Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWorden de katers van drugs beïnvloedt door overgewicht?

Worden de katers van drugs beïnvloedt door overgewicht?

6 antwoorden
966 weergaven
18-5-2026
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
Ik heb al een tijdje geen drugs gebruikt en ben zo'n 10 á 15 kilo afgevallen.

Deze vrijdag staat er een drugsavondje gepland met wat vrienden, waar ik wellicht 3mmc of MDMA wil gebruiken.

Nu ben ik vrijdag zelf "proefkonijn" om deze stelling te testen, maar ik ben benieuwd of er ook mensen op dit forum ervaring hebben met drugskaters met meer of minder lichaamsvet. Wellicht dat iemand zelf een wetenschappelijke theorie over heeft?

(Uiteraard spelen er veel meer factoren dan gewicht voor mijn "experiment" vrijdag, vandaar de "" steeds)
Z
ZeelanddudeLid
Oh, na 1 avondje krijg je ook al een kater dan?
Zelden gehad.
(1 avondje 3mmc gebruiken bedoel ik dan. Minumaal 3 dagen doorhalen 😂 fuck, wat ben ik toch weer onbenullig grappig 😂)

Maar ontopic. Ik denk dat lichaamsgewicht en vet wel een rol spelen. Als je laag in je gewicht zit en weinig reserves meer hebt, komt de kater wel een stuk harder aan.

Of er dan nog verschil is tussen iemand die echt overgewicht heeft en iemand die op normaal gewicht zit, geen idee.

Ik heb enkel ervaring met de situatie normaal gewicht en ondergewicht, en in dat laatste geval is een kater, lichamelijk, een stuk erger.

Mentaal vind ik een kater moeilijk te beschrijven. Kan zo erg wezen als je zelf bedenkt.
F
FerdFatoehausLid
Hoeveelheid en tolerantie speelt een grotere rol. Een goede conditie en algemene fitheid helpt natuurlijk tot op zekere hoogte maar als je goed los gaat dan krijg je een flinke kater.
M
MoestuinierLid
Volgens mij kan iemand met een kilotje meer wel beter tegen de katers. Mijn vrouw kreeg onlangs ook zo een opmerking in de medische wereld. Mensen met een speklaagje hebben meer reserve in geval van kanker dan iemand slank of mager. Die mensen zien soms meer af dan iemand die iets voller is.
B
BlyatmanLid
Voornamelijk algemene gezondheid en conditie speelt de grote rol, wel is het zo dat iemand met een groter gewicht (relatief) vaker iets met een grotere hoeveelheid kan hebben.
iemand die al een laag gewicht heeft heeft een langere reserve aan stoffen om te verbruiken.
ook is dat het per lichaam uberhaupt groot kan verschillen
S
SpyroLid
Heb normaal gewicht en in de meeste gevallen vreselijke katers. Maar heeft meer met vroegere middelen misbruik te maken denk ik.
K
KetaKechLid
Hartelijk bedankt voor al jullie reacties!

Mijn huidige lichaamsvetpercentage zit ongeveer op de 25%, nog genoeg om een kater goed aan te kunnen. Verder sport ik veel en eet ik gezonder dan eerst.

Komt vast wel goed dus :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."