  • timothy leary(psychedelica)
  • robert anton wilson(psychedelica)
  • philip k dick (meth, acid)
  • jean-paul sartre (pep)
  • jack kerouac (pep)
  • terence mckenna (psychedelica )
Boeken die over dope gaan en de moeite van het lezen waard zijn ,maar waar de auteur niet perse snoepte :
  • king acid (of hoe amsterdam leerde trippen) van peter ten hoopen
  • broodje gezond van bart chabot , en de drie daarop volgende delen van de memoires van herman brood
  • armand en nou ik , een biografie van marcel groenewegen
  • ik ben god niet van frank vandenbroucke : over het druggebruik van de gevallen wielergod
  • een zeer treurige prins : het leven van jotie t'hooft van jean-paul Mulders
  • be here now van ram dass ( 1 van de psychedelische bijbels van de acid cultuur uit de 60's )
  • the man who turned on the world - micheal hollingshead ( link : http://www.psychedelic-library.org/hollings.htm)
  • Alan Wats : psychedelica en de religieuze ervaring ( link :https://verbodengeschriften.nl/html/psychedelica-en-religieuze-ervaring.html)
  • the death of bunny munro - nick cave
  • uit je bol-hans plomp
zo veel leesplezier !
Klik om te vergroten...

Ik heb deze boeken nog liggen, had er meer maar da krijg je met uitlenen

1) K Ketamine dreams and realities (door Karl Jansen)
2) LSD My Problem Child (Albert Hoffmann)
3) DMT: The Spirit Molecule (Rick Strassmann)
4) LSD And The Divine Scientist (Albert Hoffmann)
5) Food Of The Gods (Terence Mckenna)
l
lysergic binkLid
Netjes ! De eerste en de vierde heb ik nog niet gelezen .... heb je ook de nederlandse uitgave van voedsel der goden? Die is namelijk vrij zeldzaam, vraag me eigenlijk af of er hier nog mensen vertaalde boeken van Terence Mckenna hebben...?

Ik ken dat probleem van het uitlenen :( veel mensen hebben niet echt zin om ze vanzelf of na menig aandringen de boeken terug te geven , gebeurd ook vaak met dvd's en dergelijke.
Zo ben ik het uitlenen wat verleerd
A
AcidfreakxLid
Idem, heb zelfs een boek uitgeleend en toen ik hem terug kreeg was hij vol geschreven :( Heb hem dan direct terug gegeven en gezegd dat hij die ook mag betalen, ik leen ook niks meer uit tenzij het een echte boekenliefhebber is die respect heeft voor andermans spullen. Ik heb jammer genoeg geen nederlands boek van hem, zou wel leuk zijn als ik zo ééntje kan vinden :)
l
lysergic binkLid
Acidfreakx zei:
Idem, heb zelfs een boek uitgeleend en toen ik hem terug kreeg was hij vol geschreven
Klik om te vergroten...

Ja , het is een klap in het gezicht soms die je krijgt als dank als men iets uitleend.Plakkerige dvd doosjes ofzo , krassen erop.
Die boeken van mckenna in het nederlands kon je destijds bestellen via de highlife, begin jaren 2000 ergens.
Ze zijn natuurlijk veel toegankelijker in het Nederlands, ook door het wetenschappelijk taalgebruik die mckenna hanteerd is dit soms moeilijk toegankelijk in het Engels.
P
PsychedelibeeLid
Acidfreakx zei:
4) LSD And The Divine Scientist (Albert Hoffmann)
Klik om te vergroten...
Ik heb deze ook thuis liggen, maar vond hem ontzettend tegenvallen eigenlijk. Het heeft zo weining indruk op me achtergelaten dat ik niet eens meer weet wat ik er vond eigenlijk. Wat vond jij van dit boek?

lysergic bink zei:
Ze zijn natuurlijk veel toegankelijker in het Nederlands, ook door het wetenschappelijk taalgebruik die mckenna hanteerd is dit soms moeilijk toegankelijk in het Engels.
Klik om te vergroten...
Zelf prefereer ik eigenlijk altijd de originele versie, mits ik die taal kan lezen uiteraard. Zo koop ik dus eigenlijk altijd bewust boeken in het engels, ondanks dat er vertalingen beschikbaar zijn. Met een vertaling lees je toch altijd net een ander verhaal denk ik, de interpretatie van de vertaler.

Overigens realiseer ik me dat ik hierin wel de mazzel heb dat mijn engels zo goed is dat het voor mij niet veel uitmaakt of ik in het nederlands of engels iets lees, gaat eigenlijk net zo snel in beide talen.
A
AcidfreakxLid
Psychedelibee zei:
Ik heb deze ook thuis liggen, maar vond hem ontzettend tegenvallen eigenlijk. Het heeft zo weining indruk op me achtergelaten dat ik niet eens meer weet wat ik er vond eigenlijk. Wat vond jij van dit boek?

Zelf prefereer ik eigenlijk altijd de originele versie, mits ik die taal kan lezen uiteraard. Zo koop ik dus eigenlijk altijd bewust boeken in het engels, ondanks dat er vertalingen beschikbaar zijn. Met een vertaling lees je toch altijd net een ander verhaal denk ik, de interpretatie van de vertaler.

Overigens realiseer ik me dat ik hierin wel de mazzel heb dat mijn engels zo goed is dat het voor mij niet veel uitmaakt of ik in het nederlands of engels iets lees, gaat eigenlijk net zo snel in beide talen.
Klik om te vergroten...
Nee dat is waar, van alle boeken die ik heb gelezen is LSD and the divine scientist veruit het minste. Wat ik wel interessant vond was dat hij de verschillende methodes om nieuwe substanties te ontdekken uitlegt maar dat was het dan ook, je kan beter LSD my problem child lezen.

Dat is bij mij net hetzelfde :) het kan leuk zijn om in het nederlands te lezen maar het probleem zit hem in de vertaling, het nederlands heeft de woorden gewoonweg niet voor de wetenschappelijke begrippen en in het algemeen gebeuren er te veel fouten bij de vertaling dus lees ik liever in de originele taal wanneer mogelijk
P
PsychedelibeeLid
Goed om te horen dat LSD my problem child wel een aanrader is, die wil ik ook langer lezen.
l
lysergic binkLid
Psychedelibee zei:
Zelf prefereer ik eigenlijk altijd de originele versie, mits ik die taal kan lezen uiteraard. Zo koop ik dus eigenlijk altijd bewust boeken in het engels, ondanks dat er vertalingen beschikbaar zijn.
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je zeker gelijk in hoor, ik herinner me bv een exemplaar van trainspotting in het nederlands, wat een rotvertaling was me dat zeg, trouwens een goede aanvulling nog : alle boeken van irvine welsh !
De meeste literatuur haal ik in het engels ook wel bv werken van leary .
Maar had eens iets van terence gelezen en dan zit je voortdurend te wikipedia'en of te google translaten voor de puur wetenschappelijke termen in het engels, want mckenna was oa botanicus enz quantum fysicus en ik ben iemand die als ie leest alles wil begrijpen ... dan ben je even zoet met alles om te translaten en nog es te gaan wikipedia'en.
Heb het enkel met mckenna, maar dat exemplaar van voedsel der goden is echt een goede vertaling hoor, was jaren mijn bijbel... was toen ook pas 17 .
D
De DunneLid
bennie zei:
methylfelidaat 10 mg 30 stuks in een doosje uit de apotheek 22,50

dexamfetamine 2,5 mg 30 stuks in potje uit de apotheek 25,00 euro

speed 1 gram 6 euro ..5 gram 25 euro

iets anders nodig mail of vragen mail

verzending kan ook naar een afhaal punt

snelle verzending betrouwbaar en discreet betaling via bitcoin

iets anders nodig mail [email protected]
Klik om te vergroten...

Doeiiiii :wave::wave::wave:
D
De DunneLid
https://drugsforum.nl/help/terms
J
JmthsLid
Acidfreakx zei:
1) K Ketamine dreams and realities (door Karl Jansen)
Klik om te vergroten...
Dit boek las ik destijds al trippend, werd ik echt helemaal leip van wat ik las. :laughing:

lysergic bink zei:
uit je bol-hans plomp
Klik om te vergroten...
Dacht dat die door Filemon was geschreven aangezien hij in het boek al zijn ervaringen met de verschillende stofjes beschrijft.

Uit de lijst van beroemde mensen die dope gebruiken mis ik er wel een paar al zijn er natuurlijk teveel om op te noemen.
Freud stond bekend o.a. om zijn buitensporige cocaïne gebruik, uiteindelijk is hij dood gegaan aan longkanker omdat hij belachelijk veel sigaren rookte. Als ik het me goed herinner heeft ook ook beperkt ervaring met psychedelica gehad. Er zijn nog cocaïne quotes van Freud terug te vinden en hij gaf regelmatig cocaïne weg aan vrienden als cadeau. Vrijwel al zijn opvolgers zijn ook bekend om stimulant misbruik, vaak ook amfetamine. Maar veel grondleggers van de meeste stromingen in de psychologie zijn aardig goed vertegenwoordigd.

Dan heb je nog bijvoorbeeld Prince waarbij maar liefst 4 verschillende soorten opiaten in zijn bloed terug gevonden waren na het moment van overlijden, ook niet de meest onschuldige opiaten. Maar goed, dan kun je meteen vrijwel alle andere muzikanten ook gaan opnoemen.

Adolf Hitler blijft waarschijnlijk een van de meest extremen, cocaïne druppels in zijn ogen, methamfetamine injecties en voor het slapen gaan werd hij geinjectieerd met barburaten omdat hij anders niet kon slapen van de stimulanten. Wat dat betreft niet zo verwonderlijk dat die pipo volledig is doorgeslagen. :flushed:

lysergic bink zei:
Klik om te vergroten...
Moest PIKHAL een jaar geleden nog eens rustig doorlezen voor een 3de keer voordat ik een beetje volledig begreep waar ze het nou steeds over hadden.

Ik heb principieel een paar boeken aangekocht destijds maar ze zijn allemaal al genoemd door jullie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."