Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa XTC psychose kan ik geen wiet meer roken.

Na XTC psychose kan ik geen wiet meer roken.

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rayyar zei:
Ok!
Nog even over blowen; heb vroeger ook erg veel geblowt. Ze noemen het softdrugs maar dat betekent niet dat het niet heel diep kan gaan. Ik vind persoonlijk hash en wiet heilige middelen die je niet zou moeten nemen als genotsmiddel maar alleen om er beter van te worden. Juist omdat het zo sterk werkt op de psyche.
Klik om te vergroten...
Ik zou niet zover willen gaan om ze heilig te noemen, maar ben het met je eens dat wiet (en hasj) het beste niet als genotsmiddel, maar als geneesmiddel gebruikt kan worden. Sporadisch en met een duidelijke intentie, zoals met psychedelica ook wel gedaan wordt. Probleem is voor mij en ik denk velen dat je er lui van wordt. Al gauw voelt alles wel oké en vergeet je je intentie om aan jezelf te werken of interesseert het je simpelweg niet meer. Het kan op een constructieve manier gebruikt worden, maar je hebt daar veel meer discipline voor nodig dan bij echte psychedelica, want de laatste maakt je in de regel niet lui.

Voor mij blijft het tricky...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik zou niet zover willen gaan om ze heilig te noemen, maar ben het met je eens dat wiet (en hasj) het beste niet als genotsmiddel, maar als geneesmiddel gebruikt kan worden. Sporadisch en met een duidelijke intentie, zoals met psychedelica ook wel gedaan wordt. Probleem is voor mij en ik denk velen dat je er lui van wordt. Al gauw voelt alles wel oké en vergeet je je intentie om aan jezelf te werken of interesseert het je simpelweg niet meer. Het kan op een constructieve manier gebruikt worden, maar je hebt daar veel meer discipline voor nodig dan bij echte psychedelica, want de laatste maakt je in de regel niet lui.

Voor mij blijft het tricky...
Klik om te vergroten...
Denk dat alles zijn eigen natuurlijke weg volgt. Je bent nu op een bepaald punt beland waar je beslist je voordeel mee kan doen naar de toekomst toe. Deze ervaring van je was heel heavy. Maar ook dit kan je in je voordeel omdraaien. Soms zijn levenslessen bizar, dat blijkt wel weer.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#3
ilovehasjandweed zei:
Ik ben wel van plan wiet misschien weer een keer in het voorjaar te proberen sinds dit de drug is waar ik het meest ervaren mee ben en als het nog steeds kut is dan betekent dat dat ik maar nooit meer zal gebruiken. Waarom gebruiken als ik er ongemakkelijk van word?
Klik om te vergroten...
Dit herken ik heel goed. Als puber wel een tijdje wiet gerookt in het weekend met een groepje vrienden. Op een gegeven moment werd ik er eigenlijk alleen maar ongemakkelijk van.

Laatst toevallig wat koekjes met wiet gebakken. Ik word er niet meer zo para van als vroeger maar het effect spreekt me toch niet zo aan.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lytje pole zei:
Dit herken ik heel goed. Als puber wel een tijdje wiet gerookt in het weekend met een groepje vrienden. Op een gegeven moment werd ik er eigenlijk alleen maar ongemakkelijk van.

Laatst toevallig wat koekjes met wiet gebakken. Ik word er niet meer zo para van als vroeger maar het effect spreekt me toch niet zo aan.
Klik om te vergroten...
Wiet eten is me niet altijd even goed bevallen. Totaal niet relaxed haha. Heb je die koekjes samen met je vrouw opgegeten? ^_^
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lytje pole zei:
Dit herken ik heel goed. Als puber wel een tijdje wiet gerookt in het weekend met een groepje vrienden. Op een gegeven moment werd ik er eigenlijk alleen maar ongemakkelijk van.

Laatst toevallig wat koekjes met wiet gebakken. Ik word er niet meer zo para van als vroeger maar het effect spreekt me toch niet zo aan.
Klik om te vergroten...

Precies. Ik heb ook maar iets van 5 keer wiet gegeten, maar ik vond dat ook niet heel chill, het is best intens en lijkt trip-achtig, niks slechts van ervaren verder.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rayyar zei:
Ok!
Nog even over blowen; heb vroeger ook erg veel geblowt. Ze noemen het softdrugs maar dat betekent niet dat het niet heel diep kan gaan. Ik vind persoonlijk hash en wiet heilige middelen die je niet zou moeten nemen als genotsmiddel maar alleen om er beter van te worden. Juist omdat het zo sterk werkt op de psyche.
Klik om te vergroten...

Klopt. Al m'n vrienden zijn zwaar verslaafd maar willen het niet toegeven. Een van m'n beste vrienden zit door wiet bij brijders (kliniek) en hij is net 17. Ze gebruiken dagelijks met zn allen iets van 15 tot 20 joints...
Daarnaast denken ze dat het heel onschuldig is tot dat ze is een keer proberen met stoppen en zelfs minderen, want het lukt ze gewoon niet.
Ik begon zelf ook met wiet om mezelf te beteren, maar toen raakte ik erg verslaafd binnen 1 jaar. Toen rookte ik persoonlijk 10 tot 15 per dag.
Gelukkig kon ik wel minderen met veel moeite (tril, zweet, angst, paniekaanvallen getrotseerd, daarnaast extreem veel slapeloosheid ondervonden) naar 1 tot 2 per dag.
Drugs zijn leuk maar het is de manier hoe je er mee omgaat die het verschil maken...
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rayyar zei:
Wiet eten is me niet altijd even goed bevallen. Totaal niet relaxed haha. Heb je die koekjes samen met je vrouw opgegeten? ^_^
Klik om te vergroten...
Grappig zo’n groot verschil, eigenlijk niet bij stil gestaan. En alleen genomen, zonder vriend/in.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey ik heb een hele hele hele heftige psychose aan de xtc gehad, die uiteindelijk tot leidde dat ik nu een mini psychose krijg van wiet; elke keer als ik wiet rook sinds die dag ga ik soort van hallucineren, namelijk; de hoofden van m'n vrienden worden uitvergroot, ik krijg een paranoide gedachtegang (iedereen voert een complot tegen me, ik word door iedereen gebruikt, alles is nep, etc )(waar ik vervolgends met mn echte gedachtegang tegenin ga), en word elke keer veel en veels te stoned, terwijl ik hiervoor juist een gram moest roken om me een beetje goed stoned te voelen.
Ik hield erg van blowen en ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als pillen mij het plezier van wiet ontnemen... tenminste, ik wil gewoon nog wel is kunnen genieten van wiet, en het heeft de beslissing om per direct te stoppen (nu 4 dagen na 3 jaar dagelijks vanaf me 13e)
Wel heeel makkelijk gemaakt. Dus stiekem ben ik een klein beetje dankbaar.


Zal dit ooit nog over gaan of kan ik nu nooit meer blowen?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
ilovehasjandweed zei:
Hey ik heb een hele hele hele heftige psychose aan de xtc gehad, die uiteindelijk tot leidde dat ik nu een mini psychose krijg van wiet; elke keer als ik wiet rook sinds die dag ga ik soort van hallucineren, namelijk; de hoofden van m'n vrienden worden uitvergroot, ik krijg een paranoide gedachtegang (iedereen voert een complot tegen me, ik word door iedereen gebruikt, alles is nep, etc )(waar ik vervolgends met mn echte gedachtegang tegenin ga), en word elke keer veel en veels te stoned, terwijl ik hiervoor juist een gram moest roken om me een beetje goed stoned te voelen.
Ik hield erg van blowen en ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als pillen mij het plezier van wiet ontnemen... tenminste, ik wil gewoon nog wel is kunnen genieten van wiet, en het heeft de beslissing om per direct te stoppen (nu 4 dagen na 3 jaar dagelijks vanaf me 13e)
Wel heeel makkelijk gemaakt. Dus stiekem ben ik een klein beetje dankbaar.


Zal dit ooit nog over gaan of kan ik nu nooit meer blowen?
Klik om te vergroten...
Ik kan je sterk adviseren een tijdje rustig aan te doen. Je hebt duidelijk een hele harde klap gehad... je hebt tijd (waarschijnlijk heel veel tijd) nodig hiervan te herstellen. Stop een tijd met alle drugs. Dat is wat ik je adviseer. Als je een gebroken been hebt ga je ook niet basketballen toch?
Het is goed mogelijk dat je een paar jaar nodig hebt te herstellen. Onderschat dit niet.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rayyar zei:
Ik kan je sterk adviseren een tijdje rustig aan te doen. Je hebt duidelijk een hele harde klap gehad... je hebt tijd (waarschijnlijk heel veel tijd) nodig hiervan te herstellen. Stop een tijd met alle drugs. Dat is wat ik je adviseer. Als je een gebroken been hebt ga je ook niet basketballen toch?
Het is goed mogelijk dat je een paar jaar nodig hebt te herstellen. Onderschat dit niet.
Klik om te vergroten...

Correct. Ik ben daarom ook per direct met wiet gestopt toen ik echt de realisatie kreeg. Voor de rest gebruik ik niks behalve eens in de maand of 2-3 een packie coke met me beste mattie.
Harddrugs zal ik nooit meer van me leven aanraken behalve misschien coke over een half jaartje of zo.
Ik heb inderdaad een heftige klap gehad, deze psychose was onbeschrijfelijk eng.
Ik ben door al mn maten ook verteld dat ik er gewoon niet meer was, ik zei niks en had (volgends hun ) bangmakende bezeten ogen. Dit heeft me echt een wake up call gegeven dat drugs geen grap zijn.
Ik ben wel van plan wiet misschien weer een keer in het voorjaar te proberen sinds dit de drug is waar ik het meest ervaren mee ben en als het nog steeds kut is dan betekent dat dat ik maar nooit meer zal gebruiken. Waarom gebruiken als ik er ongemakkelijk van word?
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rayyar zei:
Ik kan je sterk adviseren een tijdje rustig aan te doen. Je hebt duidelijk een hele harde klap gehad... je hebt tijd (waarschijnlijk heel veel tijd) nodig hiervan te herstellen. Stop een tijd met alle drugs. Dat is wat ik je adviseer. Als je een gebroken been hebt ga je ook niet basketballen toch?
Het is goed mogelijk dat je een paar jaar nodig hebt te herstellen. Onderschat dit niet.
Klik om te vergroten...
Oja en ik ben nog vergeten erbij te zeggen dat de wiet baddtrips die ik zijn mini versie zijn van die xtc psychose. Mijn hele hoofd lag uit elkaar de dag er na. Gelukkig ben ik sterk van geest en kon ik mezelf tijdens die psychose onder controle houden door mezelf te vertellen dat ik bad ging en het allemaal nep was, en ik de volgende ochtend weer normaal zou zijn. Wat gelukkig wel zo is.
Die xtc psychose was zo erg dat ik er 100% zeker van ben dat als ik mezelf op dat moment niet onder (hoe weinig het ook was) controle had, dat ik iemand neergestoken zou hebben of zoiets geks. Ik heb daarnaast ook ongeveer 6 maanden geleden een 2cb baddtrip gehad die ook zn littekens heeft achtergelaten. Drugs zijn denk ik niks voor mij. Ik hoop dat ik ooit nog wel is rustig kan genieten van een blowtje.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
ilovehasjandweed zei:
Oja en ik ben nog vergeten erbij te zeggen dat de wiet baddtrips die ik zijn mini versie zijn van die xtc psychose. Mijn hele hoofd lag uit elkaar de dag er na. Gelukkig ben ik sterk van geest en kon ik mezelf tijdens die psychose onder controle houden door mezelf te vertellen dat ik bad ging en het allemaal nep was, en ik de volgende ochtend weer normaal zou zijn. Wat gelukkig wel zo is.
Die xtc psychose was zo erg dat ik er 100% zeker van ben dat als ik mezelf op dat moment niet onder (hoe weinig het ook was) controle had, dat ik iemand neergestoken zou hebben of zoiets geks. Ik heb daarnaast ook ongeveer 6 maanden geleden een 2cb baddtrip gehad die ook zn littekens heeft achtergelaten. Drugs zijn denk ik niks voor mij. Ik hoop dat ik ooit nog wel is rustig kan genieten van een blowtje.
Klik om te vergroten...

Er zijn gelukkig nog een hele hoop andere interessante dingen in het leven. Ik begrijp uit je woorden dat je 16 bent? Zie het als een interessante ervaring, hoe negatief ook. Je besluit om te stoppen met drugs is het beste dat je kan doen. Gebruik de aankomende tijd om te reflecteren op je ervaring. Sluit je er niet voor af maar praat er bijvoorbeeld met je huisarts over. Hij kan je verwijzen naar een psycholoog die je kan helpen je ervaring te verwerken. Nogmaals, zie dit als een bijzondere kans deze rijke ervaring te verwerken. Hoe negatief en vreselijk ook, het is toch bijzonder. Maar wacht het beste nog maar even voor je weer xtc of enig ander psychedelisch middel gebruikt. Sommige mensen adviseren dit soort middelen niet te gebruiken voor je 24ste. Dat is niet voor niets. Succes.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk het niet. Ik kan geen joint meer aanraken zonder helemaal paranoia te worden nadat ik een keer xtc heb gebruikt. Tenzij ik erbij heb gedronken dan, maar ik blow gewoon helemaal niet meer daardoor. Ik heb het ook gewoon niet meer voorhanden.

Ben ondertussen al wel zo lang gestopt dat ik totaal niet meer denk aan blowen.. Heb wel meer dan 20-25 jaar geblowed, meerdere keren geprobeerd te stoppen wat niet lukte tot ik een keer xtc had genomen. En dus uiteindelijk gedwongen gestopt daardoor en mis het totaal niet.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Malafide zei:
Ik denk het niet. Ik kan geen joint meer aanraken zonder helemaal paranoia te worden nadat ik een keer xtc heb gebruikt. Tenzij ik erbij heb gedronken dan, maar ik blow gewoon helemaal niet meer daardoor. Ik heb het ook gewoon niet meer voorhanden.

Ben ondertussen al wel zo lang gestopt dat ik totaal niet meer denk aan blowen.. Heb wel meer dan 20-25 jaar geblowed, meerdere keren geprobeerd te stoppen wat niet lukte tot ik een keer xtc had genomen. En dus uiteindelijk gedwongen gestopt daardoor en mis het totaal niet.
Klik om te vergroten...

Soms is dat de enige en beste oplossing om van de drugs af te blijven, je hebt tenminste geen behoefte aan het beloningssysteem omdat het niet meer werkt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je als persoon al gevoelig bent voor een psychose
(dat weet je niet van te voren waarschijnlijk)
Dan triggerd drugs dat.
Dit heeft dat zo te horen bij jou ook gedaan.
En wiet is sterk middel die dat weer omhoog kan halen.

Als dit het geval is moet je erg gaan oppassen in de toekomst met drugsgebruik, welke drugs dan ook.
Want dat kan je dan helemaal kapot maken en je kan er in blijven hangen.

Blijven deze klachten aanhouden bij drugsgebruik van welke soort dan ook... zou je moeten beslissen of het waard is om te blijven gebruiken en dit risico te nemen.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rayyar zei:
Er zijn gelukkig nog een hele hoop andere interessante dingen in het leven. Ik begrijp uit je woorden dat je 16 bent? Zie het als een interessante ervaring, hoe negatief ook. Je besluit om te stoppen met drugs is het beste dat je kan doen. Gebruik de aankomende tijd om te reflecteren op je ervaring. Sluit je er niet voor af maar praat er bijvoorbeeld met je huisarts over. Hij kan je verwijzen naar een psycholoog die je kan helpen je ervaring te verwerken. Nogmaals, zie dit als een bijzondere kans deze rijke ervaring te verwerken. Hoe negatief en vreselijk ook, het is toch bijzonder. Maar wacht het beste nog maar even voor je weer xtc of enig ander psychedelisch middel gebruikt. Sommige mensen adviseren dit soort middelen niet te gebruiken voor je 24ste. Dat is niet voor niets. Succes.
Klik om te vergroten...

Ik zal nooit meer van mijn leven xtc of psychedelische middelen gebruiken.
Het enige wat ik dus nog in de toekomst zou willen is een blowtje op zn tijd, en misschien heel afentoe wat C.
Ik heb er ook veel van geleerd. Het leek wel een spirituele ervaring. Ik bleef mezelf constant vertellen dat drugs slecht zijn en dat ik het nooit meer moet aanraken.
Ik ga misschien naar breider of de huisarts om erover te spreken.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rebell zei:
Als je als persoon al gevoelig bent voor een psychose
(dat weet je niet van te voren waarschijnlijk)
Dan triggerd drugs dat.
Dit heeft dat zo te horen bij jou ook gedaan.
En wiet is sterk middel die dat weer omhoog kan halen.

Als dit het geval is moet je erg gaan oppassen in de toekomst met drugsgebruik, welke drugs dan ook.
Want dat kan je dan helemaal kapot maken en je kan er in blijven hangen.

Blijven deze klachten aanhouden bij drugsgebruik van welke soort dan ook... zou je moeten beslissen of het waard is om te blijven gebruiken en dit risico te nemen.
Klik om te vergroten...

Ik heb inderdaad een 2cb psychose gehaad een aantal maanden geleden (ik dacht dat het gewoon een badtrip was) waar ik oprecht fucking bang was dat ik erin zou blijven hangen.
Als ik over 2-3 maanden weer een heel klein beetje wiet probeer (gewoon 4 of 5 trekjes goedkope kuthash) en ik ga nog steeds in psychose, raak ik drugs nooit meer van me leven aan.
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snelle peppie zei:
Soms is dat de enige en beste oplossing om van de drugs af te blijven, je hebt tenminste geen behoefte aan het beloningssysteem omdat het niet meer werkt.
Klik om te vergroten...

Hahaha precies. Zonder dit zou ik denk ik nooit van me leven van wiet af kunnen stappen, stiekem klein beetje dankbaar omdat ik me nu kan focussen op dingen in het leven die er toe doen (school, gezondheid, vrienden, familie).
i
ilovehasjandweedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Malafide zei:
Ik denk het niet. Ik kan geen joint meer aanraken zonder helemaal paranoia te worden nadat ik een keer xtc heb gebruikt. Tenzij ik erbij heb gedronken dan, maar ik blow gewoon helemaal niet meer daardoor. Ik heb het ook gewoon niet meer voorhanden.

Ben ondertussen al wel zo lang gestopt dat ik totaal niet meer denk aan blowen.. Heb wel meer dan 20-25 jaar geblowed, meerdere keren geprobeerd te stoppen wat niet lukte tot ik een keer xtc had genomen. En dus uiteindelijk gedwongen gestopt daardoor en mis het totaal niet.
Klik om te vergroten...

Om heel eerlijk te zijn mis ik mijn dagelijkse blows ook niet. Maar ik zou wel gewoon in de toekomst afentoe high willen worden met mn maten. Ook kan misschien nu nooit meer een keer in de coffeeshop, wat wel echt iets was wat ik wilde meemaken. :/ toch bedankt, weet ik tenminste wat mij (misschien) te wachten staat
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
ilovehasjandweed zei:
Ik zal nooit meer van mijn leven xtc of psychedelische middelen gebruiken.
Het enige wat ik dus nog in de toekomst zou willen is een blowtje op zn tijd, en misschien heel afentoe wat C.
Ik heb er ook veel van geleerd. Het leek wel een spirituele ervaring. Ik bleef mezelf constant vertellen dat drugs slecht zijn en dat ik het nooit meer moet aanraken.
Ik ga misschien naar breider of de huisarts om erover te spreken.
Klik om te vergroten...
Het is goed mogelijk dat je heel sensitief bent. Dat is een compliment overigens. Drugs ervaringen en dan vooral de chemische zijn gewoon agressieve ervaringen. Wie weet dat je ooit als je dit verwerkt hebt eens natuurlijke tripmiddelen kan gebruiken zoals psilo's. Die gaan een veel natuurlijker verbinding met je aan. Maar inderdaad, ik zou me eerst gaan richten op je herstel. Met je huisarts praten kan ik je beslist aanraden. Deze hebben zwijgplicht dus je bent ervan verzekerd dat je ouders daar niets van gaan horen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."