Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete drug?

Favoriete drug?

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kikemoes zei:
Toch wel grappig dat zoveel mensen wiet nog het fijnst vinden eigenlijk,
Klik om te vergroten...
Want dat is het ook!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Ik ga even de rebel zijn hier, want ik vind wiet denk ik (afgezien van tabak) de minst boeiende drug van alle drugs die ik geprobeerd heb. Maar moet wel zeggen dat dat waarschijnlijk vooral komt omdat ik nooit écht goed stoned of high ervan ben geweest, alleen misselijk of enorm suf/moe. Ik doe blijkbaar iets fout. Hoop er in de toekomst nog positievere ervaringen mee te hebben. :)

Vind het lastig om te kiezen, maar als het echt moet ga ik voor psilocybine. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dikke jointjes draaien!
En je wordt wel stoned man
En rook je zelf ook peukjes?
Zo niet goed inhaleren.
Je wordt er dus misselijk van? Eet iets van te voren dan misschien werkt het
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hardcorestoner zei:
Dikke jointjes draaien!
En je wordt wel stoned man
En rook je zelf ook peukjes?
Zo niet goed inhaleren.
Je wordt er dus misselijk van? Eet iets van te voren dan misschien werkt het
Klik om te vergroten...

Ik rook geen tabak, nee. Vroeger wel eens vaker gedaan tijdens uitgaan na een paar biertjes, en dan kon ik wel gewoon prima inhaleren, maar ben dus zeker geen ervaren roker en een joint is dan al snel too much (pijn in keel en hoesten). Dus het is best mogelijk dat ik daardoor nooit het volwaardige effect heb gehad.

Ik ben inderdaad een paar keer behoorlijk misselijk en duizelig van wiet geworden, alsof ik ging flauwvallen. Ik vind wiet ook gewoon heel vies, zowel de smaak als de geur, dus dat helpt ook niet mee. Maar ik heb het inmiddels jaren niet meer gedaan, dus misschien moet ik het gewoon een keer een herkansing geven als iemand écht goede wiet heeft.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Ik rook geen tabak, nee. Vroeger wel eens vaker gedaan tijdens uitgaan na een paar biertjes, en dan kon ik wel gewoon prima inhaleren, maar ben dus zeker geen ervaren roker en een joint is dan al snel too much (pijn in keel en hoesten). Dus het is best mogelijk dat ik daardoor nooit het volwaardige effect heb gehad.

Ik ben inderdaad een paar keer behoorlijk misselijk en duizelig van wiet geworden, alsof ik ging flauwvallen. Ik vind wiet ook gewoon heel vies, zowel de smaak als de geur, dus dat helpt ook niet mee. Maar ik heb het inmiddels jaren niet meer gedaan, dus misschien moet ik het gewoon een keer een herkansing geven als iemand écht goede wiet heeft.
Klik om te vergroten...

Ga eens een keer naar boeren jongens ofzo
Naar een goede shop.
Zorg dat je er voor iets eet.
En goed doseren dus ik neem terug wat ik zei dikke jointjes.
Dat is iets wat ik doe maar ik blow al sinds me 14de en ben nu 20
Zet er net genoeg in dat je goed stoned wordt maar ook niet te veel dat je misselijk wordt of gaat overgeven of dat alles helemaal gaat draaien dat je je kut gaat voelen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hardcorestoner zei:
Ga eens een keer naar boeren jongens ofzo
Naar een goede shop.
Zorg dat je er voor iets eet.
En goed doseren dus ik neem terug wat ik zei dikke jointjes.
Dat is iets wat ik doe maar ik blow al sinds me 14de en ben nu 20
Zet er net genoeg in dat je goed stoned wordt maar ook niet te veel dat je misselijk wordt of gaat overgeven of dat alles helemaal gaat draaien dat je je kut gaat voelen.
Klik om te vergroten...

Ik heb je post even bewerkt want je reactie stond er dubbel in. :upsidedown:

Ik woon op dit moment in België wat het wat lastiger maakt (geen coffeeshops), maar als ik terug in Nederland ben zal ik me er eens wat beter in gaan verdiepen. ^^ Thanks voor je adviezen!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Ik heb je post even bewerkt want je reactie stond er dubbel in. :upsidedown:

Ik woon op dit moment in België wat het wat lastiger maakt (geen coffeeshops), maar als ik terug in Nederland ben zal ik me er eens wat beter in gaan verdiepen. ^^ Thanks voor je adviezen!
Klik om te vergroten...

Thanks man ja me toetsen bord tripte hem even na 100 keer bewerkt en verwijdert opnieuw nog steeds fout gegaan.
Als je weer in NL bent verdiep er maar eens ik en wie weet wordt het wat!
Want je moet niet van dealers kopen je weet niet wat ze erin gooien vaak is het vervuilde wiet kweek zelf planten !
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je dan weleens puur wiet gerookt zonder tabak erbij Roze olifant? Vroeger toen ik jointjes (met tabak erbij) meerookte met vrienden viel dat ook nooit goed. Praktisch geen high en vooral moe en zo. Pas met het roken en vapen van wiet alleen ervaarde ik die echte high.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kikemoes zei:
Toch wel grappig dat zoveel mensen wiet nog het fijnst vinden eigenlijk,
Klik om te vergroten...

Wat ik er ook fijn aan vindt is dat je de dag erna geen kater krijgt.
Als je op een avond met vrienden meer dan 20 jointjes hebt lopen paffen wordt je alleen beetje suf wazig wakker meer niet.
Je krijgt geen enorme kater zoals drank
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#9
witte kristal LSD , de potentste soort die een zeer zeer spiritueel, introspectief effect heeft.
Hoe onpuurder de kristal hoe mee ruis in de boodschappen, visuals , interpretaties.
Maar wit kristal is ruisloos, nware verrijkking van je leven.
Je voelt de heling net als op zuivere dmt, het westers alternatief voor de sjamanenmedicijnen.
Er wordt te weinig lofzang over het middel geschreven, alle vooroordelen ten spijt,
de meesten hebben schrik ervan door broodje aap verhalen, en oude nog steeds geloofde propaganda.
Als je geen geestesziektes in de familie hebt is dit een zachtaardig middel , nrollercoaster door nfunpark,
lachspiegels, suikerspinnenwolken en felle felle fluor overstijgende kleuren,
the most fun you can have with your pants on , they say
Ode aan de LSD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Weet niet hoor, of je dat nou echt zo kunt zeggen. Dat de ene lsd introspectief is en de andere niet/minder.

En wie heeft nou geen geestesziekte tegenwoordig. :tonguewink: Oké, niet direct full-blown psychotisch of zo. Maar de gemiddelde mens is door een of ander complex - bewust of onbewust - imo vatbaar voor verkeerd gaan op psychedelica. Ik geloof niet dat dit enkel gebeurd omdat ze geen witte kristal lsd of iets dergelijks hebben.

Edit: los daarvan ben ik er wel benieuwd naar of je gelijk hebt. :wink:
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Weet niet hoor, of je dat nou echt zo kunt zeggen. Dat de ene lsd introspectief is en de andere niet/minder.

En wie heeft nou geen geestesziekte tegenwoordig. :tonguewink: Oké, niet direct full-blown psychotisch of zo. Maar de gemiddelde mens is door een of ander complex - bewust of onbewust - imo vatbaar voor verkeerd gaan op psychedelica. Ik geloof niet dat dit enkel gebeurd omdat ze geen witte kristal lsd of iets dergelijks hebben.
Klik om te vergroten...

Neen , wit kristal zal ook een katalysator zijn voor schizofrene en aanverwante stoornissen, psychosegevoelige lieden, en sommige ziektes, depressie, neuroses, angsstoornissen enz, kunnen MITS de intentie en MITS een goede tripsitter en juiste dosering en voorbereiding bepaalde gedragspatronen en stoornissen , bedaren en zelfs doen verdwijnen.
Verslavingen worden ook door sommigen ziektes genoemd, lees maar es na hoe ze de alcholiekers in een experiment in de jaren 60 met een slaagpercentage van 70 percent genazen.

Complexen overwinnen kan zeker, vergeving schenken aan personen die je trauma's gaven , alles in perspectief plaatsen, inzien dat de persoon die jou leed gaf zelf leed ervaren heeft en de cirkel van hurt people hurt people niet konden doorbreken.
Ik beweerde helemaal niet dat witte kristal of onzuivere kristal enige invloed zou hebben op de katalyserende uitwerking van een shizofrenieontketening, welneen.
Dan zou men mij nu onmiddelllijk moeten colloqueren.
Neen bedoel voor de tripper , die de ride aankan, wit kristal beter is voor zelfontplooiing, en verbetering, empatischer, en gewoon om men woorden nbeetje in toom te houden , in een notendop : zoals hofmann zei : dat ie geloofde dat de mens door lsd kon worden wat hij in het potentieel heeft te kunnen zijn.
Nogmaals niet zonder de nodige set en setting, en voordiene intenties van gebruik want dat is enorpm bepalend<;
wil je kicks krijg je kicks, zoek je heling krijg je ook connectie, maar met zuiverdere lsd eerder dan met slechte
zo dat bedoelde ik , effe schuim van men lippen wrijven nu. en vreten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik bedoelde geestesziekte even met een knipoog. In de zin dat er imo maar heel weinig volledig 'sane' mensen rondlopen op deze aarde. Iedereen heeft wel iets. En laat psychedelica nou juist iets zijn dat die dingen in je vindt en dan uitvergroot.

Ben het helemaal met je eens dat je mbv psychedelica complexen kunt helen, maar je zei dat als je geen geestesziekten in de familie hebt, deze lsd een zachtaardig middel is. En ik dacht/denk dus dat dat nooit een garantie is. Maar wie weet is heel pure lsd inderdaad beter voor introspectief trippen. Ik heb verschillen in m'n trips nooit echt daar op kunnen gooien omdat mijn trips met exact hetzelfde spul compleet anders kunnen zijn.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben het ook met je eens dat je een noot van kritiek slaakt op die zin, van als je geen geesteszieken in de familie hebt...
Ik had voorzichtiger moeten zeggen , dat het als een barometer voor geesttornado's kon dienen als er geen stoornissen in de familie zijn, maar uitsluitsel bestaat nooit.
Zeker ook betrekkende psychoses, die al kunnen veroorzaakt worden door twee ingrijpende gebeurtenissen die simultaan optreden in je leven ... dus de omstandigheden waarin de gebruiker plots kan verzeild raken kunnen hem alsnog op een dobberend vlot naar niemandsland sturen .
Maar we moeten ergens een uitgangspunt hebben , voor wie het aankan, ikzelf zag het, screende mensen door ellenlange gesprekken , ook dat was niet geheel onfeilbaar. Maar lukte toen.
Maar mijn ervaring leert me ook dat degenen die een natuuurlijke diepgewortelde schrik voor lsd hebben bijna intuitief voelen dat er bepaalde deuren beter gesloten blijven voor hen.
Dus intuitie van het individu zelf kan ook nrol spelen,
de stelregel zou beter zijn , heb je geestesziekten in je familie blijf er dan zeker af.
Ipv heb je geen geesteszieken , probeer het maar eens.
Niet iedereen passed the acid test
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oké duidelijk. :)

Die diepgewortelde angst is imo een angst voor het eigen ongeremde voorstellingsvermogen, wat dingen als lsd natuurlijk ontketenen. Fascinerend eigenlijk.

Interessante manier van denken/schrijven heb je trouwens. :)
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thx broeder, het is niet omdat ik soms verander in een lulhannes de luxe, dat ik me niet verdiep in de zaken die er echt toe doen, btw vraagje ik las enkele van je posts , heb jij nu al echte Acid gedaan of die research chemical versie ervan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja ook echte. Tussen 10-15 keer schat ik zo.

Ald-52 is voor mij nagenoeg identiek eraan, dus zoek niet eens meer naar lsd om die reden (en om de consistente kwaliteit/kwantiteit). Mocht je het eens proberen, dan ben ik zeer benieuwd naar je mening over hoe het zich verhoudt tot die witte kristallen lsd.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar corrigeer me als ikt fout heb , het wordt in je lichaam wel omgezet naar volwaardige lsd heb ik horen fluisteren ergens tussen vage mensen in de vroege uurtjes.
Dus ik wil geen onwaarheden toevertrouwen aan dit forum, ...
Maar ik had (het is mss nvooroordeel ) een allergie bij wijze van spreken van die eindeloze research tsunami die op ons af kwam, die we door onze beperkte vocabulaire enkel maar met de gouden oude klassiekers konden vergelijken.
Twas steeds tussen speed en coke , of tussen mdma en lsd enz enz
maar hoorde ik ook ,t was nverslagje van nvice reporter die ik las, dat je wel dubbel de kater hebt soms voor half het effect.
Van de klassiekers,

dus stugge man op druggebied die ik ben, bleef ik nemen wat werkt.
LSD is alles voor me en geeft me de schop in de kont die ik nodig heb, ook ken ik het zo goed dat ik weet wanneer ik het niet moet gebruiken, omdat ik piekergevaar signaleer.

Stel ik ben lang het pad in amfetamine kwijtgeraakt, en tijdens de afkick door de dopaminedeprivatie, nbeetje men vibe en intuitie kwijt en men algemene positiviteit.
Dan neem ik nadien LSD en verdomd , drie dagen later ben ik de oude, herboren soms nog kwieker van geest.
Het is vergevingsgezind als je biecht bij LSD en de kracht ervan erkend en respecteerd.

Dus zou puur ter experimentatie die ALD 52 zeker eens willen testen.

Nu heb ik DOM of te STP gekregen deze week, tijdens een urenlang pepklepgesprek van ngoede makker, maar zen meisje zei
dat het haar ngevoel gaf van leegte nadien en het leven zinloos is.
Daar schrok ik van.
Ken Kesey zei ook zoiets na STP dat hij iets in zijn handen had iets van universeel belang tijdens de roes, die hem ontnomen werd en hem levenslang met een gemis naliet waar ie de vinger niet kon op leggen.
Wel zulke drugs zou ik dan niet doen, want psychelica noem me naief geven je net, het gevoel dat er een other plane of existence is hierna.
De ziel is laaiende, je ogen geven hun helderste kleur, je glimlach nodig iedereen uit je gedag te knikken tijdens het winkelen.
Je bent zen, alles is goed, we wandelen allemaal elkaar naar huis dude zoals ram dass zei
en dan een nihillistische atheistische DOM vibe daar huiver ik van.
Is het intellectueel oneerlijk, want wat is de waarheid nu echt, de extra realiteit die door je ventiel komt op LSD
of de DOM die shulgin 5 sterren gaf als kracht op de schaal in vergelijking met king acid.
Nah , dan doe ik liever eens pure DMT , desnoods intraveneus in een experiment zoals in the spirit molecule.
Dan het STP die nogal negatief beladen is en niet gekend is voor eenheidsinzichten , ego loze toestanden enz
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hardcorestoner zei:
Wat ik er ook fijn aan vindt is dat je de dag erna geen kater krijgt.
Als je op een avond met vrienden meer dan 20 jointjes hebt lopen paffen wordt je alleen beetje suf wazig wakker meer niet.
Je krijgt geen enorme kater zoals drank
Klik om te vergroten...
Ja precies dat is t mooie eraan :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat sommige rc's zogenaamde pro-drugs voor lsd zouden zijn ja. Maar volgens mij is dat niet bewezen.

Ja ik was ook sceptisch over rc's en ben dat nog steeds. Maar omdat de lsd analogen zo erg op lsd lijken (moleculair gezien) zie ik dit wat anders. Misschien naïef gedacht, maar achteraf geloof ik op geen enkele manier dat deze analogen fysiek gezien slechter voor me zijn geweest dan lsd of nog zullen blijken te zijn. Ook zoiets als wat je omschrijft van DOM/STP herken ik niets van. Zelfs niet bij een gruwelijke "badtrip" op ald-52. Het ging slecht omdat ik er ten eerste wiet bij nam en ten tweede omdat ik mezelf in een negatieve spiraal dacht. Niet omdat de substantie dat zelf teweegbracht. Over DOM/STP kan ik niet spreken, maar bij de lsd analogen zie ik zoiets niet gebeuren.

O ja, net als bij lsd is er bij ald-52 en 1p-lsd geen echte kater de volgende dag (misschien hooguit heel lichte hoofpijn en wat moeheid), maar juist een after-glow: vrolijker, diepere appreciatie voor alles, etc. Al kan ik dat zelf dan ook weer moeilijk los zien van de spirituele revelatie die ik de dag ervoor heb gehad.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De misperceptie , en de essentieële denkfout bij aspirant psychonauten is dat een bad trip nbad trip is ( lsd bedoelek nu ).
Laat nu in mijn geval in retrospectief de bad trips de goede geweest zijn, ze voelden bad omdat ze me confronteerden
met een kant die ik onderdrukte , minimaliseerde.
Het was heeeel heftig, ook toevallig zuiver spul, en ik dacht dat de lsd zich tegen me keerde, er klonk hels gelach, ze lachten me uit, maar nadien beschouwd namen ze mij , het egojasje nog dragend toen die het leven veel te serieus nam, van het lijf en pelden me laag per laag af tot ik men essentiele kern was, puur als npasgeborene...
Strompelend naar de badkamer, zag ik nog een scheermes liggen, ik snij me de strot door, ik ga dood, kga de lijdensweg stoppen...
Tot ik in de spiegel keek , en een continu shapeshifting zag van versies van men eigen, men potentiële uitkomsten ...
ipv 1 levensweg zag ik er 100'n, kzag me als dorpsgek, als patser, als ndrum en bass kereltje met zen petje scheef, een bebaarde boshakker, en ik begon te lachen als ngek...roepend wie ben ik nu , wie ben ik nu echt.
Zag in een pseudo hallucinatie een hand de teerlingen gooien en BOEM zag mezelf, zoals ik was, eerlijk, zonder een tikkeltje meer wanerij of andere zinsbegoocheling van men zelfbeeld.
En ik schrok, ik schrok hard,ben ik dat.
En was herboren men zag het aan men houding , men zen atittude, men altruisme, men vermogen te luisteren en te helpen was scherper.
Ik was genezen, maar moraal van het verhaal een bad trip van paddos of lsd , eindigen meestal met aan het zwerk plots blauw licht te ontwaren. Je healt.

Maar men maakt mij wijs, ik herhaal , nmeid vertelde dit, en ook ken kesey maar anders, dat DOM een nihilistische trip zou zijn met gruwelijke hallucinaties en je kan met de overtuiging of valse indruk nalaten dat het allemaal niks is, we zinloos zijn, hierna dood. Alles hol en leeg en dood, visioenen van schorpioenen in dorre woestijnen en zonnen aan de hemel die 5 keer zo groot zijn die alles verschroeien.

De neurotoxiteit van LSD is kleinder dan van aspirine en vitamine c, maar geestelijk kan het wel nzeer zwaar slopend middel zijn voor sommigen jammergenoeg?

Kan de documentaire aanraden beyond this place, over nhippie die voor zen vrijheid uit een lsd slikkende commune vertrok, daar tal van kinderen verwekte...nhuisje erfde van zijn dode moeder, dit verhuurde....en de vrijheid introk naar diepe spirituele waarheden....jaren later wordt ie met de filmmaker zijn zoon geconfronteerd, met het egoisme in zijn filosofie, en waarom ie zijn verantwoordelijkheid niet nam, terwijl ze paddestoelen eten al fietsend door zwitserland.
Fenomenale documentaire ook !
Dat het valse profeetgehalte van vele ''verlichten'' aantoond, en hun altruisme en vrijheid vermomt egoisme is soms.
Want wat hebben ze opgeofferd om in die staat te raken?
Ik bekijk het graag van alle perspectieven, zodat we niet te zweverig raken , maar open en kritisch blijven.

Nogmaals ik heb dom nog niet gebruikt, het zijn interpretaties van anderen ,mss krijg ik of een ander er ninzicht op die van het grootste belang is voor zijn toekomst. Maar de paar negatieve verhalen en dat het een toxisch middel , een
phenethylamine compound uit de pihkal tihkal reeks van alexander shulgin the godfather of mdma. en ik wantrouw het nbeetje alsk shulgin hoorde als oude man en hofmann, hoorde je nverschil in scherpte van geest

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."