#1
Heb zelf ervaring met speed de dag na 6-APB op afgelopen Defqon (is natuurlijk wat anders dan MDMA, maar de redenatie is hetzelfde). De reden dat ik het de dag erna deed ipv ervoor, is omdat ik zo veel mogelijk wilde genieten van de 6-APB op zaterdag, en de speed eigenlijk alleen gebruikte om energiek te zijn op zondag. Speed gebruikt inderdaad ook serotonine, maar echt een stuk minder dan MDMA. Het risico van deze middelen de dag na elkaar is dan (naar mijn mening) vooral de aanslag op je lichaam, aangezien je 2 dagen achter elkaar je reserves aan het verbruiken bent. Zolang je probeert zo veel mogelijk slaap te pakken en je de reserves zo veel mogelijk aan probeert te vullen door middel van goed eten en drinken, dan is de aanslag op je lichaam een stuk minder. Als je door de dag heen moeite hebt met eten, probeer dan zo'n fruit eiwit shake te nemen (wordt steeds vaker verkocht op festivals), het vult de reserves aan (fruit) én het is wat brandstof voor je lichaam (eiwit). Voor de ochtend/avond of tussendoor als je bij je tent bent, drink dan wat AA Drink oid, die vult nog wat mineralen aan die gebruikt worden bij intensief bewegen (als je niet van die zoete oranje variant van AA Drink houdt, dan raad ik je de groene variant aan, lastig te vinden maar best lekker).
Als je speed gaat gebruiken, raad ik je aan dit via de neus te doen tenzij je echt heel erg gevoelig bent voor bloedneuzen of een andere echt fysieke reden hebt. Ik was hier eerst ook heel sceptisch over vanwege de verslavingsgevoeligheid, maar bij nasale inname kan je veel beter de dosis bepalen omdat het een stuk sneller inwerkt, wat uiteindelijk veiliger en vooral praktischer is dan oraal. Aangezien het ook wat krachtiger en korter werkt dan oraal, is het risico op onnodig bijnemen ook groter. Je kan dit risico verkleinen door van te voren al te bedenken welke tijden je gaat innemen en je hier ook aan te houden, mocht je jezelf echt niet vertrouwen dan raad ik je aan niet (veel) meer mee te nemen dan nodig is en vrienden/anderen vragen jou eraan te houden.
Bij snuiven duurt het effect een paar uurtjes. Je hoeft dus niet elke 10 minuten bij te nemen. Probeer op het begin gewoon twee kleinere puntjes, en als je na 15/25 minuten nog niet het gewenste effect bereikt hebt, neem dan een keer nog een punt bij. Het is trouwens niet de bedoeling dat alles doorschiet naar je keel, het hoort in de neus te worden opgenomen. Snuif dus niet zo hard dat het direct in je longen terecht komt. Eerst volgende keer bijnemen (om het effect te verlengen) hoeft pas een paar uur later, en dit doe je gewoon met 1 à 2 punten (ligt eraan hoeveel je nodig had om op het gewenste niveau te komen). Let er wel op dat je, nadat het effect over is, nog een paar uur lang gestimuleerd bent. Neem dan ook niet te laat nog bij! Als je na etenstijd nog een punt neemt, dan slaap je over het algemeen pas ergens diep in de nacht/in de ochtend. Als je niet gaat afteren/enigszins nog op je lichaam let en dus niet te laat wilt gaan slapen, dan zou ik rond 16:00 voor het laatst bijdoseren.
Als je speed gaat gebruiken, raad ik je aan dit via de neus te doen tenzij je echt heel erg gevoelig bent voor bloedneuzen of een andere echt fysieke reden hebt. Ik was hier eerst ook heel sceptisch over vanwege de verslavingsgevoeligheid, maar bij nasale inname kan je veel beter de dosis bepalen omdat het een stuk sneller inwerkt, wat uiteindelijk veiliger en vooral praktischer is dan oraal. Aangezien het ook wat krachtiger en korter werkt dan oraal, is het risico op onnodig bijnemen ook groter. Je kan dit risico verkleinen door van te voren al te bedenken welke tijden je gaat innemen en je hier ook aan te houden, mocht je jezelf echt niet vertrouwen dan raad ik je aan niet (veel) meer mee te nemen dan nodig is en vrienden/anderen vragen jou eraan te houden.
Bij snuiven duurt het effect een paar uurtjes. Je hoeft dus niet elke 10 minuten bij te nemen. Probeer op het begin gewoon twee kleinere puntjes, en als je na 15/25 minuten nog niet het gewenste effect bereikt hebt, neem dan een keer nog een punt bij. Het is trouwens niet de bedoeling dat alles doorschiet naar je keel, het hoort in de neus te worden opgenomen. Snuif dus niet zo hard dat het direct in je longen terecht komt. Eerst volgende keer bijnemen (om het effect te verlengen) hoeft pas een paar uur later, en dit doe je gewoon met 1 à 2 punten (ligt eraan hoeveel je nodig had om op het gewenste niveau te komen). Let er wel op dat je, nadat het effect over is, nog een paar uur lang gestimuleerd bent. Neem dan ook niet te laat nog bij! Als je na etenstijd nog een punt neemt, dan slaap je over het algemeen pas ergens diep in de nacht/in de ochtend. Als je niet gaat afteren/enigszins nog op je lichaam let en dus niet te laat wilt gaan slapen, dan zou ik rond 16:00 voor het laatst bijdoseren.