Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste kennismaking met trippen

Eerste kennismaking met trippen

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CatfishLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey allemaal
Ik lees nu al een tijdje mee, maar nog nooit iets gepost dus hier mijn eerste post

Ik heb nog niet veel ervaring met drugs. Heb vroeger wel geblowd, maar paar keer bad gegaan en ga er sindsdien niet meer lekker op. Dus dat doe ik nu niet meer en ik heb 2 keer xtc gebruikt (ik weet niet of deze informatie nodig is, maar kwaad kan het vast niet)

Nu ben ik, mede dankzij veel mooie tripreports, nieuwsgierig geworden naar trippen. Nu lijkt 2c-b mij erg interessant of zeggen jullie dat ik misschien beter truffels of iets anders kan doen voor de eerste keer? Of misschien wel meer ervaring opdoen met andere drugs voordat ik tripmiddelen probeer?
Volgens mij ben ik, vergeleken met mijn vrienden, ook redelijk gevoelig voor XTC. Ben ik dat dan ook voor 2c-b of truffels?

Ik hoop dat dit niet hele domme vragen zijn en dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Alvast bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi catfish :) En welkom op het forum!

Dat zijn geen domme vragen hoor. Slim juist dat je ze stelt.

2c-b of truffels zijn beide prima opties. Als je gevoelig bent voor xtc, betekent dat niet meteen dat je dat ook bent voor truffels of 2C-B. Dat kun je dus helaas niet weten van tevoren. Beginnen met een lichte dosering dus. Het is niet nodig om meer ervaring op te doen met andere drugs. Dit zal je niet echt voorbereiden op trippen, omdat trippen heel wat anders is dan de drugs waarmee je ervaring hebt. Maar als je begint, wel rustig aan qua doseren en je goed bewust zijn van het feit dat een trip ook weleens niet helemaal plezierig kan zijn en dat dat ook helemaal oké is.

Veel plezier!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Catfish,

Goed dat je hier wat informatie komt halen en welkom op het forum! Ik ben het (uiteraard) eens met Mindless! Ik heb wel nog een paar kleine aanvullingen. Voor elk tripmiddel is het super-belangrijk dat je op dat moment lekker in je vel zit (set) en dat je tript in een veilig, comfortabele omgeving (setting). Zelf zou ik er de eerste keren voor kiezen om het thuis te doen op momenten dat je redelijk happy bent. Een tripsitter is op lage doseringen niet nodig maar is een mogelijkheid. Persoonlijk heb ik liever geen nuchtere mensen (lees tripsitter) in mijn buurt.

Voor wat betreft het beste middel om te experimenteren. Ik zou zelf beginnen met 2-CB. Ik beschouw 2-CB een beetje als het voorportaal van "echt trippen". Als je 2-CB leuk vind kun je altijd nog verder experimenteren met de traditionele tripmiddelen zoals truffels en LSD. Qua dosering zou ik beginnen met 10-15 mg 2-CB en als je toch voor truffels kiest circa 10 gram truffels.

Veel plezier met experimenteren!
C
CatfishLid
01-01-2024, 00:00
#4
Okee top!
Bedankt voor de reacties!
2c-b it is dus:grin:
Dat van die tripsitter vroeg ik me ook al af.
Dan ga ik me nog maar wat meer inlezen hier en dan maar eens kijken wanneer ik het ga doen.
Is het over het algemeen leuker om met meerdere mensen te doen of wordt alleen trippen juist fijn gevonden?
En lekker in mijn vel zit ik wel maar ik vind het de eerste keer wel spannend. Kan dit ook al een negatief effect hebben op de trip of is dat helemaal niet erg de eerste keer?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Catfish,

Of je het leuker vind om allen of met meerderen te trippen is heel erg persoonlijk. Zelf vind ik het beide heel erg fijn. Ik denk dat ik bij een eerste kennismaking met 2-CB voor een ervaring met meerdere mensen zou gaan. Kies mensen uit bij wie je je op je gemakt voelt. Bij een bescheiden dosis 2-CB heb je echt geen tripsitter nodig!

Als je lekker in je vel zit, het gewoon thuis (of een andere veilige plek) doet hoef je echt niet angstig te zijn. Een beetje gezonde spanning kan geen kwaad natuurlijk maar je klinkt als een voorzichtig persoon. Geniet gewoon van de ervaring en laat het lekker over je heen komen. Fysiek ben je gewoon veilig en ook mentaal is het risico bij 2-CB miniem.

Als je later de overstap wilt maken naar LSD of Psilocybine (truffels) dan wordt het allemaal wat dieper en heftiger maar dan weet je alvast of het trippen je een beetje bevalt. Bij deze middelen is het risico op een nare ervaring wat groter maar neemt ook de diepgang, het genot van een fijne trip en de potentie om dingen te leren toe.

Kortom relax en geniet van je experiment!
C
CatfishLid
01-01-2024, 00:00
#6
Okee bedankt!
Haha ja klopt ben wel redlijk voorzichtig als het op drugs aankomt. Better safe than sorry denk ik dan maar
Maar wederom nuttige info!
Ga maar ff rondvragen of er meer van mijn vrienden geïnteresseerd zijn in 2C-B
Heb er in ieder geval al wel zin in

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."