Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet kunnen roken/blowen

Niet kunnen roken/blowen

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had precies het zelfde. Ik draaide dan mijn joints met heel weinig tabak en dat is al een heel stuk beter te doen.

Als dat niet helpt zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld een vape.
a
asdfghjklLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allemaal!

Ik vraag me af of mensen zich herkennen of meer hierover kunnen vertellen.
Ik kan niet roken of blowen. Als ik rook begin ik meteen te hoesten en doet het veel pijn aan mijn keel en longen. Vooral bij blowen krijg in vreselijke steken in mijn borst, heb ik het gevoel alsof mijn longen de rest van de avond in brand staat en hoest ik de longen uit mijn leven. Meer mensen moeten de eerste keer hevig hoesten maar ik heb het al vaak op verschillende manier geprobeerd maar er verandert niks. Natuurlijk maar een ding aan te doen: niet roken of blowen. Dat vind ik verder helemaal niet erg, vind het alleen wel jammer dat ik niet af en toe eens een jointje kan roken maar dat is verder prima. Wel vraag ik me af of dit een teken zou kunnen zijn dat er iets aan de hand is met mijn longen? Ik ben vaker kortademig en heb steken in mijn borst. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die dit zo erg heeft, en als mensen zien hoe heftig mijn reactie is op rook schrikken ze vaak ook.
Kan iemand me hier meer over vertellen?

Groetjes!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
asdfghjkl zei:
Hey allemaal!

Ik vraag me af of mensen zich herkennen of meer hierover kunnen vertellen.
Ik kan niet roken of blowen. Als ik rook begin ik meteen te hoesten en doet het veel pijn aan mijn keel en longen. Vooral bij blowen krijg in vreselijke steken in mijn borst, heb ik het gevoel alsof mijn longen de rest van de avond in brand staat en hoest ik de longen uit mijn leven. Meer mensen moeten de eerste keer hevig hoesten maar ik heb het al vaak op verschillende manier geprobeerd maar er verandert niks. Natuurlijk maar een ding aan te doen: niet roken of blowen. Dat vind ik verder helemaal niet erg, vind het alleen wel jammer dat ik niet af en toe eens een jointje kan roken maar dat is verder prima. Wel vraag ik me af of dit een teken zou kunnen zijn dat er iets aan de hand is met mijn longen? Ik ben vaker kortademig en heb steken in mijn borst. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die dit zo erg heeft, en als mensen zien hoe heftig mijn reactie is op rook schrikken ze vaak ook.
Kan iemand me hier meer over vertellen?

Groetjes!
Klik om te vergroten...

Probeer eens uw joint met een tabaksvervangern. Scheelt veel in hoesten.
Spreek uit eigen ervaring.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kortademigheid en steken in de longen, brandend gevoel in de longen ook zonder iets te nuttigen omtrent rookwaar dus? Hoezo raden mensen hier aan minder tabak bij zijn joint te stoppen terwijl deze de symptomen kunnen zijn van Sarcoïdose.

in hoeverre is het dat je kortademigheid hebt? En hoe is de situatie indien je wel iets over de longen inhaleert? Trekt dit relatief weg, of heb je eerder het gevoel dat het veel te lang aanwezig blijft. Nemen de steken toe? Heb je zowel los van tabak dus puur cannabis dit ook? Heb je dit zowel met gebleekte tabak als ongebleekt?
Zoveel vragen/antwoorden die belangrijk zijn hiervoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."