Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVergeten drugs, de pareltjes uit de oude doos

Vergeten drugs, de pareltjes uit de oude doos

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mescaline, barbirituren , ether [of is dat er nog] en zoveel meer....
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
- DOM, ofwel 'Serenity, Tranquility and Peace', STP... door de 'authorities back then' ook wel 'too Stupid To Puke', aldus Shulgin zelf)... waar is dit gebleven!? Zie hier dan écht geen markt voor wezen, dat het gewoon niet wordt gesynthetiseerd? Met darkweb moet toch alles mogelijk zijn zou je denken... :tonguewink:
- PCP... schijnt vooral in de USA nog wel iets meer voor te komen dan hier, waar het echt in de vergetelheid lijkt te zijn geraakt
- 2C-T-21... is hier gewoon legaal!

Welke vergeten drugs moeten jullie nog aan denken?

EDIT: Dan heb je nog een behoorlijk stel pharms natuurlijk... bijvoorbeeld phenmetrazine, of methaqualon (Quaaludes, sopors...)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tetrazepam :confounded:
All time favorite benzo , al jaren uit de rekken.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Tetrazepam :confounded:
All time favorite benzo , al jaren uit de rekken.
Klik om te vergroten...
Hmm, goed spul ja... :thinking:
The European Commission has confirmed the suspension of the marketing authorisations for Tetrazepam in Europe because of cutaneous toxicity, effective from the 1 August 2013. Delayed type 4 allergic hypersensitivity reactions including maculopapular exanthema, erythematous rash, urticarial eruption, erythema multiforme, photodermatitis, eczema and Stevens–Johnson syndrome can occasionally occur as a result of tetrazepam exposure. These hypersensitivity reactions to tetrazepam share no cross-reactivity with other benzodiazepines.
Klik om te vergroten...
Vanwaar je favoriet?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ephedra..
kheb nog wat liggen uit 2009..of nog langer geleden zelfs
doet het nog steeds.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Hmm, goed spul ja... :thinking:

Vanwaar je favoriet?
Klik om te vergroten...
Heb er nooit studies van gelezen of iets als dit , maar ik ervaarde het als "de" benzo's der benzo's .
Perfect de roes die ik toen zoekte..
Voor mij is het een parel.
Heb niet gezegt die die parel gezond is :grin:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
2c-t-7
Tma-2
Gaboxedol

My dreams
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
25tolife zei:
ether
Klik om te vergroten...
Kan je nog gewoon bij de apotheek of verfwinkel kopen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Qualudes? Wat ze in the Wolf of Wall street ook gebruiken.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
- DOM
Klik om te vergroten...
In 2016 werd DOM tijdelijk verkocht op de Europese markt, in Noord Amerika wordt het vaker verkocht.

Tripreport v/d Maand - 12.5mg DOM - Freak Op Fiets in Psychedelische Storm

(A.k.a. STP; 2,5-DIMETHOXY-4-METHYLAMPHETAMINE) Verder: een stuk of vier biertjes, van die kleine hippe nieuwe AH pilsjes, een liter pils dus, een prijzige fles Barolo (zonde, maar ik had niks anders in huis en na 24 uur trippen was ik toe aan iets zwaars alcoholisch. Dacht ik. De volgende dag...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Psilocyloner zei:
- PCP
Klik om te vergroten...
PCP zal wel illegaal wezen in enkele Europese landen plus het is maar de vraag of het meerwaarde heeft ten opzichte van 3-MeO-PCP en 3-HO-PCP.
Psilocyloner zei:
2C-T-21
Klik om te vergroten...
2C-I is ook nog grijs gebied als het goed is, prima alternatief op 2C-B. :handok2:
Ganggang💯 zei:
Qualudes?
Klik om te vergroten...
SL-164 lijkt er erg veel op naar zeggen al is de duratie zo'n 3x langer.
benzzzy zei:
2c-t-7
Klik om te vergroten...
2C-T-7-NBOMe kan ook leuk wezeb. :tongueout:
benzzzy zei:
Tma-2
Klik om te vergroten...
TMA-2 lijkt mij ook zeer interessant, TMA-6 kan ook de moeite wezen maar ik denk dat ik net iets eerder mijn geld op TMA-2 zou inzetten gezien het succes van de 2,4,5 analogen.

Aleph(-1) lijkt mij ook interessant in dit rijtje.

Psilocyloner zei:
Welke vergeten drugs moeten jullie nog aan denken?
Klik om te vergroten...
2C-N-NBOMe lijkt mij interessant met oog op de zeer snelle opkomst en korte duratie. Onder opioïden vond ik Butyr-Fentanyl ook nog wel grappig. MXM zal ook geheid de moeite wezen maar duur om the synthetiseren natuurlijk.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een jaar geleden AL-LAD gekocht maar aan mijn vriendin gegeven toen ze niet aan LSD kon komen.

Ze zou nieuwe bestellen, maar deze kwamen niet aan omdat ze net uit de schappen werden gehaald.. (kan ze nu niet meer vinden).

Hoorde wel dat AL-LAD misschien terug zou komen!! Ben er heel benieuwd naar, omdat deze echt anders zou werken en niet naar LSD-25 omgezet word na innemen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
Hoorde wel dat AL-LAD misschien terug zou komen!
Klik om te vergroten...
Je kunt het als RC online vinden momenteel.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ariadne lijkt Mij ook wel interessant.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
In 2016 werd DOM tijdelijk verkocht op de Europese markt, in Noord Amerika wordt het vaker verkocht.

Tripreport v/d Maand - 12.5mg DOM - Freak Op Fiets in Psychedelische Storm

(A.k.a. STP; 2,5-DIMETHOXY-4-METHYLAMPHETAMINE) Verder: een stuk of vier biertjes, van die kleine hippe nieuwe AH pilsjes, een liter pils dus, een prijzige fles Barolo (zonde, maar ik had niks anders in huis en na 24 uur trippen was ik toe aan iets zwaars alcoholisch. Dacht ik. De volgende dag...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Hmm, geen heel positief reportje. Kan ook goed geloven dat 't overrated is, omdat toevallig één persoon, Shulgin, er zo lyrisch over was. Shulgin is ook maar één iemand met z'n eigen subjectieve mening.

Jmths zei:
PCP zal wel illegaal wezen in enkele Europese landen plus het is maar de vraag of het meerwaarde heeft ten opzichte van 3-MeO-PCP en 3-HO-PCP.
Klik om te vergroten...
Praktisch overal is het illegaal

Jmths zei:
2C-I is ook nog grijs gebied als het goed is, prima alternatief op 2C-B. :handok2:
Klik om te vergroten...
Nee, is illegaal.

Jmths zei:
SL-164 lijkt er erg veel op naar zeggen al is de duratie zo'n 3x langer.
Klik om te vergroten...
Het ontstaan van ongecontroleerde spierspasmen en trillingen naarmate de dosering toeneemt schijnt een zeker plafond aan de dosering op te leggen. Heb verscheidene reportjes gezien van mensen die het hoger gedoseerd hadden willen hebben ware het niet dat deze bijwerkingen optraden waardoor hoger gaan eigenlijk was uitgesloten.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilocyloner zei:
Hmm, geen heel positief reportje. Kan ook goed geloven dat 't overrated is, omdat toevallig één persoon, Shulgin, er zo lyrisch over was. Shulgin is ook maar één iemand met z'n eigen subjectieve mening.
Klik om te vergroten...
Tommie_K zei:
Verder: een stuk of vier biertjes, van die kleine hippe nieuwe AH pilsjes, een liter pils dus, een prijzige fles Barolo (zonde, maar ik had niks anders in huis en na 24 uur trippen was ik toe aan iets zwaars alcoholisch. Dacht ik. De volgende dag vond ik nog wat flessen goedkoop bocht in mijn nieuwbakken wijnrek) en nog enkele tientallen milligrammen amfetamine, oraal, god weet waarom maar het moet van de dokter, al weet die niks van de klemmende stimulatie van DOM, een stuk of vier, vijf sigaretten, half opgerookt, en twee bescheiden hasj-jointjes, tot halverwege de tips opgerookt.
Klik om te vergroten...
Hij gebruikt er veel alcohol bij, Amfetamine, jointjes, hij geeft ook aan dat hij nog tolerantie heeft voor psychedelica gebruik. Dan komt er nog bij dat hij (aangeeft) een zeer aanzienlijke dosering van 12,5mg DOM te gebruiken.
Tommie_K zei:
Wel een uurtje of twintig in de greep van een al met al tamelijk vermoeiende tweaked out psychedelische wat-moet-ik-hiermee-ervaring, met vlagen van grote frustratie over de onmogelijkheid om blijvend orde te scheppen in enkele threads op dit forum, resulterend in agressieve verbale uitvallen jegens de medegebruiker die ik als voornaamste bron van desinformatie beschouwde en aan de schandpaal meende te moeten nagelen. Excuses nog daarvoor, Meejhem. I was an asshole, way out of line.
Klik om te vergroten...
Het zegt niet alles maar de inleiding van het rapportje geeft wel een impressie. Met deze hoeveelheden drugs in het lichaam orde creëren op het forum om maar iets te noemen.
Tommie_K zei:
Ik heb deze fenethylamine op de to do lijst gezet vanwege een laaiende recensie van de schepper ervan, usual suspect Alexander Shulgin, moge hij rusten in vrede. Hij schrijft naar aanleiding van een sessie met 4 mg onder meer:

“Of all past joys, LSD, mescaline, cannabis, peyote, this ranks number one. “
Klik om te vergroten...
Alexander Shulgin heeft dit nooit gezegd, hij quote hier iemand anders... :relieved:

Op een gegeven moment toen DOM voor het eerst op de markt kwam werd DOM op gigantische schaal verkocht door de Hells Angels als LSD in pillen die maar liefst een vrij gestoorde 20mg DOM per stuk bevatte. Veel mensen hebben 2 pillen (40mg DOM) of meer naar binnen gewerkt mede omdat DOM langzamer opkomt dan LSD. Hier zijn dus mensen aan overleden waardoor DOM vanaf het allereerste moment in een zeer negatief daglicht kwam te staan.

Shulgin heeft zich er over uitgesproken dat de imagoschade van DOM niet geheel terecht is. Shulgin heeft echter ook altijd stellig herhaald dat hij geen specifieke favoriete substantie heeft. Ook op de vraag of Shulgin voorkeur heeft voor de fenethylamines of tryptamines gaf hij hetzelfde antwoord.
Tommie_K zei:
Ik geloofde niet dat ik met 4 mg meer successen zou boeken dan met de 5 mg die ik al gedaan had, dus in plaats daarvan besloot ik de dosis te verdubbelen. Daarmee reduceerde ik namelijk mijn eerste dosis tot een halve maatregel, nietwaar, dus logischerwijs zou een hele maatregel dan 10 mg bedragen. Een stukje schijnlogica waar de honden geen brood van lusten, dat is waar ja, en ze zouden waarschijnlijk ook klagen dat de schijn maar dunnetjes was aangebracht in dit geval. Maar goed, fuck it.

For good measure besloot ik die 10mg netjes af te ronden tot precies 12.5mg. Want, zo denk ik altijd maar: je kunt het beste natuurlijk geen drugs gebruiken, maar als je het toch doet, doe dan niet lullig. Halve pilletjes, één hijsje ,een fluitje bier en dat soort flauwekul, daar heb ik niet zoveel mee. Bovendien hoef je van 2.5mg meer of minder echt geen nieuw gaatje in je broekriem te prikken.
Klik om te vergroten...
Hij slaat dus een nacht slapen over voor zijn trip en heeft deze 24 uur voor zijn trip ook nog andere drugs gebruikt waaronder waarschijnlijk Amfetamine.
Psilocyloner zei:
Praktisch overal is het illegaal
Klik om te vergroten...
In veel landen staat het op lijst 3 / valt het onder de medicijnenwet. PCP staat er in ieder geval om bekend dat het makkelijk te synthetiseren is.
Psilocyloner zei:
Het ontstaan van ongecontroleerde spierspasmen en trillingen naarmate de dosering toeneemt schijnt een zeker plafond aan de dosering op te leggen. Heb verscheidene reportjes gezien van mensen die het hoger gedoseerd hadden willen hebben ware het niet dat deze bijwerkingen optraden waardoor hoger gaan eigenlijk was uitgesloten.
Klik om te vergroten...
Ik ken iemand persoonlijk die SL-164 aardig misbruikt heeft. Deze omschreef de substantie als zeer euforisch en zijn misbruik van SL-164 eindigde dan ook in het ziekenhuis. Spierspasmen en trillingen als gevolg van ontwenning misschien?

OT: Fluor-Phenibut lijkt mij op zich wel interessant om nog eens uit te proberen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Hij gebruikt er veel alcohol bij, Amfetamine, jointjes, hij geeft ook aan dat hij nog tolerantie heeft voor psychedelica gebruik. Dan komt er nog bij dat hij (aangeeft) een zeer aanzienlijke dosering van 12,5mg DOM te gebruiken.

Het zegt niet alles maar de inleiding van het rapportje geeft wel een impressie. Met deze hoeveelheden drugs in het lichaam orde creëren op het forum om maar iets te noemen.

Alexander Shulgin heeft dit nooit gezegd, hij quote hier iemand anders... :relieved:

Op een gegeven moment toen DOM voor het eerst op de markt kwam werd DOM op gigantische schaal verkocht door de Hells Angels als LSD in pillen die maar liefst een vrij gestoorde 20mg DOM per stuk bevatte. Veel mensen hebben 2 pillen (40mg DOM) of meer naar binnen gewerkt mede omdat DOM langzamer opkomt dan LSD. Hier zijn dus mensen aan overleden waardoor DOM vanaf het allereerste moment in een zeer negatief daglicht kwam te staan.

Shulgin heeft zich er over uitgesproken dat de imagoschade van DOM niet geheel terecht is. Shulgin heeft echter ook altijd stellig herhaald dat hij geen specifieke favoriete substantie heeft. Ook op de vraag of Shulgin voorkeur heeft voor de fenethylamines of tryptamines gaf hij hetzelfde antwoord.

Hij slaat dus een nacht slapen over voor zijn trip en heeft deze 24 uur voor zijn trip ook nog andere drugs gebruikt waaronder waarschijnlijk Amfetamine.
Klik om te vergroten...
Hmm... hele terechte kanttekeningen die je hier maakt. In feite is het nog maar eens een lesje - ik denk niet alleen voor mij, maar voor iedereen - in het voorzichtig interpreteren van trip reports. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik normaliter best kritisch ben, maar hier op het forum verwacht ik die excessen iets minder en had eigenlijk vrij haastig over het reportje heen gelezen en vooral zijn eindconclusie is blijven hangen.

Met name op Reddit ben ik wel altijd kritisch. Er zijn daar verschillende factoren die je moet meewegen in je oordeel over de juistheid of de bruikbaarheid van een reportje, heb ik reeds ondervonden:
- Dosering (vaak gewoon asociaal hoog, waardoor het report een onevenredige nadruk legt op bijwerkingen die wellicht bij lagere/'normale' dosering niet of minder aanwezig zouden zijn geweest)
- Aanvullend middelengebruik (velen hebben er nogal een handje van werkelijk vanalles door elkaar te mikken)
- Voorafgaand gebruik (middelen daags achter elkaar bijvoorbeeld, en dan na een nieuwe stimulant te hebben uitgeprobeerd na eerst een week bingen op andere vage zooi tot de conclusie komen dat het geen euforie geeft en niet de moeite waard is)
- Tolerantie (de rc-reddit zit simpelweg vol junks, daarnaast natuurlijk de tolerantie bij psychedelica)
- Eerdere ervaring met middelen (deze is wat subtieler... maar wat ik gemerkt heb bij het online researchen van entactogenen in het bijzonder, is dat er best wat mensen lijken te zijn die nog nooit MDMA hebben gebruikt, daar dit in de VS echt een heel stuk moeilijker is aan te komen dan hier... en dan is een foutieve vergelijking met MDMA natuurlijk al snel gemaakt wanneer iemand zich echt goed voelde op een stofje als, zeg, ßk-EBDP, niet wetende dat het met de real deal waarschijnlijk in het niet valt; ik heb al verscheidene reportjes gezien die lyrisch waren over entactogenen die door de meesten als slechts middelmatig werden bestempeld en waarbij uiteindelijk bleek dat ze MDMA of een ander solide entactogeen als 6-APB nooit hebben ervaren)
- De meerwaarde t.o.v. bestaande middelen (valt deels samen met de vorige... maar, en dit ging eveneens over ßk-EBDP, de vraag die je je vind ik altijd moet stellen is of iemands positieve ervaring een meerwaarde heeft binnen de reeds bestaande keuze van middelen en het antwoord daarop is lastig te verkrijgen als je een positief report leest zonder vergelijking met iets anders; bij een positief reportje over ßk-EBDP stelde iemand de terechte vraag of hij het ondanks zijn positieve ervaring zou nemen wanneer hij gewoon MDMA voor handen zou hebben en daarop was het antwoord duidelijk nee, hoewel hij het 'for the sake of novelty' best de moeite waard vond om eens te proberen... dus, als ik een middel online aan het researchen ben, vraag ik me ook af of ik echt op zoek ben naar een solide middel wat je zo nu en dan eens als eerstekeusmiddel (niet noodzakelijkerwijs als vervanger van een ander middel; ik denk zelf dat je elk middel sowieso 'on its own merits' moet respecteren in plaats van een vervanger voor iets anders erin te zoeken) wil gebruiken of dat ik het vooral vanuit nieuwsgierigheid op een soort van 'done'-lijstje zou willen hebben, iets wat ik persoonlijk probeer te vermijden)
- Persoonlijke voorkeur (niet iedereen is nou eenmaal naar hetzelfde op zoek in een middel: sommigen willen een leuke avond, sommigen willen zo hard mogelijk naar de klote, de een wil trippen voor inzichten en zelfheling, de ander zoekt vooral de verwarring; zo las ik laatst een stukje van iemand die gewoon erg houdt van 'dirty and tweaky' stimulanten en om die reden vele cathinonen erg kon waarderen; als je dan af gaat op het oordeel van iemand met een dergelijke voorkeur, kun je nogal bescheten afkomen wanneer je zelf liever een wat zachtere stimulant met weinig bijwerkingen prefereert; je hebt bovendien ook mensen die gewoon op zoek zijn naar een 'cheap high' en die vinden eigenlijk alles wel best wat ze in een niet-nuchtere staat brengt... zie mindset)
- Mindset (let's be honest, veel lui in o.a. de rc-reddit zijn gewoon totally fucked up)
- Setting (als iemand op zoek is naar een leuke drug voor een nachtje uit, die vervolgens thuis op de bank uitprobeert en dan tot een negatief oordeel komt... is niet helemaal fair, lijkt me dan)
- Oh, en nog een héle belangrijke, ik was hem bijna vergeten: de wijze van toediening (veel middelen hebben oraal vs. nasaal gewoon een totaal ander effect, bovendien heb je nog de talloze reportjes van lui die werkelijk waar álles IV in hun arm shotten wat natuurlijk totaal andere effecten geeft)

Jmths zei:
In veel landen staat het op lijst 3 / valt het onder de medicijnenwet. PCP staat er in ieder geval om bekend dat het makkelijk te synthetiseren is.
Klik om te vergroten...
Dit betwijfel ik. Naar mijn weten wordt PCP niet meer medisch toegepast, vanwege de psychische bijwerkingen zoals psychose of manie na afloop van de anaesthesie. Zit je niet in de war met ketamine? Deze valt inderdaad vooral onder de geneesmiddelenwet, waaronder ook in Nederland.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psilocyloner zei:
In feite is het nog maar eens een lesje - ik denk niet alleen voor mij, maar voor iedereen
Klik om te vergroten...
Valt ook niet mee, moet vaak ook streng wezen voor @Mezelf . :grimacing::handok2:
Psilocyloner zei:
Met name op Reddit ben ik wel altijd kritisch.
Klik om te vergroten...
Er zijn op de RC Reddit ook polls voorbij gekomen om te kijken hoe oud deze mensen waren, overgrote deel was tussen de 17 en 26 jaar, zoiets in ieder geval. :')
Psilocyloner zei:
- Aanvullend middelengebruik
Klik om te vergroten...
Jup, veel mensen vermelden dit ook bewust niet is mijn ervaring.
Psilocyloner zei:
Eerdere ervaring met middelen
Klik om te vergroten...
Mja, vaak hele A4tjes over één enkele ervaring met 'x'. Iedereen heeft een mening zogezegd.
Psilocyloner zei:
Mindset
Klik om te vergroten...
Bluelight is vrij vermakelijk op dit gebied, maar daar licht het pubergehalte dan ook iets minder hoog.. Veel oostblok gekkies ook vaak. :')
Psilocyloner zei:
Zit je niet in de war met ketamine? Deze valt inderdaad vooral onder de geneesmiddelenwet, waaronder ook in Nederland.
Klik om te vergroten...
In de VS valt Ketamine onder lijst 2 waardoor analogen op Ketamine ook meteen illegaal zijn. PCP daar valt onder lijst 3 waardoor PCP analogen daar legaal zijn.

Aanvullend denk ik dat de verwachting waarmee iemand een drug gebruikt de ervaring bij voorbaat kan maken of breken. Ik heb Mescaline (waarop DOM is geïnspireerd) wel omschreven horen worden als zwak. Mensen verwachten vaak een intense Tryptamine/LSD gelijkende psychedelica waardoor ze vaak vervolgens ook te hoog doseren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."