Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaniek en depressie na XTC

Paniek en depressie na XTC

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MolliewLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi 👋,

Ik ben een beetje (heeel erg) stom geweest. Afgelopen zaterdag heb ik een inieminie stukje MDMA genomen (pure MDMA minder dan een halve vingertop). Ik zat persoonlijk al een beetje vervelend in m'n vel, ik ben bezig met een traject met de psycholoog en is best zwaar. Emoties herkennen en reguleren en trauma therapie. Ik voelde me op dat moment wat neerslachtig zo voel ik me een aantal maanden in de avond.
Gezien er een soort live achtig festival op tv was wilde ik weer na 8 maanden aan de XTC met mijn lieve vent.

Echter, voelde ik me dus al rot. Maar had gehoopt me even lekker te voelen! Dat was niet erg het geval. Ik voelde me eerder rustig in m'n koppie dan echt super lekker wat je met xtc meestal heb. Ik ben gaan slapen en voelde me die ochtend ochtend natuurlijk wat loom in mn hoofd en suf. In de avond voelde ik me al helemaal kut. Maandag was verschrikkelijk! Ik heb me echt nog nooit zo depressief gevoeld, gedachten aan de dood, paniekaanvallen, gehuild en enorm misselijk door alles stress. Ik heb een lichtje aan moeten doen om in slaap te vallen, want er kwamen uit een lopende gedachten door m'n hoofd, series, mijn kat, mijn overleden oma, nare dingen ook. Ook overgegeven door de stress en spanningen.

was zo onrustig dat ik dacht dood te gaan en nooit meer goed ga voelen. Het is nu dinsdag en voel me leeg en heb nergens zin in.

Ik kan mezelf wel voor de kop slaan, ik vind het zo ongelooflijk DOM van mezelf om aan de MDMA te zitten gezien in me al neerslachtig voel door het hele traject bij de psycholoog. Ik ben er gisteren langs geweest (gelukkig) ze zij dat gevoelens komen en gaan en dat ik dit moet zien als een les, wanneer je je rot voelt niet aan de uppers moet gaan zitten.

Iemand die dit herkend?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo!

Vervelend dat het zo is gevallen! als ex-misbruiker van XTC ben ik heel erg bekend met de verschrikkelijke kater die kan volgen de week na gebruik. (Voor mij ook de reden dat ik het niet meer doe) Ik herken me wel in je klachten! De depressiviteit die volgt na een XTC tripje is absoluut niet leuk, maar probeer je (en dit is moeilijk weet ik uit ervaring) bewust te blijven van het feit dat het door de XTC komt dat je je nu zo voelt, op die manier kan je het een beetje relativeren.

Ik heb het zelf een keertje gehad met speed, ik zat nog te diep in mijn herstelproces (traumaverwerking) maar ik wou wel echt heel graag weer drugs gebruiken. De week erop voelde het alsof ik de therapie van de laatste weken ongedaan had gemaakt zo rot voelde ik me. Gelukkig trok dit na een weekje ook weer bij en tegenwoordig zit ik weer helemaal prima in mijn vel :)

Ik snap dat je boos bent op jezelf, maar wat gebeurt is is gebeurt, iedereen maakt wel eens een foutje, dus geef jezelf niet teveel de schuld! Nu weet je in ieder geval wel wanneer het geen goed idee is om drugs te gebruiken :P

Geef het tijd, het komt sowieso weer goed!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel eens mdma gebruikt terwijl ik tegen overspannenheid aan zat op mijn werk. Ik had echt behoefte aan iets leuks en wat afleiding van mijn werk. Bovendien stond het festival al lang gepland. De ervaring was nog steeds leuk maar wel overduidelijk minder intens leuk dan ik gewend ben van mdma. De kater was bij mij "normaal".

Het lijkt er dus inderdaad op dat je M het beste kunt gebruiken als je toch al goed in je vel zit. Dan haal je er het meeste uit.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je al neerslachtig bent is het inderdaad niet handig om drugs te nemen, zeker geen drugs die serotonine verbruiken. Als helemaal gezond persoon krijg je vaak al een zogenoemde dinsdagdip, dus bij jou is dat nog wat sterker aanwezig.

Wel heel goed dat je het besproken hebt met je psycholoog. En bedenk je ook dat zo'n dip meestal niet zo lang aanhoudt. Je hebt 8 maanden geen XTC gebruikt dus het herstelt zich wel weer snel. Waarschijnlijk voel je je morgen alweer een stuk beter. Dan kan je gewoon weer door met je behandeltraject, het is echt niet zo dat je weer bij nul begint.

Veroordeel jezelf niet teveel, we doen allemaal weleens onhandige dingen. Het is pas dom als je er niet van leert.
M
MolliewLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blaatschaap zei:
Hallo!

Vervelend dat het zo is gevallen! als ex-misbruiker van XTC ben ik heel erg bekend met de verschrikkelijke kater die kan volgen de week na gebruik. (Voor mij ook de reden dat ik het niet meer doe) Ik herken me wel in je klachten! De depressiviteit die volgt na een XTC tripje is absoluut niet leuk, maar probeer je (en dit is moeilijk weet ik uit ervaring) bewust te blijven van het feit dat het door de XTC komt dat je je nu zo voelt, op die manier kan je het een beetje relativeren.

Ik heb het zelf een keertje gehad met speed, ik zat nog te diep in mijn herstelproces (traumaverwerking) maar ik wou wel echt heel graag weer drugs gebruiken. De week erop voelde het alsof ik de therapie van de laatste weken ongedaan had gemaakt zo rot voelde ik me. Gelukkig trok dit na een weekje ook weer bij en tegenwoordig zit ik weer helemaal prima in mijn vel :)

Ik snap dat je boos bent op jezelf, maar wat gebeurt is is gebeurt, iedereen maakt wel eens een foutje, dus geef jezelf niet teveel de schuld! Nu weet je in ieder geval wel wanneer het geen goed idee is om drugs te gebruiken :P

Geef het tijd, het komt sowieso weer goed!
Klik om te vergroten...

Blaatschaap zei:
Hallo!

Vervelend dat het zo is gevallen! als ex-misbruiker van XTC ben ik heel erg bekend met de verschrikkelijke kater die kan volgen de week na gebruik. (Voor mij ook de reden dat ik het niet meer doe) Ik herken me wel in je klachten! De depressiviteit die volgt na een XTC tripje is absoluut niet leuk, maar probeer je (en dit is moeilijk weet ik uit ervaring) bewust te blijven van het feit dat het door de XTC komt dat je je nu zo voelt, op die manier kan je het een beetje relativeren.

Ik heb het zelf een keertje gehad met speed, ik zat nog te diep in mijn herstelproces (traumaverwerking) maar ik wou wel echt heel graag weer drugs gebruiken. De week erop voelde het alsof ik de therapie van de laatste weken ongedaan had gemaakt zo rot voelde ik me. Gelukkig trok dit na een weekje ook weer bij en tegenwoordig zit ik weer helemaal prima in mijn vel :)

Ik snap dat je boos bent op jezelf, maar wat gebeurt is is gebeurt, iedereen maakt wel eens een foutje, dus geef jezelf niet teveel de schuld! Nu weet je in ieder geval wel wanneer het geen goed idee is om drugs te gebruiken :P

Geef het tijd, het komt sowieso weer goed!
Klik om te vergroten...
Mag ik jou en berichtje sturen?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Molliew zei:
Mag ik jou en berichtje sturen?
Klik om te vergroten...
Ja hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."