#1
Ik zou niet zover willen gaan om ze heilig te noemen, maar ben het met je eens dat wiet (en hasj) het beste niet als genotsmiddel, maar als geneesmiddel gebruikt kan worden. Sporadisch en met een duidelijke intentie, zoals met psychedelica ook wel gedaan wordt. Probleem is voor mij en ik denk velen dat je er lui van wordt. Al gauw voelt alles wel oké en vergeet je je intentie om aan jezelf te werken of interesseert het je simpelweg niet meer. Het kan op een constructieve manier gebruikt worden, maar je hebt daar veel meer discipline voor nodig dan bij echte psychedelica, want de laatste maakt je in de regel niet lui.Ok!
Nog even over blowen; heb vroeger ook erg veel geblowt. Ze noemen het softdrugs maar dat betekent niet dat het niet heel diep kan gaan. Ik vind persoonlijk hash en wiet heilige middelen die je niet zou moeten nemen als genotsmiddel maar alleen om er beter van te worden. Juist omdat het zo sterk werkt op de psyche.
Voor mij blijft het tricky...