Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStiefzoon

Stiefzoon

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JaroniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, mijn stiefzoon blowt en we vonden pas op zijn kamer de juslepel die we kwijt waren.
Deze juslepel was boven een waxine lichtje gehouden en zwart geblakerd, en nu ga je je allerlei verhalen in je hoofd halen, maar we weten het niet meer.
Zegt het jullie iets? Wij zijn radeloos.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, je topic is naar een wat algemener subforum geplaatst waardoor jullie hopelijk wat meer en sneller reactie krijgen.

Poeh, heftig voor jullie. Voor wietgebruik heb je in ieder geval geen juslepel nodig. Een lepel wordt door sommigen gebruikt om drugs oplosbaar te maken d.m.v. verhitting (lepel boven vlammetje). Dit - het oplossen - is bijvoorbeeld nodig voor injectie. Maar er zijn volgens mij ook andere redenen om een verhitte lepel te gebruiken voor drugs (cocaïne verhitten om basecoke te maken?). Ik ben geen kenner. Misschien kunnen anderen er hier meer over vertellen. Ik vind het heel lastig om jullie te adviseren omdat het van ons uit speculatie is, wij kennen de precieze situatie niet... maar ik snap wel dat jullie je zorgen maken. Hoe oud is je stiefzoon?

Ik zou hem hier misschien op een voorzichtige manier mee confronteren en proberen met hem te praten. Maar dan zeker wel op begripvolle en niet oordelende wijze. Hopelijk komen jullie dan meer te weten.

Succes/sterkte!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is inderdaad heel erg schrikken!!.
Ik heb geen idee waar hij die juslepel voor gebruikt kan hebben.
Toen mijn oudste zoon (wonende bij zijn vader)16 was blowde hij enorm veel.
Ik heb destijds mijn zorgen geuit bij mijn ex maar die deed er niks mee.
Heb toen eerst zelf contact opgenomen telefonisch met " https://www.jellinek.nl/".
Daar advies gevraagd hoe hier mee te handelen.
Hun adviseerde mij om een rustig en open gesprek aan te gaan met mijn zoon.
Niet boos worden en niet bevooroordeeld.
Dat heb ik gedaan en mijn zoon gaf ook toe dat hij te veel blowde.
Mischien hebben jullie er ook iets aan om eerst wat advies in te winnen bij "https://www.jellinek.nl/".
Zij kunnen u ook adviseren hoe u dit het beste kunt aanpakken.
Want uw stiefzoon zal ga ik van uit niet gelijk toegeven.
Ik hoop dat u hier iets aan heeft.
Zij kunnen u misch ook meer vertellen over waar die juslepel zoal voor gebruikt kan zijn.
Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte als u dat doen wilt.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou een foto maken van de lepel en dit laten zien aan een hulpverlener. Helpt om advies in te winnen. Hoe ruikt de lepel? Als er heroine op heeft gelegen, zou je dit moeten kunnen ruiken. "De geur doet aan azijn denken en de smaak is bitter ". Het kan ook zijn dat er totaal iets anders is gebeurt met de lepel. Misschien om hasj uit te roken --> "hash in thee lepeltje aansteker er onder rook opzuigen met een rietje of een gesloopte pen of zo ". De geur van hasj is typisch en zou je misschien wel kunnen herkennen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb vroeger ook weleens zo hasj verhit. Het hoeft niet direct zo te zijn dat hij heroïne zit te spuiten. Dan had je waarschijnlijk ook wel andere attributen gevonden.

Wat was de verklaring van je stiefzoon zelf? Of nog niet besproken?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
‘Goed’ om te horen dat er ook andere methoden zijn waarvoor een (jus)lepel en een vlam gebruikt wordt. We associëren het waarschijnlijk vooral met heroïne omdat dat het clichébeeld is (availability bias!) maar ik had niet aan hasj verhitten gedacht bijvoorbeeld. Eigenlijk nog best logisch.
D
Deemter123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mn eerste gedachte is dat hij snuifcoke heeft uitgekookt voor base... maar dit valt natuurlijk niet te bewijzen zo achter mijn mobiel.. heeft u een foto van de lepel? Hasj zou trouwens een zwarte aanslag moeten geven in de lepel. Sowieso een erg vervelende situatie voor jullie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."