Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEntactogenen die geen aanslag doen op de serotoninehuishouding

Entactogenen die geen aanslag doen op de serotoninehuishouding

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Recent heb ik het wijselijk besluit genomen de 3-maandenregel strikter in acht te nemen. De harde praktijk des levens brengt echter met zich mee dat er meer dan eens in de 3 maanden leuke feestjes plaatsvinden. Nou hoeft een feestje op alleen wat (1P-)LSD of zelfs helemaal nuchter ook niet verkeerd te zijn, maar - zo geef ik toe - met wat entactogeen is het voor mij toch nét even wat meer. Ik ben dan wat meer naar buiten gericht. Van (1P-)LSD op zichzelf ben ik gewoon niet zo onder de indruk.

Ik ben op zoek naar entactogenen welke geen of in mindere mate aanslag doen op de serotoninehuishouding. Ik verwacht natuurlijk geen 1-op-1 vervanger van MDMA of 6-APB, maar ben op zoek naar een 'zachter' middel waarbij de 3-maandenregel niet direct van toepassing is mits je het een beetje met gezond verstand gebruikt. Ik denk dan in eerste instantie aan 2C-B, 2C-E, 2C-B-FLY, mescaline of methallylescaline. Enkele al geprobeerd met hoopvolle resultaten, maar moet nog even de juiste dosering vinden. Dan heb je nog 5-MeO-MiPT, maar hierover hoor ik verhalen over MDMA-achtige effecten inclusief kater nadien zoals bij MDMA, wat suggereert dat het op overeenkomstige wijze een aanslag doet op de serotoninehuishouding.

Vanuit een geheel andere hoek denk ik aan GHB, al twijfel ik of dat nou echt is wat ik zoek. Tot slot, min of meer uit dezelfde hoek, denk ik dan nog aan phenibut in combinatie met (1P-)LSD. Phenibut heb ik eenmaal in te lage dosering gecombineerd met 1P-LSD en tweemaal met DOC, wat ook niet uitwerkte zoals gehoopt. Dat laatste is misschien echter meer te wijten geweest aan de DOC dan de phenibut, aangezien DOC 'm voor mij persoonlijk gewoon niet is. Van phenibut heb ik inmiddels wel de voor mij optimale dosering gevonden, dus de combi met 1P-LSD staat nog op de planning om eens opnieuw te proberen.

Nog andere ideeën?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom geen pep? Heb je ook energie voor op het feestje en ben je ook naar buiten gericht, maar geeft geen aanslag op je serotonine zoals mdma.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psilocyloner zei:
Dan heb je nog 5-MeO-MiPT, maar hierover hoor ik verhalen over MDMA-achtige effecten inclusief kater nadien zoals bij MDMA, wat suggereert dat het op overeenkomstige wijze een aanslag doet op de serotoninehuishouding.
Klik om te vergroten...
Interessant, ik heb dit zelf nog nooit ondervonden en heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord, die kater that is.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
gomega zei:
Interessant, ik heb dit zelf nog nooit ondervonden en heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord, die kater that is.
Klik om te vergroten...
Er is ook een studie die hersenschade overeenkomstig met andere typische serotonine releasers aantoont. Voor deze zou dan eveneens de 3-maandenregel gelden.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Tot slot, min of meer uit dezelfde hoek, denk ik dan nog aan phenibut in combinatie met (1P-)LSD
Klik om te vergroten...
Ik vind dit echt een geweldige combinatie.. voor een sociale gelegenheid zou ik alleen een lage dosering LSD doen, en 1.5-2 gram phenibut.

5MeOMiPT vond ik niks aan, ook niet empatisch gek genoeg. Minst memorabele tryptamine die ik heb gedaan.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie zei:
Ik vind dit echt een geweldige combinatie.. voor een sociale gelegenheid zou ik alleen een lage dosering LSD doen, en 1.5-2 gram phenibut.
Klik om te vergroten...
Ja, als ik weer aan de (1P-)LSD ga op een feestje, ben ik voornemens niet meer hoger dan 100 ug max. 125 ug te gaan. Dat ervaar ik in ieder geval al als prettiger dan 200-300 ug, wat ik voorheen nam.

Stonologie zei:
5MeOMiPT vond ik niks aan, ook niet empatisch gek genoeg. Minst memorabele tryptamine die ik heb gedaan.
Klik om te vergroten...
Hmm, apart. Heb je het meerdere malen gebruikt?

Ik vraag me af of er ook nog mensen zijn met ervaring met 2C-B-FLY. Hierover lijken de meningen sterk verdeeld. Ik heb alle reportjes hier gelezen evenals die op Erowid, maar weet nou nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilocyloner zei:
Ja, als ik weer aan de (1P-)LSD ga op een feestje, ben ik voornemens niet meer hoger dan 100 ug max. 125 ug te gaan. Dat ervaar ik in ieder geval al als prettiger dan 200-300 ug, wat ik voorheen nam.


Hmm, apart. Heb je het meerdere malen gebruikt?

Ik vraag me af of er ook nog mensen zijn met ervaring met 2C-B-FLY. Hierover lijken de meningen sterk verdeeld. Ik heb alle reportjes hier gelezen evenals die op Erowid, maar weet nou nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Klik om te vergroten...
Pff die dossisen. Ik zou naakt rondjes rennen in een ziekenhuis prob.. gevoelig of niet?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Waarom geen pep? Heb je ook energie voor op het feestje en ben je ook naar buiten gericht, maar geeft geen aanslag op je serotonine zoals mdma.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet. Ik heb in mijn studietijd veel dexamfetamine gebruikt en daarmee jarenlang veel te veel van mezelf gevraagd. Op een gegeven moment heb ik besloten ermee te stoppen en me voorgenomen het nooit meer te gaan gebruiken. Door het jarenlange gebruik van dexamfetamine verwacht ik uit pep ook niet echt veel euforie meer te halen. Dat pep racemisch is en naast dexamfetamine dus ook levoamfetamine bevat, maakt daarbij denk ik niet zoveel uit. Bovendien ben ik eigenlijk sowieso niet zo van de 'typische' drugs (alcohol, pep, coke, disso's...) die belastend voor je lichaam zijn.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stonologie zei:
Pff die dossisen. Ik zou naakt rondjes rennen in een ziekenhuis prob.. gevoelig of niet?
Klik om te vergroten...
Op 100 al? :tearsofjoy: Nee, ik besef me nu achteraf ook dat 200-300 ug altijd wel soort van overkill is geweest. Je keert dan vooral naar binnen en mist eigenlijk het sociale aspect van zo'n feest. Gaan we niet meer doen. Vandaar dat mijn voorkeur ook uitgaat naar middelen die je je juist vooral naar buiten doen richten.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Ik vraag me af of er ook nog mensen zijn met ervaring met 2C-B-FLY. Hierover lijken de meningen sterk verdeeld. Ik heb alle reportjes hier gelezen evenals die op Erowid, maar weet nou nog steeds niet wat ik ervan moet denken.
Klik om te vergroten...

Ik heb het onlangs gebruikt en heb geen report geschreven omdat ik niet zo goed wist wat ik ervan vond.

Ik had 20 mg genomen. Ik had eerst versterkte emoties, was geroerd. Ik vond alles er wel mooier uitzien. Een beetje LSD-light leek het. Ik had alleen weinig energie en wilde na een wandeling door het bos, alleen maar op de bank liggen en een beetje naar de lucht staren.
Ik werd me ook heel bewust van details. Ik kreeg de neiging m'n huis te gaan schoonmaken, elk stofje sprong in het oog.
Ik had geen zin in contact met mensen en wist ook niet zo goed wat te gaan doen...
Het duurde ook erg lang vond ik, in totaal wel 8-10 uur, maar het was vrij constant. Niet zo vlagerig als 2-CB.

Ik denk niet dat ik dit op een feestje zou nemen, daarvoor was het luie gevoel te overheersend.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."