Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs gebruik na bad trip

Drugs gebruik na bad trip

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Sasha98

Het is mij niet helemaal duidelijk op welk middel je een bad trip hebt ervaren. Ik neem aan truffels of LSD? Zelf heb ik wel stukjes "bad trip" meegemaakt en ik kan me je angst heel goed voorstellen. XTC heeft een totaal andere werking dan de normale tripmiddelen. Bij verstandig gebruik is de kans op een bad trip redelijk minimaal omdat het gewoon minder mentale effecten heeft. Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.

Als het je eerste keer xtc is zou ik me wel even goed inlezen in hoe xtc werkt. De belangrijkste tips:
  • Laat je pil testen
  • doseer ongeveer 1mg MDMA (de werkzame stof in XTC) per kilo lichaamsgewicht (je kunt als je lekker gaat na 2 uur nog eens de helft daarvan bijnemen)
  • Drink af en toe wat water maar overdrijf vooral niet!
  • Geen alchol erbij
Veel plezier! Voor de meeste mensen is de eerste keer xtc een superleuke ervaring!
S
Sasha98Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ongeveer een maand geleden heb ik een bad trip gehad. Het was de meest vreselijke ervaring die ik ooit heb gehad en bleef maar denken dat ik gek was/ het te laat was / het nooit meer zou stoppen. Nu een aantal weken later kan ik er gewoon goed over denken en praten en is de shock weg maar ben nog wel altijd ergens bang dat dit ooit terug komt mocht ik nog eens iets van drugs gebruiken. Ik heb binnenkort me eerste festival weekend en heb nu wel een beetje de gedachten dat ik op de zaterdag xtc wil gebruiken, maar iets in me zegt ook gewoon dat dit heel dom is en ik dan me eigen ruiten beetje in gooi. Heeft iemand hier ervaring met bad trip en het daarna gebruiken van drugs ?
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sasha98 zei:
ongeveer een maand geleden heb ik een bad trip gehad. Het was de meest vreselijke ervaring die ik ooit heb gehad en bleef maar denken dat ik gek was/ het te laat was / het nooit meer zou stoppen. Nu een aantal weken later kan ik er gewoon goed over denken en praten en is de shock weg maar ben nog wel altijd ergens bang dat dit ooit terug komt mocht ik nog eens iets van drugs gebruiken. Ik heb binnenkort me eerste festival weekend en heb nu wel een beetje de gedachten dat ik op de zaterdag xtc wil gebruiken, maar iets in me zegt ook gewoon dat dit heel dom is en ik dan me eigen ruiten beetje in gooi. Heeft iemand hier ervaring met bad trip en het daarna gebruiken van drugs ?
Klik om te vergroten...


Ik heb het ook ooit eens meegemaakt. Heel veel over praten. Im dacht dat mijn man dood naast me op het matras lag...en durfde niet te kijken..zo overstuur en bang...

Weet je...Je weet waarschijnlijk waardoor het is gekomen....dus je weet waar je op moet letten....
Als je het prettig vind vraag iemand op je te letten. Misschien dat diegene wat later wat neemt dan jij....voel je je op je gemak dan geef je het aan....
Dat heb ik wel gedaan en kon na een tijdje weer lekker van het padje af
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sasha98 zei:
ongeveer een maand geleden heb ik een bad trip gehad. Het was de meest vreselijke ervaring die ik ooit heb gehad en bleef maar denken dat ik gek was/ het te laat was / het nooit meer zou stoppen. Nu een aantal weken later kan ik er gewoon goed over denken en praten en is de shock weg maar ben nog wel altijd ergens bang dat dit ooit terug komt mocht ik nog eens iets van drugs gebruiken. Ik heb binnenkort me eerste festival weekend en heb nu wel een beetje de gedachten dat ik op de zaterdag xtc wil gebruiken, maar iets in me zegt ook gewoon dat dit heel dom is en ik dan me eigen ruiten beetje in gooi. Heeft iemand hier ervaring met bad trip en het daarna gebruiken van drugs ?
Klik om te vergroten...

Wat voor drugs had je gebruikt waardoor je de badtrip kreeg?
Omdat het pas een maand geleden is zou ik je iig afraden om dat zelfde middel zo snel alweer te gaan nemen. De herrinering van een badtrip blijft namelijk nog lang in je hoofd zitten. Hoelang dat precies is kan ik niet zeggen dat verschilt per persoon en is ook afhankelijk van welk middel je gebruikt hebt en hoe heftig de badtrip geweest is.
Ook tijdens blowen kan een badtrip terug komen.

Ik ben zelf een keer heel erg bad gegaan op xtc en tijdens de weken erna kon ik niet normaal blowen zonder dat nare gevoel terug te krijgen.
Het was denk ik twee of drie maanden na de badtrip ongeveer dat ik truffels nam. Ook die truffels zorgde er voor dat de badtrip weer terug kwam en zelfs nog heftiger leek! Ik heb daarna geen truffels meer gebruikt.
Ook nu nog als ik xtc neem is het vaak verschillend hoe die valt. Soms ga ik tijdens en vlak na de inslag ff niet zo lekker.
Xtc is een veel gebruikte drug en ik heb het gevoel dat de heftigheid ervan vaak word onderschat door mensen.

Is het je eerst keer xtc die je wilt gaan nemen op het festival?
S
Sasha98Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
@Sasha98

Het is mij niet helemaal duidelijk op welk middel je een bad trip hebt ervaren. Ik neem aan truffels of LSD? Zelf heb ik wel stukjes "bad trip" meegemaakt en ik kan me je angst heel goed voorstellen. XTC heeft een totaal andere werking dan de normale tripmiddelen. Bij verstandig gebruik is de kans op een bad trip redelijk minimaal omdat het gewoon minder mentale effecten heeft. Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.

Als het je eerste keer xtc is zou ik me wel even goed inlezen in hoe xtc werkt. De belangrijkste tips:
  • Laat je pil testen
  • doseer ongeveer 1mg MDMA (de werkzame stof in XTC) per kilo lichaamsgewicht (je kunt als je lekker gaat na 2 uur nog eens de helft daarvan bijnemen)
  • Drink af en toe wat water maar overdrijf vooral niet!
  • Geen alchol erbij
Veel plezier! Voor de meeste mensen is de eerste keer xtc een superleuke ervaring!
Klik om te vergroten...

De bad trip was op een combinatie van 4 drugs. Overdag had ik 4f en xtc gebruikt en op de after paar trekjes van een joint en 1 lachgas (heel dom) + hele dag niet gegeten etc ..
S
Sasha98Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SneeuwSnuiver zei:
Wat voor drugs had je gebruikt waardoor je de badtrip kreeg?
Omdat het pas een maand geleden is zou ik je iig afraden om dat zelfde middel zo snel alweer te gaan nemen. De herrinering van een badtrip blijft namelijk nog lang in je hoofd zitten. Hoelang dat precies is kan ik niet zeggen dat verschilt per persoon en is ook afhankelijk van welk middel je gebruikt hebt en hoe heftig de badtrip geweest is.
Ook tijdens blowen kan een badtrip terug komen.

Ik ben zelf een keer heel erg bad gegaan op xtc en tijdens de weken erna kon ik niet normaal blowen zonder dat nare gevoel terug te krijgen.
Het was denk ik twee of drie maanden na de badtrip ongeveer dat ik truffels nam. Ook die truffels zorgde er voor dat de badtrip weer terug kwam en zelfs nog heftiger leek! Ik heb daarna geen truffels meer gebruikt.
Ook nu nog als ik xtc neem is het vaak verschillend hoe die valt. Soms ga ik tijdens en vlak na de inslag ff niet zo lekker.
Xtc is een veel gebruikte drug en ik heb het gevoel dat de heftigheid ervan vaak word onderschat door mensen.

Is het je eerst keer xtc die je wilt gaan nemen op het festival?
Klik om te vergroten...
Het was een combinatie van 4 dingen (4f,xtc en op de after blowen en een lachgas ballon) ik weet dat het door deze combinatie komt en zoveel door elkaar maar ben alsnog bang als ik t bij 1 ding hou (xtc) t wel terug komt. Ik heb hiervoor al vaker drugs gebruikt maar heb nooit meer als 2 dingen op een dag gedaan tot de afgelopen ervaring
S
Sasha98Lid
01-01-2024, 00:00
#7
☆to_the_moon_and_back☆ zei:
Ik heb het ook ooit eens meegemaakt. Heel veel over praten. Im dacht dat mijn man dood naast me op het matras lag...en durfde niet te kijken..zo overstuur en bang...

Weet je...Je weet waarschijnlijk waardoor het is gekomen....dus je weet waar je op moet letten....
Als je het prettig vind vraag iemand op je te letten. Misschien dat diegene wat later wat neemt dan jij....voel je je op je gemak dan geef je het aan....
Dat heb ik wel gedaan en kon na een tijdje weer lekker van het padje af
Klik om te vergroten...
Echt eng ....
Heb jij hierna nog drugs gebruikt?
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sasha98 zei:
Het was een combinatie van 4 dingen (4f,xtc en op de after blowen en een lachgas ballon) ik weet dat het door deze combinatie komt en zoveel door elkaar maar ben alsnog bang als ik t bij 1 ding hou (xtc) t wel terug komt. Ik heb hiervoor al vaker drugs gebruikt maar heb nooit meer als 2 dingen op een dag gedaan tot de afgelopen ervaring
Klik om te vergroten...
Ik zou het in het vervolg gewoon lekker bij 1 drug per avond houden met eventueel een blowtje erbij als je dat lekker vind.:stoned: als je meerdere middelen op 1 avond gebruikt weet je van te voren nooit hoe de uitwerking zal zijn, plus dat het extra schadelijk is voor je lichaam! Zelf heb ik bijvoorbeeld nare lichamelijke klachten ervaren met het gebruik van coke en speed op 1 dag:sweat:

Als je alleen de xtc neemt op het festival zou dat gewoon goed moeten gaan denk ik:blush: Wel beter om nog niet te blowen als je nog hard gaat omdat dat dan misschien je badtrip weer zou kunnen triggeren.

Als je toch bad zou gaan, ga dan ergens zitten waar het een beetje rustig is en drink wat cola of eet een waterijsje. Het is op zoon moment erg fijn als er iemand bij je is die je een beetje helpt dus vertel je vrienden waarmee je naar het feest gaat dat je een badtrip hebt gehad en dat je xtc wilt gaan nemen op het feest.

Ook is het belangrijk dat je je goed voelt en niet bang bent als je je pil inneemt.
Als je het gevoel zou hebben dat je toch nog wel erg bang bent om bad te gaan dan zou je misschien beter speed kunnen nemen in plaats van xtc.
Het effect van speed slaat niet zo hard in en je blijft meer helder in je hoofd.

Success!
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sasha98 zei:
Echt eng ....
Heb jij hierna nog drugs gebruikt?
Klik om te vergroten...

Jazeker! Maar wel altijd met mensen erbij die ik vertrouw.
☆
☆to_the_moon_and_back☆Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sasha98 zei:
Echt eng ....
Heb jij hierna nog drugs gebruikt?
Klik om te vergroten...

Heel veel andere dingen maar nooit meer paddo's
S
Sasha98Lid
01-01-2024, 00:00
#11
☆to_the_moon_and_back☆ zei:
Jazeker! Maar wel altijd met mensen erbij die ik vertrouw.
Klik om te vergroten...
Hoe lang erna weer? Is 1 maand ertussen weinig of?
S
Sasha98Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SneeuwSnuiver zei:
Ik zou het in het vervolg gewoon lekker bij 1 drug per avond houden met eventueel een blowtje erbij als je dat lekker vind.:stoned: als je meerdere middelen op 1 avond gebruikt weet je van te voren nooit hoe de uitwerking zal zijn, plus dat het extra schadelijk is voor je lichaam! Zelf heb ik bijvoorbeeld nare lichamelijke klachten ervaren met het gebruik van coke en speed op 1 dag:sweat:

Als je alleen de xtc neemt op het festival zou dat gewoon goed moeten gaan denk ik:blush: Wel beter om nog niet te blowen als je nog hard gaat omdat dat dan misschien je badtrip weer zou kunnen triggeren.

Als je toch bad zou gaan, ga dan ergens zitten waar het een beetje rustig is en drink wat cola of eet een waterijsje. Het is op zoon moment erg fijn als er iemand bij je is die je een beetje helpt dus vertel je vrienden waarmee je naar het feest gaat dat je een badtrip hebt gehad en dat je xtc wilt gaan nemen op het feest.

Ook is het belangrijk dat je je goed voelt en niet bang bent als je je pil inneemt.
Als je het gevoel zou hebben dat je toch nog wel erg bang bent om bad te gaan dan zou je misschien beter speed kunnen nemen in plaats van xtc.
Het effect van speed slaat niet zo hard in en je blijft meer helder in je hoofd.

Success!
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor de goede adviezen! Ik hoop dat als ik iets ga doen het weer net zo leuk word als dat het was voor deze nare ervaring :)
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Sasha98 In principe is gebruiken wanneer je niet goed gestemd bent of angstig bent nooit aan te raden. Ik zou er nog eens goed over praten met iemand waarmee je de ervaring een beetje kunt relativeren. Als je je gebruik gewoon ietsje aanpast en het bij één middel houdt dat je gepast doseert dan is de kans dat je opnieuw een vreselijke ervaring meemaakt heel erg klein. Dit geldt zeker wanneer je uppers gebruikt en van hallucinogene middelen afblijft. Denk daar gewoon even goed over na voordat je weer eens wat neemt.
Misschien helpt het ook om wat meer te leren over de drugs die je gebruikt, zodat je meer controle hebt over hetgeen je doet en een beter beeld hebt bij wat het precies is wat je inneemt. Ik las bijvoorbeeld dat je je afvroeg hoeveel tijd je het beste tussen twee momenten van gebruik kunt laten. In het geval van xtc/mdma is dit idealiter drie maanden. Sla de XTC handleiding op het forum even na (zie hieronder), dan zul je je vast en zeker minder angstig voelen over het gebruik ervan. Laat het combineren van drugs de eerstvolgende keer maar even achterwege.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
SneeuwSnuiver zei:
Ook is het belangrijk dat je je goed voelt en niet bang bent als je je pil inneemt.
Als je het gevoel zou hebben dat je toch nog wel erg bang bent om bad te gaan dan zou je misschien beter speed kunnen nemen in plaats van xtc.
Het effect van speed slaat niet zo hard in en je blijft meer helder in je hoofd.
Klik om te vergroten...

Uit eigen ervaring kan ik wel spreken dat bij mij speed eerder angstige gedachtes opwekt dan xtc. Kortgezegd omdat xtc zo'n overweldigend fijn effect heeft dat een badtrip niet vaak voorkomt. Mijn eerste keer speed vond ik behoorlijk heftig, maar niet perse prettig.

Wel is de mindset voor je xtc inname echt belangrijk. Je eigen goed voelen, er zin in hebben, tikkeltje nerveus is allemaal goed. Dan valt het vaak gewoon goed, probeer er zin in te hebben.
Wiet roken erbij raad ik wel af, daardoor kun je ineens gaan nadenken en op de herrineringen komen van de badtrip. Dat wil je niet. Ik denk namelijk dat de wiet uiteindelijk de boosdoener is geweest van je angsten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."