Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en Antidepressants

Drugs en Antidepressants

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Hierbij mijn allereerste post. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik gebruik nu ongeveer 5 weken 100MG sertraline (SSRI) per dag. Ik heb dit via de psycholoog gekregen en ik moet zeggen, ik voel me voor het eerst in een lange tijd goed. (Ik heb dit gekregen ivm een sociale angststoornis).

Maar welke drugs kan ik nu eigenlijk een beetje veilig doen? Ik ben van plan om aankomende zaterdag voor het eerst 1P-LSD te doen. Is dit veilig en ga ik uberhaupt trippen? Heb gelezen dat SSRI’s de werking tegen kunnen gaan. Daarnaast heb ik ook 2fdck besteld. Hoe zit dat hiermee?

Ik hoor graag van jullie en hoop dat jullie mij kunnen helpen!
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom!

Goed dat je dit vraagt, want er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden als je ssri's gebruikt.

Ten eerste zou ik niets gebruiken dat seretonine vrij laat komen. Denk hierbij aan MDMA, 6-APB, dat soort drugs. Een deel van de werking van deze stoffen komt overeen met de werking van ssri, waardoor de werking van deze stoffen een stuk minder is, of zelfs compleet achterwege blijft. Vaak gaan mensen dan overdoseren in de ijdele hoop dat ze dan toch het door hun gewenste resultaat ervaren, wat ten eerste niet werkt en ten tweede levensgevaarlijk kan zijn.

Mijn eigen ervaring is dat je met speed voorzichtig moet doen en minder moet nemen dan normaal. Dit zou geen directe wisselwerking moeten hebben met elkaar, maar ik merk bij mezelf dat ik een stuk gevoeliger ben voor de negatieve bijwerkingen van speed dan ik zonder ssri ben.

Mijn eigen kennis over psychedelica is een stuk minder, dus neem dit zeker niet als waarheid aan, maar als ik het me goed herinner hechten stoffen als LSD zich aan de seretonine receptoren. Aangezien de werking van een ssri erop is gebaseerd de seretonine receptoren minder gevoelig te maken (minder laten opnemen), zou dit de werking van stoffen als LSD zeker kunnen beinvloeden. Je zou dan meer nodig hebben dan normaal, aangezien minder LSD door de receptoren wordt opgenomen.

Ik raad je alleen niet aan om nu extreem hoge dosisen 1P-LSD te nemen om een "normale" trip te kunnen ervaren. De combi is niet gevaarlijk, maar je bent een beetje je eigen proefkonijn aan het spelen kwa geschikte dosis.

Het beste is uiteraard om gewoon geen drugs te nemen terwijl je aan de ssri zit. Met die medicatie probeer je de stofwisseling in je hersenen op orde te krijgen en het gebruiken van drugs gooit dat weer in de war.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Atwa zei:
Welkom!

Goed dat je dit vraagt, want er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden als je ssri's gebruikt.

Ten eerste zou ik niets gebruiken dat seretonine vrij laat komen. Denk hierbij aan MDMA, 6-APB, dat soort drugs. Een deel van de werking van deze stoffen komt overeen met de werking van ssri, waardoor de werking van deze stoffen een stuk minder is, of zelfs compleet achterwege blijft. Vaak gaan mensen dan overdoseren in de ijdele hoop dat ze dan toch het door hun gewenste resultaat ervaren, wat ten eerste niet werkt en ten tweede levensgevaarlijk kan zijn.

Mijn eigen ervaring is dat je met speed voorzichtig moet doen en minder moet nemen dan normaal. Dit zou geen directe wisselwerking moeten hebben met elkaar, maar ik merk bij mezelf dat ik een stuk gevoeliger ben voor de negatieve bijwerkingen van speed dan ik zonder ssri ben.

Mijn eigen kennis over psychedelica is een stuk minder, dus neem dit zeker niet als waarheid aan, maar als ik het me goed herinner hechten stoffen als LSD zich aan de seretonine receptoren. Aangezien de werking van een ssri erop is gebaseerd de seretonine receptoren minder gevoelig te maken (minder laten opnemen), zou dit de werking van stoffen als LSD zeker kunnen beinvloeden. Je zou dan meer nodig hebben dan normaal, aangezien minder LSD door de receptoren wordt opgenomen.

Ik raad je alleen niet aan om nu extreem hoge dosisen 1P-LSD te nemen om een "normale" trip te kunnen ervaren. De combi is niet gevaarlijk, maar je bent een beetje je eigen proefkonijn aan het spelen kwa geschikte dosis.

Het beste is uiteraard om gewoon geen drugs te nemen terwijl je aan de ssri zit. Met die medicatie probeer je de stofwisseling in je hersenen op orde te krijgen en het gebruiken van drugs gooit dat weer in de war.
Klik om te vergroten...

Ik neem inderdaad geen XTC meer. Dan kun je het serotonine syndroom krijgen heb ik gelezen. Maar het is toch niet zo dat LSD en Keta mijn serotonine in één keer opmaakt zoals XTC dat zou doen? Ik wil m’n brein niet compleet in de war brengen natuurlijk. Maar bepaalde drugs moet kunnen?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
PanameraXL zei:
Ik neem inderdaad geen XTC meer. Dan kun je het serotonine syndroom krijgen heb ik gelezen. Maar het is toch niet zo dat LSD en Keta mijn serotonine in één keer opmaakt zoals XTC dat zou doen? Ik wil m’n brein niet compleet in de war brengen natuurlijk. Maar bepaalde drugs moet kunnen?
Klik om te vergroten...
LSD is geen serotonine slurper als MDMA , maar ik zou het het gewoon aan je arts vragen. Of op de website drugsenuitgaan en het daar vragen aan Trimbos. Of hier bij vraag van de week.
Goed van je dat je erover nadenkt en het niet zomaar probeert , op een serotonine-syndroom zit niemand op te wachten natuurlijk.

Zou dus even vragen op een website met vragen over drugs zoals :

www.drugsinfoteam.nl

Drugs - Voorlichting & Advies | drugsinfoteam.nl

<p>Het Drugsinfoteam geeft persoonlijk advies aan gebruikers van partydrugs zoals XTC, speed en cannabis.</p>
www.drugsinfoteam.nl

Maar er is ook een goede kans dat het de werking (enorm) remt waardoor je te grote soeringen wil nemen daardoor. Even profesioneel advies vragen dus.

www.drugsinfoteam.nl

Drugs en medicatie: sertraline | drugsinfoteam.nl

Ontvang gedetailleerde antwoorden op veelgestelde vragen over drugsgebruik, verslaving en gezondheid. Vertrouw op onze experts voor betrouwbare informatie
www.drugsinfoteam.nl

Hier kwam ik al snel op uit , maar zou je vraag daar gewoon stellen daar specifiek voor LSD.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Atwa zei:
Het beste is uiteraard om gewoon geen drugs te nemen terwijl je aan de ssri zit. Met die medicatie probeer je de stofwisseling in je hersenen op orde te krijgen en het gebruiken van drugs gooit dat weer in de war.
Klik om te vergroten...
Dit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het LSD molecuul gaat op de serotonine receptoren zitten, in plaats van dat het (zoals MDMA) de lichaamseigen serotonine opmaakt.

Eens met de anderen trouwens. Het schijnt niet per se gevaarlijk te zijn om SSRI's met psychedelica te combineren, maar het is mogelijk toch niet slim omdat de middelen wat tegen elkaar in werken en je neemt die SSRI's ook niet voor niets. Er zijn dus serieuze mentale klachten en dan kun je sowieso beter niet gaan trippen.

Hier trouwens nog een handige chart:

Combo_2.png
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie reacties! Ik ga op drugsinfoteam nog wat verdere vragen stellen. Ik ben toch overtuigd om het zaterdag te gaan proberen. Ook aangezien ik niet serieuze mentale problemen heb. Alleen wat sociale angst. Ik ben dus niet helemaal depressief of iets dergelijks. Ik vind het fijn om te weten dat er mensen op deze site zijn die je echt graag willen helpen en de tijd nemen om te reageren. Nogmaals bedankt allemaal!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
PanameraXL zei:
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie reacties! Ik ga op drugsinfoteam nog wat verdere vragen stellen. Ik ben toch overtuigd om het zaterdag te gaan proberen. Ook aangezien ik niet serieuze mentale problemen heb. Alleen wat sociale angst. Ik ben dus niet helemaal depressief of iets dergelijks. Ik vind het fijn om te weten dat er mensen op deze site zijn die je echt graag willen helpen en de tijd nemen om te reageren. Nogmaals bedankt allemaal!
Klik om te vergroten...
Je stelt een vraag, het wordt je aan alle kanten afgeraden en toch ga je het doen. Waarom vraag je het dan? Dit soort topics zie ik hier zo vaak voorbij komen.

Het is gewoon absurd dat mensen die aan een tijdelijke AD kuur zitten ook nog eens meer chemicaliën in hun lijf willen gooien. Straks zit je in een full-blown psychose omdat er een onbekende wisselwerking optreedt tussen je SSRI en de RC variant van LSD die je neemt.

Je kan toch net zo goed even wachten tot je die kuur niet meer hebt. De trips lopen niet weg hoor, je mentale gezondheid wel.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou ook afwachten tot je kuur eventjes achter de rug is aanraden. Het maakt niet uit dat je mentale toestand nu niet zo erg is (of dat zeg je, want waarom wordt je probleem met SSRI's opgelost en niet drugloze therapie? Niet dat ik veel ken van dat domein, ik speel even advocaat van de duivel). Je mentale toestand kan erg WORDEN door de mix van twee drugs. Of je kan extra klachten krijgen als je trip foutgaat, waardoor je andere medicatie zou moeten slikken maar de SSRI's dan wél een probleem vormen. Als je het verneukt omdat je echt niet kon wachten tot je kuur voorbij is, zal je na je kuur ook niet meer kunnen trippen (als je verstandig bent). Eventjes lange termijn denken zal statistisch gezien veel leed kunnen voorkomen. Je zal dan wel komende zaterdag niet kunnen trippen, maar de rest van je leven potentieel wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."