Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke dosis is verantwoord

Welke dosis is verantwoord

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent genezen en je mag die zware medicatie blijven gebruiken?

Wat is het toch belachelijk geworden in de gezondheidszorg...

Dit is overigens zwaar verslavend spul, gelijk aan herione. Je gevoel dat je het in de hand hebt is nogal misplaatst lijkt me.
t
tim40Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Ik ben nieuw op dit platform en ben wat aan het experimenteren. Maar zonder ineens op de IC te belanden of zo :) hoop ik hier een paar experts in gebruik van morfine te treffen.
Ik gebruik al een tijdje, nu morfine snel en gereguleerde afgifte. Tabletvorm van elk 10 mg. Ik merk dat ik nauwelijks nog fun heb van wat tabletten. Maar om nu ineens te verhogen naar 50, 100 mg of zelfs meer lijkt mij riskant. Kan iemand mij zeggen waar die grens ergens ligt, of dat met je lichaamsgewicht en leeftijd te maken heeft, etc. Ik zoek zeker niet de grens op, maar wil niet iets uitproberen met allerlei gevolgen. Vandaar mijn vraag
Dank jullie wel.
Groet Tim
K
KarentjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welkom! Waarom gebruik je zoiets riskants en verslavends als morfine? Gewoon voor plezier?
t
tim40Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Gekregen tegen een hernia. Maar daarvan ben ik gelukkig hersteld, maar medicatie mag ik blijven gebruiken.
Gebruik het nu een of twee keer in de week, heerlijke roes. Heb niet het idee dat het riskant of verslavend is. Het gevoel is top, maar ik kan mij zeer gedisciplineerd gedragen door het 1 a 2 x per week te nemen
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
tim40 zei:
Gekregen tegen een hernia. Maar daarvan ben ik gelukkig hersteld, maar medicatie mag ik blijven gebruiken.
Gebruik het nu een of twee keer in de week, heerlijke roes. Heb niet het idee dat het riskant of verslavend is. Het gevoel is top, maar ik kan mij zeer gedisciplineerd gedragen door het 1 a 2 x per week te nemen
Klik om te vergroten...

Dit zei ik ook tot je tolerantie begint te krijgen en dan ben je vertrokken met de trein.
Stop er nu mee en je zal geen last hebben. Hou je bezig met andere dingen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je wil doorgaan met gebruiken, zou ik het op 1 a 2 keer in de maand houden. Wat je nu doet is wat veel?

tim40 zei:
Ik merk dat ik nauwelijks nog fun heb van wat tabletten
Klik om te vergroten...
Je hebt tolerantie. Een van mijn regels voor verantwoord drugsgebruik is het voorkomen van tolerantie. Je wilt toch niet steeds meer nodig hebben van een middel om hetzelfde effect te bereiken?

Google eens op morfine verslaving. Hoe kom je erbij dat het niet verslavend is?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
BOOF!!!
20–40% (by mouth)
36–71% (rectally).

STOP ZE IN JE KONT!
t
tim40Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor deze reacties. Heel verhelderend. Ik ben nieuw op dit forum en schrik van de manier waarop gereageerd wordt. Oke duidelijk van tolerantie, daar had ik geen weet van. Noem het dom of naief. Ik zocht alleen maar bruikbare info.

Ik denk dat ik die nu wel heb. Ik verlaat het forum maar snel en laat het aan de kenners verder over.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
En tolerantie is een belangrijke om die grens te bepalen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
tim40 zei:
Bedankt voor deze reacties. Heel verhelderend. Ik ben nieuw op dit forum en schrik van de manier waarop gereageerd wordt. Oke duidelijk van tolerantie, daar had ik geen weet van. Noem het dom of naief. Ik zocht alleen maar bruikbare info.

Ik denk dat ik die nu wel heb. Ik verlaat het forum maar snel en laat het aan de kenners verder over.
Klik om te vergroten...
Nou, succes met “kenners” zoeken. Betere kenners als hier vind je niet hoor. Ja je arts die legale heroine blijft geven terwijl je het niet nodig hebt.... Altijd zo apart als mensen niet het antwoord krijgen wat ze graag willen en dan gaan zoeken naar een antwoord dat ze willen horen.
Bye
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
tim40 zei:
Bedankt voor deze reacties. Heel verhelderend. Ik ben nieuw op dit forum en schrik van de manier waarop gereageerd wordt. Oke duidelijk van tolerantie, daar had ik geen weet van. Noem het dom of naief. Ik zocht alleen maar bruikbare info.

Ik denk dat ik die nu wel heb. Ik verlaat het forum maar snel en laat het aan de kenners verder over.
Klik om te vergroten...

Mensen willen je alleen maar helpen. Je bent van harte welkom op het forum!
Een van de doelen van dit forum is preventie en voorlichting.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De antwoorden hier zijn inderdaad correct.
Het is onverantwoord van jouw arts om het recept voort te zetten.

En Morfine is praktisch gezien gewoon medische heroïne.
(heroine is een prodrug naar morfine en word vrijwel direct in het lichaam omgezet naar morfine dus tja....).

Succes met je maatschappelijk geaccepteerd heroïne gebruik.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wou dat mijn huisarts is iets voorschreef. Zij is echt anti medicatie, kut zooi
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAZING zei:
Ik wou dat mijn huisarts is iets voorschreef. Zij is echt anti medicatie, kut zooi
Klik om te vergroten...

Dan moet je wat zieliger doen. Huilen?

Ik had zo'n pijn van m'n hernia. Nee dokter de Tramadol werkt bij mij echt niet hoor! Toen kreeg ik Oxycodon.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Dan moet je wat zieliger doen. Huilen?

Ik had zo'n pijn van m'n hernia. Nee dokter de Tramadol werkt bij mij echt niet hoor! Toen kreeg ik Oxycodon.
Klik om te vergroten...
Ik slaap kut door die citalopram, al paar x aangegeven maar krijg echt geen benzo hoor.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Uiteraard niet lol.
Dan slaap je een paar weken goed werkt de benzo niet meer en ben je terug bij af.
Alleen maar valse hoop...

Je zou anders wel eventueel kunen vragen voor een lage dosering mirtazapine of 25mg promethazine.
Dat zal net wat beter liggen dan een benzo gok ik zo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."